×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

جانشین سپاه اردبیل خبر داد؛

۲۷ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا در اردبیل راه اندازی می شود.

دوشنبه, 22 آذر 1400 12:29 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با هدف کمک به اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی ۲۷ صندوق قرض‌الحسنه در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

  شکر عبدی  جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد تأسیس نهاد ارزشمند بسیج  گفت: در کمتر از ۱۰ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تنگ شدن عرصه برای امام راحل در بخش‌های مختلف، فرمان تأسیس بسیج در تاریخ پنجم آذر سال ۱۳۵۸ صادر شد تا در سایه این نیروی ارزشی و انقلابی تثبیت نظام اسلامی در برابر توطئه‌چینی استکبار جهانی رقم بخورد.

وی تصریح کرد: مجموعه بسیج در کنار سایر قوا همواره سعی کرده تا از اصل و متن انقلاب اسلامی دفاع کرده و امروز این نیروی ارزشی پاره تن مردم و انقلاب اسلامی است.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس بسیجیان که در عرصه‌های مختلف آبدیده شده بودند توان حضور در مقابله با تهاجم نرم دشمنان و تقویت جبهه انقلابی را با شکل‌گیری گروه‌های جهادی پیدا کردند تا این شجره طیبه امروز به درخت تنومندی تبدیل شود که همه ملت از ثمره و نتیجه آن بهره‌مند هستند.

عبدی افزود: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن سند راهبردی ۱۰ ساله اعتلای بسیج سعی و تلاش بر این است تا با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان گام‌های جدی و عملی در تحکیم بنیان‌های نظام اسلامی برداشته شده و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… جمهوری اسلامی ایران از آسیب‌ها و تهدیدها به سلامت عبور کند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج با شعار «بسیج حامی مردم» خاطر نشان کرد: از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه هفته گرامیداشت بسیج است که در استان اردبیل نیز ۶۰۰ عنوان برنامه به صورت حضوری و غیرحضوری در مناطق مختلف و توسط اقشار و نواحی بسیج اجرایی و عملیاتی می‌شود.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در قالب رزمایش اقتدار جهادگران ۳۰۰ گروه جهادی در استان اردبیل پای کار آمده‌اند تا در کارهای عام‌المنفعه و همچنین اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و طرح‌های بهداشتی، درمانی به حرکت جهادی و انقلابی دست زده و بتوانند بیش از گذشته جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف به نقطه اعتلا برسانند.

وی به نمایش اقتدار عاشورایی بسیجیان در سوم آذرماه با سخنرانی فرماندهی کل قوا اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر مرکز استان، در سایر شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این همایش اقتدار بسیجیان برگزار خواهد شد.

عبدی راه‌اندازی ۲۷ صندوق قرض‌الحسنه را با هدف حمایت از اشتغالزایی گروه‌ها و اقشار مختلف یادآور شد و بیان کرد: ۴۰ باب کارگاه اشتغال و کارآفرینی در سطح استان راه‌اندازی شده و ۲۸ پروژه آبرسانی و عمران روستایی نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بسیج بیش از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در اجرای این پروژه‌ها مشارکت کرده و در گرامیداشت این هفته آغاز عملیات ۲۸ پروژه عمرانی را نیز با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان شاهد خواهیم بود.

عبدی تصریح کرد: با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی و در قالب تفاهمنامه کشوری ۹۰ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب استان در سال جاری و سال آینده خواهد شد تا بخشی از دغدغه‌های مردم در حوزه آبرسانی برطرف شود.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را با همکاری ستاد دیه یادآور شد و گفت: سال گذشته با تأمین ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و همراهی ستاد دیه و خیرین موفق شدیم ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را در استان آزاد کنیم و در نیمه اول امسال ۲۶ نفر از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی افزود: در گرامیداشت هفته بسیج ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد نیز آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازمی‌گردند.

عبدی ارائه رایگان خدمات بهداشتی، درمانی، مشاوره‌های حقوقی و دیدار با خانواده‌های شهدا و جهادگران را در کنار راه‌اندازی میز خدمت در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه کرونا بسیج از اول اسفند سال ۹۸ فعالیت متنوعی را آغاز کرده و در خدمت گروه‌ها و اقشار مختلف مردم بوده است.

وی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را با رویکرد آموزش، پیشگیری، بیماریابی، قرنطینه، درمان و توزیع سبد معیشتی یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این مدت ۲ سال ۱۸۰ هزار نفر بسیجی در اجرای این طرح مشارکت کرده و حتی به صورت خانه به خانه سلامت افراد و بیماریابی، جداسازی و قرنطینه انجام شده است.

عبدی فعالیت ۳ درمانگاه سپاه و بسیج را در ایام کرونا و راه‌اندازی ۲۲ نقاهتگاه را در سطح استان یادآور شد و اضافه کرد: ۲ هزار گروه جهادی سعی کردند تا در مناطق مختلف در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به هموطنان ارائه خدمات کنند.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در قالب ۲۲ مرکز تجمیعی انجام شده که ۸ مرکز ویژه سپاه استان بوده که به صورت سیار و ثابت به هموطنان ارائه خدمات کرده است.

وی در مورد جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه گفت: به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان در این ۲ سال تهیه و توزیع سبد معیشتی را در بین گروه‌های مختلف جامعه شاهد بودیم که همچنان این فعالیت‌ها ادامه دارد.

منبع: سبلان ما

 

خبرنگار : اسلام پیله ور ملکی

خواندن 396 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family