آخرین اخبار از تحولات فلسطین؛

یورش صهیونیستها به کرانه باختری/شهادت پنجمین جوان فلسطینی

پنج شنبه, 25 فروردين 1401 12:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه از شهادت دو جوان فلسطینی دیگر به دست نظامیان صهیونیست خبر داد تا شمار شهدای فلسطینی ظرف کمتر از ۲۴ ساعت به پنج شهید برسد.

به گزارش خط هشت و به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه از شهادت دو جوان فلسطینی دیگر به دست نظامیان صهیونیست خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که دو جوان فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری و تیراندازی مستقیم آنها شهید شده اند.

به این ترتیب شمار شهیدان در کمتر از ۲۴ ساعت به ۵ نفر افزایش پیدا کرد.

وزارت بهداشت فلسطین اسامی شهیدان جدید را شاس کممجی و مصطفی ابو الرب اعلام کرد.

منابع فلسطینی از زخمی شددن شماری از جوانان فلسطینی در جریان یورش اشغالگران به روستای کفردان در شمال غرب شهر جنین هم خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که حال یکی از زخمی شدگان وخیم گزارش شده است.

شهادت سه شهید در شامگاه چهارشنبه

پیش از این هم وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که عمر محمد علیان جوان ۲۰ ساله فلسطینی در درگیری‌های شهرک سلواد در شمال شرق رام الله از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و به شهادت رسیده است.

قبل از این یک نوجوان ۱۴ ساله در روستای حوسان در غرب بیت لحم و جوانی ۳۴ ساله در نابلس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده بودند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که محمد فواد حمامره نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در نتیجه اصابت ۱۰ گلوله به شهادت رسیده است.

نظامیان صهیونیست اجازه حضور آمبولانس‌ها در روستای حوسان به منظور امدادرسانی به این نوجوان فلسطینی را ندادند تا اینکه در نهایت او بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید. نظامیان رژیم صهیونیستی جسد این کودک فلسطینی را توقیف کرده و از تحویل آن به طرف فلسطینی خودداری کردند.

بازداشت ۱۷۴ فلسطینی از از آغاز ماه رمضان

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که نظامیان صهیونیست از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون شمار زیادی از فلسطینیان را بازداشت کرده اند. این منابع شمار فلسطینیان بازداشت شده از آغاز ماه رمضان را ۱۷۴ نفر اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، در میان فلسطینیانی که از ابتدای ماه رمضان توسط صهیونیست‌ها بازداشت شده اند، نام شماری از اسرای آزاد شده به چشم می‌خورد. همچنین تعدادی زن و کودک نیز در این مدت دستگیر شده اند.

تداوم یورش وحشیانه صهیونیستها و هشدار مقاومت

سلسله اقدامات خصمانه نظامیان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد. نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری درگیری شدیدی میان آنها و شهروندان فلسطینی درگرفت. شاهدان عینی اعلام کردند که ۱۵ فلسطینی توسط صهیونیست‌ها بازداشت شدند.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری واکنش نشان دادند. گروه‌های مقاومت فلسطین در این خصوص گفتند: «مقاومت فراگیر» تنها گزینه بازدارنده در برابر دشمن صهیونیستی است.

این گروه‌ها همچنین افزودند: ما معتقدیم که مقاومت مسلحانه تنها گزینه‌ای است که رژیم صهیونیستی را از تداوم ارتکاب جنایت‌هایش علیه شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی باز می‌دارد. هرگز از این گزینه دست نمی‌کشیم.

هشدار حماس به صهیونیستها

«مشیر المصری» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی «حماس» سخنانی را در خصوص اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس سخنان هشدارآمیزی را خطاب به رژیم صهیونیستی مطرح کرد. وی گفت: رژیم صهیونیستی سکوهای پرتاب موشک در «غزه» را تحریک نکند.

مشیر المصری در همین راستا تأکید کرد: تحریک عواطف و احساسات مسلمانان در قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی موجب تحریک سکوهای موشک گروه‌های مقاومت اسلامی در نوار غزه خواهد شد.

وی پیشتر هم در سخنانی گفته بود: شهیدان و مقاومت دیگر به یک جغرافیای مشخص محدود نیستند. دشمن نباید صبر ما را بیازماید. این شخصیت فلسطینی همچنین بیان کرد که مقاومت درحال ارزیابی اوضاع فعلی است و انگشت‌ها روی ماشه است.

درخواست از امت اسلامی و کشورهای عربی

این گروه‌ها امت اسلامی و عربی را هم به تحرک گسترده مردمی علیه رژیم اشغالگر قدس و تظاهرات مقابل سفارتخانه ها و کنسولگری های این رژیم در سرتاسر جهان برای توقف جنایات آن علیه قدس و مسجد الاقصی دعوت کردند.

این گروه ها تاکید کردند که به منظور پیگیری تحولات جاری در اراضی اشغالی و اتخاذ تصمیمات مناسب، به طور دائم تشکیل جلسه داده و اوضاع را تحت نظر خواهند داشت.

گروه های مقاومت فلسطین بر ضرورت وجود تحرک مردمی برای حمایت از جنین و شکستن محاصره آن نیز تاکید کردند.

عقب نشینی صهیونیستها

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه یهودیان درصدد قربانی در داخل مسجد الاقصی هستند، صحت ندارد!

این در حالی است که تا قبل از این منابع صهیونیست بارها اعلام کرده بودند که صهیونیست‌ها روز جمعه درصدد تعرض دسته‌جمعی به مسجد الاقصی و قربانی در داخل آن به مناسبت عید یهودی پسح هستند؛ اما اکنون پس از تهدیدات گروه‌های مقاومت فلسطین، این رژیم اعلام کرده که اصلا همچنین تصمیمی اتخاذ نشده است!

با این حال، گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی موسوم به «جماعات هیکل» بار دیگر اعلام کردند که با وجود تهدیدات جنبش حماس، به مسجد الاقصی تعرض کرده و در داخل آن قربانی خواهند کرد.

خواندن 363 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family