چاپ کردن این صفحه

در نشست خبری ستاد مرکزی راهیان نور کشور مطرح شد؛

دبیر ستاد راهیان نور کشور: «ما متحدیم» به‌عنوان شعار سال راهیان نور اعلام شد/ ۱۱ قرارگاه آماده ارائه خدمات به زائران شهدا در مناطق عملیاتی دفاع مقدس هستند

دوشنبه, 01 اسفند 1401 14:41 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سرهنگ امیریان با اعلام فعالیت ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا در ایام راهیان نور گفت: شعار امسال در راهیان نور «ما متحدیم» است با توجه به شرایطی که کشور گذرانده و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت و انسجام ملی دارند، این شعار انتخاب شد و در هفته‌های آینده از طرح آن رونمایی می‌شود.

 

به گزارش خط هشت، نشست خبری راهیان نور سال ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه و سرهنگ بسیجی «مهدی امیریان» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور امروز دوشنبه یکم اسفند در ساختمان شهید «صیاد شیرازی» برگزار شد.

دبیر ستاد راهیان نور کشور در این نشست اظهار داشت: راهیان نور را بستر جهاد تبیین و وسیله‌ای می‌دانیم که پیام انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند «برای اینکه آینده‌ای روشن را ترسیم کنیم باید گذشته خود را بشناسیم» و راهیان نور وسیله شناخت این گذشته و انتقال به نسل آینده است.

سرهنگ امیریان افزود: راهیان نور یک‌ حرکت عظیم فرهنگی است که از همه اقشار به ویژه جوانان و خانواده‌ها در آن حضور دارند. محدوده فعالیت در حوزه سیاستگذاری، هدایت است. ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا اقدامات عملیاتی در این خصوص را انجام می‌دهند و قرارگاه رسانه داشجویی و دانش آموزی و بین‌الملل نیز اقدامات اجرایی عملیاتی را برعهده دارند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: شبکه خادمین مبلغین، راویان و موسسات مردم‌نهاد کار خدمات‌رسانی به زائرین را برعهده خواهند داشت که در این ایام حدود شش هزار خادم خواهر و برادر در یادمان‌ها و محل‌های اسکان فعال هستند و راویان به صورت پیوسته در یادمان‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: محدوده جعرافیای راهیان نور در هفت استان است که در اسفند، خوزستان و ایلام مقصد اصلی هستند. هر سال ایام اوجی راهیان اعلام می‌شد که امسال با تقارن تعطیلات نوروز و ماه رمضان از اول اسفند یعنی امروز تا سوم فروردین ایام اوج معرفی می‌شود. راهیان نور و یادمان‌ها در هیچ یک از روز‌های سال تعطیل نیستند، اما ایام اوج خدمات بهتری ارائه می‌شود.

سرهنگ امیریان خاطرنشان کرد: شعار امسال در راهیان نور «ما متحدیم» است با توجه به شرایطی که کشور گذرانده و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت و انسجام ملی دارند، این شعار انتخاب شد و در هفته‌های آینده از طرح آن رونمایی می‌شود.

وی اولین اولویت راهیان نور را برگزاری سفری ایمن دانست و افزود: امنیت محور برگزاری راهیان نور است و در این رابطه ۲ کمیته «امنیتی - انتظامی» و «بهداشت و درمان» تلاش می‌کنند راهیان‌نور ایمن را اجرا کنند.

سرهنگ امیریان گفت: یکی دیگر از اولویت‌های ما اعزام حداکثری است و تلاش داریم همه اقشار مردم با اولویت جوانان و نوجوانان در این عملیات فرهنگی شرکت کنند. بحث حضور خانواده‌ها در سال‌های اخیر اوج گرفته که این، وظیفه ما را در قبال حمایت از کاروان‌های خانوادگی و ماشین‌های شخصی بیشتر می‌کند.

وی با بیان این نکته که سامانه ملی راهیان نور با شماره ۰۹۶۳۱۳ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردمی است، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما موضوع محتوا است که در کنار اعزام، اسکان و خدمات به دنبال این هستیم جوانان و دانشجویان و دانش آموزان روایت صادق و بی غلو را در راهیان نور بشنوند. بخشی از این روایت کلامی است و بخش دیگر فضاسازی، محتوای تصویری و ... است که تلاش ما ارتقای این محتواست و به دنبال راهیان نوری هستیم که محتوای به روزی ارائه دهد و معرف معارف دفاع مقدس باشد.

امیریان توسعه راهیان نور در فضای مجازی و رسانه را از اقدامات مهم دانست و بیان کرد: برنامه داریم در بحث فضای مجازی و حوزه تصویری به صورت جدی فعالیت داشته باشیم.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 186 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)