×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690
چاپ کردن این صفحه

زندگی‌نامه شهید«ناصر امجدی علی‌آباد»

شهادت، پاداش ادامه راه برادر شهیدش بود.

شنبه, 23 مرداد 1400 07:15 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم
شهید ناصر امجدی علی‌آباد در ادامه راه برادرش و با علاقه‌ای که به رهبر انقلاب داشت به سپاه پیوست تا به دفاع از دین اسلام، نظام مقدس اسلامی و همچنین دفاع از ناموس و خاکش بپردازد.
 

شهادت، پاداش ادامه راه برادر شهیدش بود

 شهید«ناصر امجدی علی‌آباد» فرزند«محمد امین»،1 فروردین سال 1336 دربروِ کلاترزان سنندج دیده به جهان گشود. در میان خانواده‌ای زحمتکش و متدین رشد کرد، نبود امکانات او را از تحصیل در دوران کودکی محروم کرد و از همان خردسالی به کارهای سخت در روستا پرداخت. به جوانی که رسید ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند دختر است.

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پیرجماران حضرت امام خمینی(ره) در سال 1357 و سربرآوردن گروهک‌های ضدانقلاب و مزدور بیگانه در اکثر شهرها و روستاهای کردستان، برادرش سعید برای مبارزه با عوامل ضد انقلاب به سپاه پاسداران پیوست که در این راه پس از دلاوری‌های بسیار به شهادت رسید.

شهید ناصر امجدی نیز در ادامه راه برادرش و با علاقه‌ای که به رهبر انقلاب داشت به سپاه پیوست تا به دفاع از دین اسلام، نظام مقدس اسلامی و همچنین دفاع از ناموس و خاکش بپردازد.

این شهید والامقام با شرکت در چند عملیات پاکسازی و رشادت‌های بسیار در راه دفاع از میهن اسلامی خویش، سرانجام در روستای تنگسیر سنندج به همراه دو تن از هم‌رزمانش به اسارت عوامل ضدانقلاب درآمد و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار، توسط دشمن تیرباران و در 19  مهرماه 1362 که مصادف با 4 محرم همان سال بود، به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهرش با استقبال باشکوه مردم قدرشناس سنندج، در گلزار شهدای بهشت محمدی این شهر آرام گرفت.

«روحش شاد و راهش پررهرو باد.»

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 872 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)