همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد؛

مراسم تجلیل از منتخبین پویش منیم قهرمانیم در اردبیل + عکس

شنبه, 27 فروردين 1401 09:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هنرمندان با درک حماسه آفرینی های شهدا و تجسم صحنه های ماندگار دوران دفاع مقدس می توانند ضمن روایت درست حقایق، در جنگ روایت ها تاثیرگذار بوده و با معرفی قهرمانان واقعی به نسل های آینده الگوسازی کنند.

 پیش از ظهر امروز مراسم تجلیل از منتخبین هنرواره پویش ملی منیم قهرمانیم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور سرهنگ خدابخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، نماینده نهاد کتابخانه های عمومی استان، رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل و مصطفی قهرمانی مدیر بسیج هنرمندان استان اردبیل در سالن بیضای اردبیل برگزار شد.

هنر، عامل ماندگاری فرهنگ و تمدن است

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم به تبیین موضوع هنر انقلابی پرداخت و گفت: هر تمدن و فرهنگی که در قالب هنر ریخته شود، ماندگار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان جزو اقشار باهوش جامعه هستند گفت: باید زمینه های لازم  برای ایجاد آثار هنری  در جامعه فراهم شود تا هنرمند بتواند اثر فاخر در شان  انقلاب اسلامی خلق کند.

عطایی  با بیان اینکه زبان هنر نیاز به مترجم ندارد گفت: هر انسانی هنر را می فهمد و مفهوم اثر را در ذهن خود تجسم می کنند  به همین خاطر می توان با زبان هنر مفاهیم ارزشی و انقلابی را به اقصی نقاط عالم صادر کرد.

وی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت  و ارزش های نظام  را در قالب هنر  می توان به بهترین وجه ممکن به جوانان انتقال داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت شناخته شود، بعد از شهادت شناخته شد، چراکه قهرمان مردم و سردار دلها شد.

وی گفت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی بالای 10 هزار نفر در کشور اعلام آمادگی کردند تا جهت تامین امنیت کشور به خارج از مرزها برای مقابله با داعش و تکفیری ها اعزم شوند.

عطایی گفت: امروز دشمنان بیش از هر چیز دیگری از حضور امت در صحنه ها خوف و هراس دارند.

وی خواستار تولید فکر و اندیشه انقلابی در زمینه خلق آثار هنری شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا زمینه های لازم  برای تعالی اهالی فرهنگ و هنر در کشور را فراهم کنند.

هنر متعالی کار انسان متعالی است

عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم به تبیین جایگاه هنر انقلابی در جامعه پرداخت و گفت: عالم عامل هنر ، کسی است که از هیچ اثر هنری ماندگار خلق کند.

وی لازمه هنرمند شدن را هماهنگی شخص با عنصرهای مختلف هنری عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم هنرمند را در مسیر تعالی رهنمون کنیم، چراکه هنر متعالی، کار انسان های متعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود انقلاب اسلامی را هنر عظیم در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی خالق این هنر عظیم و جهانی است و رهبر معظم انقلاب نیز در تداوم و تعالی آن با تمام وجود تلاش می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پویش منیم قهرمانیم اشاره کرد و گفت: این پویش هنری در راستای تجلیل از حاج قاسم سلیمانی قهرمان فرا ملی مان صورت گرفت که در چند سال اخیر با کارهای خارق العاده خود در تار و مار دشمنان دین و بشریت، دنیا را در حیرت فرو برده بود.

بحرالعلومی به جایگاه هنرمند انقلابی اشاره کرد و گفت: هنر متعالی کار انسان متعالی است چراکه فرد تعالی یافته  با حرکت در مسیر هنر  می تواند اثار فاخر و در تراز انقلاب اسلامی خلق کند.

وی به سخنان مرحوم علامه جعفری در این خصوص اشاره کرد و گفت: هنرمند انقلابی باید قدر داشته های خود را دانسته و با حرکت در مسیر الهی شکرگذار درگاه الهی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل در پایان سخنان خود به تبیین رابطه فرهنگ ایثار و شهادت با هنر پرداخت و گفت: هنرمندان با درک حماسه آفرینی های شهدا و رزمندگان و تجسم صحنه های ماندگار دوران دفاع مقدس می توانند با خلق آثار بی بدیل، نقش خود را در انتقال فرهنگ غنی و تاثیرگذار ایثار و شهادت به نسل های آینده ایفا کنند.

وی حماسه آفرینی های مدافعان حرم در جبهه مقاومت به ویژه حاج قاسم سلیمانی که توانستند با کمترین امکانات در کوتاهترین زمان ممکن لکه های سیاه ظلم و ستم روا شده بر بشریت را از زمین پاک و تطهیر کنند را یادآور شد و گفت: هنرمندان انقلابی می توانند با به تصویر کشیدن حماسه های ماندگار برهه فعلی را که هنوز در ذهن جهان زنده است، ضمن روایت درست حقایق به جهان،در جنگ روایت ها تاثیرگذار بوده و با معرفی قهرمانان واقعی به نسل های آینده الگوسازی کنند.

دریافت 80 اثر هنری از نوجوانان و جوانان اردبیلی  در اولین پویش منیم قهرمانیم

امیر حسین رستم نژاد هنرمند جوان و شاعر انقلابی اردبیل به نمایندگی از هیات داوران به تشریح جزئیات پویش منیم قهرمانیم پرداخت و گفت: در این پویش هنری، 80اثر هنری در قالب های مختلف شعر، پادکست، نقاشی توسط نوجوانان و جوانان به دبیرخانه پویش ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه پویش منیم قهرمانیم با هدف ایجاد ارتباط معنوی نوجوانان و جوانان با سردار دلها به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت در اردبیل برگزار شد، گفت:  این پویش با مشارکت سیج هنرمندان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور اجتماعی استانداری و نهاد کتابخانه های استان اردبیل در سالن بیضای ردبیل برگزار شد.

قرائت شعر در وصف سردار دلها، اجرای سرود محله محور الهادی و اجرای دکلمه توسط نوجوان اردبیلی از جمله برنامه های این مراسم بود.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 منبع: سبلان ما

خواندن 400 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family