×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

توسعه و پیشرفت امروز جامعه مرهون تفکر بسیجی است/ طراحی «سنسور لایروبی بنادر» توسط نخبگان اردبیل

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: پیشرفت علم و فناوری برای مقابله با دشمن از ضروریات بوده و اقتدار و توسعه کشور مرهون تفکر بسیجی است.

یکشنبه, 14 آذر 1400 12:45 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سردار غلامحسین محمدی اصل ظهر امروز در هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با تبریک چهل و دومین سالگرد هفته مقدس بسیج اظهار کرد: امروز توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف را مرهون تفکر بسیجی هستیم و کشوری که امروز جزء کشورهای پیشرفته در حوزه تسلیحات نظامی و جنگ سخت است، در اوایل جنگ تحمیلی برای تهیه سیم خاردار و قمقمه آب، در مضیقه بود.

وی افزود: تفکر بسیجی از صدر اسلام بوده و حضرت علی(ع) با همین بینش و همین ایثارگری، تمام وجود خود را وقف اسلام کرد و در نهایت، این تفکر در ۵ آذر ماه ۵۸ و پیش از جنگ تحمیلی، توسط امام راحل دوباره احیا شد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با تاکید بر این‌که بسیج صرفا برای کارهای نظامی تشکیل نشده است، تأکید کرد: بسیج در طول این سال‌ها در امر اقتصاد، پیشرفت و آبادانی، محرومیت‌زدایی و کمک‌رسانی در حوادث طبیعی حضور داشته و از زمان شیوع کرونا نیز نقش پر رنگی در پیشگیری از شیوع این بیماری ایفا کرده است.

وی بیان کرد: دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر رویه داده و همین مسئله ایجاب می‌کند که بصیرت و آگاهی در جامعه افزایش یابد.

محمدی اصل با بیان این‌که امروزه در معرض حملات سایبری دشمن قرار داریم، تصریح کرد: پیشرفت علم و فناوری برای مقابله و پیشگیری از حملات سایبری از ضرورت‌های حال حاضر است و این توانایی و استعداد در جوانان و صاحبان علم وجود دارد که بیش از پیش، در این حوزه پیشرفت کنند.

جامعه نیازمند توجه به تحول‌خواهی است

همچنین در این مراسم، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل ضمن تبریک هفته بسیج از بازخوانی مجدد ارزش‌های بسیجیان و فلسفه بسیج در جامعه تاکید کرد و افزود: ساختارهای فعلی جوابگوی نیازهای امروز و آینده نبوده و در شرایط امروز، جامعه نیازمند توجه به تحول‌خواهی است و علم و فناوری یکی از حوزه‌های تحول‌خواهی بوده و نیازمند تلاش و مجاهدت است.

وی بیان کرد: شناخت و استفاده از ظرفیت‌های استان و تبدیل آن‌ها به فرصت‌های اقتصادی زمینه‌ساز اشتغال ۵۰ تا ۶۰ هزار نفری در استان خواهد شد.

عاملی گفت: وقتی مسئله تحول‌خواهی در جامعه مطرح می‌شود با مقاومت‌هایی همراه است که باید مفاهیم آن در جامعه تبیین شده و تخصصی‌تر کار شود.

پارک علم و فناوری اردبیل در خدمت اقتصاد دانش‌بنیان است

حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با مشارکت سپاه استان در حالی برگزار می‌شود که پیشرفت‌های چشمگیری در توسعه علم و فناوری در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که توسعه علم و فناوری با توسعه دانشگاه‌ها رابطه مستقیم دارد، افزود: توسعه دانشگاه‌ها به سایر حوزه‌ها سرایت می‌کند و مجموعه زیست‌بوم علم و فناوری کمک خواهد کرد تا اقتصاد دانش بنیان پیشرفت کند.

نخبگان اردبیل «سنسور لایروبی بنادر» را طراحی کردند

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: اردبیل در رتبه ۱۶ صنایع خلاق کشور قرار دارد و ۱۲ شرکت خلاق در استان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اعتماد به دستاوردهای علم و فناوری استان می‌تواند ادامه مسیر توسعه در استان را هموار کند و هدایت مطالعات به سمت اختراعات از جمله ضروریات در بحث پژوهش‌های علم و فناوری است.

ابراهیم پور تشریح کرد: برای اولین بار در سطح کشور «سنسور لایروبی بنادر» را نخبگان اردبیل طراحی کردند و اکنون در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرنگار: اسلام پیله ور ملکی

خواندن 382 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family