چاپ کردن این صفحه

زندگی‌نامه فرمانده لشکر فاطمیون به نمایشگاه کتاب رسید

دوشنبه, 25 ارديبهشت 1402 15:16 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

کتاب به جرم خمینی روایت زندگی شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است. «به جرم خمینی» به وجوه جدیدی از زندگی پر فراز و نشیب این شهید و همچنین جبهه افغانستان می‌پردازد.

به گزارش خط هشت، کتاب به جرم خمینی روایت زندگی شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است. «به جرم خمینی» به وجوه جدیدی از زندگی پر فراز و نشیب این شهید و همچنین جبهه افغانستان می‌پردازد. پیش از این کتابی در مورد ام‌البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی به نام «خاتون و قوماندان» به رشته تحریر درآمد که ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب رونمایی شد.

«به جرم خمینی» با شمارگان ۱۲۵۰ و در ۳۵۲ صفحه در بازار کتاب موجود است.همچنین تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «خاتون و قوماندان» در نمایشگاه کتاب رونمایی شد. این کتاب درباره بانو «ام‌البنین حسینی» همسر شهید علیرضا توسلی است.

در بخشی از کتاب به جرم خمینی می‌خوانیم.

خون تو و محمدامین هم‌رنگ بود. بی‌تابی محمدامین و حق‌طلبی‌اش خون نشده بود کف خیابان‌های کابل، جوانه زده بود در رگ‌های برادر آخری. ته‌تغاری که تو بودی و حاج‌آخوند هروقت سوره جدیدی از بر می‌شدی و شعر حافظ را به دو روز نکشیده حفظ می‌کردی دوتا می‌زد جای قلبت و می‌گفت یک چیزی می‌شوی، درست همان‌جا که ترکش نشسته بود.

ترکش نزدیک قلبت هربار فشار می‌آورد یاد دست‌های حاج‌آخوند می‌افتادی. یاد حرف‌های پدرت چندماه قبل از خاموش شدنش که دم گوش توی هفت‌ساله خواند: «علیرضا، تو بعد از من و مادرت تنهایی زیاد می‌کشی، غم زیاد می‌بینی. رنج مال آدمیزاده علیرضا اما قول بده یادت باشه فقط خدا...فقط خدا...»

 

 

منبع: فارس

خواندن 130 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)