چاپ کردن این صفحه

خیر و برکت‌های استهبان ناشی از قرآنی بودن آن است

جمعه, 11 مهر 1399 14:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کتاب "استهبان در دفاع مقدس" که روایتگر حماسه‌ها و فداکاری‌های مردم و ایثارگران شهرستان قرآنی استهبان است، در سالن شمس اصطهباناتی استهبان رونمایی شد.

 

به گزارش خط هشت از شیراز، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، در این آیین گفت: استهبان، نجف کوچک است؛ چرا که دارای شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله اصطهباناتی و آیت‌الله حدائق است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با ارزشمند برشمردن تلاش‌هایی که در نگارش این کتاب برآمده است، اظهار داشت: افتخارات استهبان برآمده از تلاش‌های گذشتگان این شهر است و امروز هم باید تلاش کرد این خیرها و برکات ادامه داشته باشد وگرنه خدای نکرده باب خیر بسته می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: خیر و برکت‌های که در استهبان می‌بینیم برآمده از قرآنی بودن استهبان است و امیدواریم همه قدر این نعمت را بدانند.

وی روحیه جهاد و شهادت را از دیگر ویژگی‌های مردم استهبان برشمرد که در کتاب "استهبان در دفاع مقدس" به آن پرداخته شده است و افزود: شهدا برای نان نجنگیدند؛ بلکه برای دین، جان خود را فدا کردند از این رو نباید ارزش آنان را پایین بیاوریم. هرچند مسؤولین باید مشکلات اقتصادی را حل کنند و نباید مشکلات کشور را به غرب گره بزنند.

غنای این کتاب معرفی شخصیت‌های با ارزش است

مد‌‌‌‌یرکل بنیاد‌‌‌‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های د‌‌‌‌فاع مقد‌‌‌‌س فارس نیز در این آیین گفت: امروز برای شهرستان استهبان مایه افتخار است که با همت رادمردی از این دیار، دری از گنج جنگ رونمایی می‌شود.

سعید کوشکی ادامه داد: کتاب‌هایی از این دست در زمینه دفاع مقدس کم‌نظیربوده و غنای این کتاب بر بیان تاریخ شهرستان و شخصیت‌های باارزش پرداخته است. 

وی افزود: این کتاب پژوهشی مستند و خواندنی را می‌توان شجره‌نامه مردم استهبان دانست؛ زیرا اثری فاخر و شاخص در زمینه دفاع مقدس و انقلاب به شمار می‌آید.

گفتنی است کتاب "استهبان در دفاع مقدس" چهارمین نوشته محمدجواد اسلامی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس استهبان را انتشارات صریر وابسته به بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با پشتیبانی مؤسسه فرهنگی هنری امین استهبان در قطع وزیری و ۱۲۴۴ صفحه به چاپ رسیده است.

 

 

 

منبع:فارس

خواندن 821 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)