چاپ کردن این صفحه

توسط انتشارات راه‌یار؛

روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم منتشر شد

شنبه, 18 فروردين 1403 16:21 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول پادام و جواد مرتضوی زاده توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خط هشت، کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی به تازگی با تحقیق بتول پادام و جواد مرتضوی زاده توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب دربرگیرنده روایت زندگی شهید مدافع حرم محمدرضا حسینی مقدم از زبان خانواده و دوستانش است.

شهید محمد رضا حسینی مقدم، رزمنده دفاع مقدس و معاون اطلاعات عملیات لشکر نصر پنج در سال‌های جنگ تحمیلی بود که به افتخار جانبازی هم رسیده بود، ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین (ع) و درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش در شهر مقدس سامرا به شهادت رسید.

سردار عزیز جعفری او را از متخصصان جنگ معرفی می‌کند و سردار قاآنی هم درباره این شهید گفته: «در دوران دفاع مقدس کارهای بزرگی را صورت داد و در دفاع از حرمین مانند یک سرباز ساده در کنار سایرین به شهادت رسید».

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

تابوت روی ماشینِ مشکی بود و پرچم ایران کشیده شده بود روی تابوت. باید تا کربلا می‌رفتیم. به هر ایست‌بازرسی که می‌رسیدیم، هم دست‌ها را می‌آوردند بالا و هم از کوچک تا بزرگ، ایستاده احترام نظامی می‌دادند؛ احترام ویژه‌ای که مشابهش را ندیده بودم. از لحظه‌ای که وارد بازرسی می‌شدیم تا زمانی که ماشین حامل تابوت و مشایعت‌کنندگان خارج می‌شد، این احترام نظامی بود و فقط سرها در مسیر عبورِ ما به بدرقۀ حاج‌رضا می‌چرخید. احساس غرور می‌کردم؛ اما شکسته بودم. تا یادم می‌آمد این احترام برای چه کسی است، قلب و بغضم می‌شکست.

این‌کتاب با ۳۷۶ صفحه و قیمت ۱۸۰ هزار تومان عرضه شده است.

 

 

 

منبع: مهر

خواندن 104 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)