چاپ کردن این صفحه

اوج عرفان رزمندگان به روایت دوربین‌های جبهه + فیلم

سه شنبه, 24 خرداد 1401 11:03 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

اوج عرفان رزمندگان در نماز‌های واجب، نافله و شب که در سنگر‌های جبهه و یا خط مقدم اقامه می‌شد تجلی می‌یافت.

به گزارش خط هشت، نماز جماعت از برنامه‌های با اهمیت رزمندگان در طول دوران حضور در جبهه به خصوص در مقر‌ها و پادگان‌ها بود.

اوج عرفان رزمنده به حکایت دوربین‌های جبهه+ فیلم

نافله‌های شب، مناجات‌های عاشقانه و نجوا‌های عارفانه رزمندگان اسلام، بهترین قوت و قدرت را به آن‌ها می‌بخشید و آنان را در برابر دشمن مجهز به انواع سلاح ها، تجهیز می‌کرد. مسوولانی که در جبهه‌ها و در بین رزمندگان حضور می‌یافتند در نماز‌های جماعت شرکت می‌کردند و گاه خود نیز امام جماعت نماز‌های رزمندگان می‌شدند. این نماز‌ها گاه در سنگر‌ها و گاه در خطوط خط مقدم اقامه می‌شد.

در فیلم پیش رو که اسفند سال ۱۳۶۰ در آستانه عملیات فتح‌المبین، در منطقه عمومی غرب رودخانه کرخه ضبط شده، برگزاری مراسم نماز جماعت ظهر و عصر رزمندگان لشکر ۸ نجف‌اشرف (که آن زمان، تیپ بود)، توسط مرحوم محمود اصفهانی به تصویر کشیده شده است.

در این فیلم، صحنه‌هایی مانند وضو گرفتن برخی نیروها، اضافه شدن تدریجی نیرو‌ها به مراسم، تصاویر نصب شده از مسئولان وقت و شهدای شاخص کشور، اجرای دعای وحدت در بین دو نماز، دعا‌های پس از نماز به تصویر کشیده شده است.

در اواسط فیلم و پس از پایان نماز جماعت ظهر، برای لحظاتی تصویر شهید احمد کاظمی فرمانده وقت تیپ نجف‌اشرف، نشان داده می‌شود.

 
 
 
 
00:00 05:20
 
کد ویدیو

خواندن 405 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)