چاپ کردن این صفحه

مشکلات کشور با فرمول فتح خرمشهر حل شدنی است

چهارشنبه, 03 خرداد 1402 15:27 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

سالروز آزادسازی خرمشهر، نماد یک فرهنگ ناب در نشان دادن عزم، اراده و ایمان ملت در مقابل مشکلات و مسیرهای سخت است.

به گزارش خط هشت، سیده فاطمه کیایی؛ امام خمینی (ره) فرموده بود که خرمشهر باید آزاد شود. موانع، استحکامات و استراتژی نظامی دشمن تقریبا آزادی شهر را غیر ممکن کرده بود. آنقدر صدام از اینکه کسی نمی‌تواند خرمشهر را از او بگیرد مطمئن بود که گفته بود اگر خرمشهر را گرفتید کلید بصره را به شما می‌دهم! هیچ منطق عقلی و نظامی بر پیروزی در نبردی که منجر به آزادی خرمشهر شود گواه نمی‌داد.

اراده ها اما چیز دیگری می‌گفت و چیز دیگری می‌خواست. نفس قدسی امام راحل روح تازه‌ای بر کالبد رزمنده‌ها دمیده بود. عزم‌ها برای پیروزی جزم شده بود و رزمنده ها خود را برای نبردی سنگین آماده می‌کردند. با وجود عملیات فتح المبین دیگر کسی به فکرش هم نمی‌رسید عملیات دیگری در پیش باشد اما رزمنده‌ها در چند ماه قبل نشان داده بودند هر ناممکنی را می توانند ممکن کنند.

عملیات بیت المقدس در چهار مرحله با حضور نیروهایی از سراسر ایران و همکاری همه یگان‌های نظامی آغاز شد. بسیاری از یگان تا مرحله سوم به اهداف کامل خود رسیدند و نیروهای بعثی عراق وقتی عرصه را بر خود تنگ دیدند یا تسلیم شدند و یا پا به فرار گذاشتند، همین باعث مسجل‌تر کردن پیروزی‌های بعدی شد.

گفته‌ها درباره فتح خرمشهر، عملیات بزرگ فتح المبین و فاتحان شهر زیاد است. اینکه چه یگان و گروهی اولین بار پایشان به خرمشهر رسید هم از مسائل مورد بحث است اما واضح اینکه همه آنها که حضور مستقیم و حتی غیر مستقیمی در عملیات داشتند تمام تلاش و اراده خود را به کار گرفتند تا دستور امام خمینی (ره) محقق شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌ها پیش، از خرمشهر‌های پیش رو صحبت کردند. از فتح الفتوح‌هایی که باید به دست جوان‌ها افتخارات دیگری را رقم بزند،‌باوجود موانع و مشکلاتی که هرچند پیروزی را سخت می‌کند اما ایمان‌ها و اراده‌ها آن را از مسیر ملت ایران برخواهد داشت. این سخن معظم‌له محقق شد و در عرصه‌های گوناگون دیدیم که بیش از توان دیگری نیازمند اراده مردم برای حل آن هستیم‌ چنانچه تا به امروز هم هرجا که ملت دست به دست هم دادند توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

ده‌ها مسئله به ظاهر حل نشدنی در بحث اقتصاد، صنعت خودرویی، واردات و صادرات، مسکن، تورم و غیره با فرمولی که در خرمشهر عملی کردیم حل شدنی است.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 139 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)