چاپ کردن این صفحه

آخرین جزئیات تبدیل وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی و پرستاران ایثارگر

چهارشنبه, 25 خرداد 1401 14:22 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید درباره تبدیل وضعیت معلمان ایثارگر مدارس غیر انتفاعی بیان داشت: به نظر می‌رسد این ایثارگران مشمول قانون تبدیل وضعیت هستند.

 

به گزارش خط هشت، سردار حسن‌زاده مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی به سؤالات ایثارگران در مورد آخرین وضعیت اشتغال و تبدیل وضعیت استخدامی این عزیزان در دستگاه‌های مختلف پاسخ داد.

وی درباره تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران افزود: ایثارگران بر اساس بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ باید تبدیل وضعیت شوند و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور اجرای کامل این قانون با تمام دستگاه‌ها مکاتباتی انجام داده‌ و تبدیل وضعیت بسیاری از ایثارگران در دستگاه‌های مشمول در حال انجام است.

حسن‌زاده ابراز داشت: اجرای این قانون در بخش‌هایی از دستگاه‌ها به خصوص واحدهای تابعه به کندی و با مشکلاتی همراه است همچنین در شرکت‌های واگذار شده و خصولتی هم مشکلاتی داریم اما در دستگاه‌های اجرایی مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: گزارشات تبدیل وضعیت را دستگاه‌های مختلف دریافت کرده و وضعیت شغلی ایثارگران را در سامانه ثبت‌نام می‌کنیم و به دلیل اینکه بنیاد در اجرای احکام دخیل نیست، بلکه فقط نقش نظارت و پیگیری دارد طبق توافقی که با کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شده گزارش اجرای این قانون در دستگاه‌ها را جمع‌بندی کرده و به کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال می‌کنیم که تاکنون طی ۲ مرحله به این کمیسیون، یک گزارش به فراکسیون ایثارگران و یک گزارش هم به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارائه شده است.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشات را بررسی کرده و برای مواردی که شامل استنکاف از قانون است، بالاترین مقام دستگاه را برای حضور در کمیسیون اصل ۹۰ دعوت می‌کند و اقدامات قانونی را انجام می‌دهد، تأکید کرد: تاکنون یک مورد اقدام قانونی در این خصوص صورت گرفته و یکی از وزرا در مورد عدم اجرای قانون در مخابرات به کمیسیون اجتماعی دعوت شده است و به وی برای اجرای قانون مهلت دادند، اما در باقی موارد هنوز مجلس اقدام خاصی انجام نداده است.

وی گفت: دیوان محاسبات کل کشور حدود چهار ماه قبل تمام گزارشات در این زمینه را از ما دریافت کرده و به دستگاه‌ها هم ابلاغ کرده که گزارشات جدید خودشان را برای ما ارسال کنند اما فقط حدود ۳۰ درصد از دستگاه‌ها پاسخی شفاف در این زمینه ارسال کرده‌اند.

تبدیل وضعیت معلمان ایثارگر مدارس غیر انتفاعی

حسن‌زاده درباره تبدیل وضعیت معلمان ایثارگر مدارس غیر انتفاعی بیان داشت: به نظر می‌رسد این ایثارگران مشمول این قانون هستند و در تمام گزارشات نیز در قسمت آموزش و پرورش، مشکل عدم اجرای قانون در مورد این ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران قید شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مدعی است این معلمان در بخش خصوصی کار می‌کنند و این مدارس غیرانتفاعی مجوز بخش خصوصی را دارند و کسی که در آنجا کار می‌کند ممکن است تمام وقت و یا پاره وقت مشغول باشد و نیروی انسانی آموزش و پرورش نیست و به بخش خصوصی مرتبط است، اما برداشت ما این است که حتی اگر بخش خصوصی هم باشد، به هر حال باید تبدیل وضعیت شود و این از مواردی است که به مجلس باید گزارش دهیم و مجلس هم از آموزش و پرورش مطالبه کند.

تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت‌های زیر مجموعه شستا

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سؤال که تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت‌هایی مثل شستا و ذوب آهن به کجا رسیده است، پاسخ داد: در بخش‌ خصوصی واحدهای تابعه دستگاه‌های اجرایی مثل زیرمجموعه‌های شرکت‌های نفت، شستا، ایمیدرو، شرکت‌های خصولتی مثل ذوب آهن و ... تاکنون اقدام خاصی در اجرای قانون انجام نشده‌ است.

وی افزود: درخواست دارم ایثارگران سراسر کشور اگر مشکلی در حوزه‌های دولتی دارند حتماً به ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها مراجعه کرده و وضعیتشان را گزارش کنند، زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران این گزارشات را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌کند.

حسن‌زاده درباره تبدیل وضعیت پرستاران اظهار داشت: برخی از علوم پزشکی‌ها به بهانه تأمین اعتبار این اقدام را انجام نداده‌اند اما نیروهایی که تا بهمن ۱۴۰۰ به صورت غیر رسمی جذب شدند پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی تبدیل وضعیت خواهند شد.

استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد

وی درباره اجرای بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این قانون همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد باید استخدام شوند که بدین منظور آزمون اختصاصی برگزار شد. در مورد تأمین اعتبار این استخدام در مرحله اول قبلاً دستور رئیس جمهور وقت به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود و با سازمان برنامه و بودجه نیز طی چند ماه گذشته مذاکرات و مکاتباتی انجام شد اما پاسخی دریافت نشد و در این زمینه با رئیس جمهور هم مکاتبه‌ای داشتیم و ایشان به سازمان برنامه و بودجه دستور پیگیری دادند که از محل ۷۰ هزار بازنشسته‌ دولت، تأمین اعتبار صورت گرفته و امیدواریم این موضوع ظرف مدت یک ماه حل شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در مرحله اول این آزمون استخدامی پنج هزار و ۵۱۵ نفر جذب صورت گرفت که در مرحله تکمیل ظرفیت به ۶ هزار و ۹۶۰ نفر رسید و امیدواریم آزمون دوم به زودی با رفع مشکلات قبلی برگزار شود.

روش اعلام و تغییر وضعیت شغلی ایثارگران در سامانه سجایا

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال بیش از ۵۰ خدمت به صورت برخط انجام می‌شود، ادامه داد: یکی از این خدمات تعیین وضعیت شغلی است که نیاز به مراجعه به بنیاد ندارد و به صورت برخط با مراجعه به سایت ایثار درخواست ایثارگر به صورت الکترونیکی ثبت و مدارک بارگذاری می‌شود و معمولاً ظرف ۲ یا سه روز کاری بررسی صورت گرفته و تغییر وضعیت اعمال می‌شود.

 

 

منبع: فارس

خواندن 369 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)