چاپ کردن این صفحه

عملیات پل نادری؛ سند افتخار دیگری برای ملت ایران

یکشنبه, 23 مهر 1402 14:38 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

عملیاتی در بیست و چهارمین روز از آغاز جنگ تحمیلی در قلب کرخه برای آزادسازی غرب اندیمشک و دزفول صورت گرفت که غرورآفرین شد.

به گزارش خط هشت، علی عبدالصمدی؛ ۲۳ مهرماه سالروز آغاز عملیات پر افتخار و غرورآفرین «پل نادری» در سال ۱۳۵۹ است. این منطقه در محور جنوبی جنگ (اندیمشک و دزفول) در استان همیشه‌قهرمان خوزستان واقع شده است. عملیات فوق‌الذکر به وسیله‌ی حماسه‌سازان ارتش کشورمان اجرایی شد. مدت زمان این عملیات تنها یک روز بود و نیروی زمینی ارتش به علاوه‌ی نیرو‌های داوطلب مردمی توانستند با حفظ انسجام و اتحاد خود که مصداق بارزی از آیه‌ی شریفه‌ی «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» بود، دشمن بعثی را خلع ید سازند.

ایستگاه رادار پایگاه هوایی چهارم شکاری در این منطقه بر اثر درگیری‌های مسلحانه بین نیرو‌های ایرانی و بعثی، منهدم شد، اما نهایتا کل منطقه‌ی مذکور از چنگال دشمن بازپس گرفته شد. ارتش عراق از سمت غرب رودخانه‌ی کرخه رانده و حد مرز بین المللی بین دو کشور دوباره به رسمیت شناخته شد.

تاریخ دفاع مقدس سراسر افتخار و سربلندی برای ملت همواره قهرمان ایران بوده است. مجموعه عملیات‌هایی مانند کربلا، بیت المقدس، مسلم ابن عقیل، پل نادری و... می‌توانند سند و برگی دیگر از افتخارات این سرزمین و فرزندانش برای تاریخ و آیندگان قلمداد شود. ایمانی راسخ، عزمی جزم و اتحاد و همبستگی همیشه و در همه‌ی عرصه‌ها اعم از نظامی و استراتژیک، سیاسی و دیپلماتیک، اقتصادی و ... می‌تواند راهگشای مشکلات و مسائل مختلف کشور باشد.

قطعا زمانی که ملت ایران مانند دوران پر افتخار و حماسه‌ی دفاع مقدس زیر یک پرچم واحد قرار گیرند می‌توانند هم در عرصه‌های ملی و هم در عرصه‌های فراملی، توان و قدرت خود را به رخ جهانیان بکشانند و باعث افتخارآفرینی‌های دیگری برای جامعه‌ی ایرانی شوند.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس‌

خواندن 97 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)