چاپ کردن این صفحه

وصیت‌نامه کامل شهدای خراسان رضوی منتشر شد

سه شنبه, 02 بهمن 1397 11:58 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

نشر شاهد با همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی، دو دفتر از وصیت‌نامه کامل شهدای این استان را منتشر کرد.

 

به گزارش خط هشت ؛ دفتر اول و دوم «وصیت‌نامه کامل شهدا استان خراسان رضوی»، حاوی 214 وصیت‌نامه کامل از وصایای شهدای این استان، حاصل بررسی‌ها و بازنگری‌های کارشناسانه همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و اداره کل اسناد و انتشارات است.

تصحیح و تنظیم این دو مجموعه توسط «سید مهدی علمی حسینی» انجام شده و در تابستان 1397، برای نوبت اول با تیراژ هزار نسخه به چاپ رسیده است.

در این مجموعه ابتدا هر شهید با عکس و مشخصاتی همچون نام و نام خانوادگی، نام پدر و مادر، تاریخ و محل تولد، تحصیلات، ارگان اعزام کننده، تاریخ و محل شهادت، نحوه شهادت و مزار او معرفی شده است. سپس چند عبارت کلیدی که چکیده‌ای از وصیت‌نامه شهید است آورده شده و در ادامه، متن کامل وصیت‌نامه شهید به همراه تصاویری از دست‌خط و نسخه اصلی وصیت‌نامه چاپ شده است. لازم به ذکر است نسخه الکترونیکی این کتاب نیز موجود است.

گردآوری، حفظ و دسترس پذیری اسناد شهدا و ایثارگران به مثابه‌ی حافظه تاریخی و میراث معنوی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک رسالت تاریخی است و فرآیند گردآوری و مستندسازی اسناد و وصایای شهدا و ایثارگران، انتشار اسناد دست اول شهدا جزو اولویت‌های نشر شاهد به شمار می‌رود.

علاقمندان برای تهیه مجموعه آثار و اسناد شهدا «وصیت‌نامه کامل شهدا استان خراسان رضوی»، می‌توانند به آدرس تهران، خیابان طالقانی، خیابان ملک‌الشهرای بهار شمالی، شماره 5، معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، نشر شاهد مراجعه کنند و یا با شماره تلفن امور مشترکین 88309249 تماس حاصل نمایند.

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 1705 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)