چاپ کردن این صفحه

رحیم قربانی

راه‌اندازی پویش «یاران سلیمانی» برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن

دوشنبه, 28 فروردين 1402 15:44 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: ارتباطی که نوجوانان و جوانان ما از این غرفه داشتند قابل پیش بینی نبود و اشک و تاثر آنان با حضور در غرفه نشان از ارتباط خوب آنان با شهدا بود.

به گزارش خط هشت، «شهدای قرآنی، یاران سلیمانی» نام غرفه سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود که در مساحتی ۷۰ متری میزبان قرآن دوستان و بازدیدکنندگان نمایشگاه در طول دوره برگزاری آن بود.

غرفه‌ای که علاوه بر معرفی شهدای قاری، حافظ، معلم و فعال قرآنی امکانی را برای معرفی شهدای قرآنی شناسایی شنده از سوی بازدیدکنندگان فراهم آورد و برنامه‌هایی را برای رده‌های مختلف سنی تدارک دید.

یکی از بخش‌های این غرفه به نگارگری از شهدای قرآنی به ویژه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهده المهندس به صورت زنده توسط هنرمند محمدحسین ساعدی اختصاص داشت.

اشک و تاثر جوانان در غرفه یاران سلیمانی

راه اندازی پویش یاران سلیمانی برای کودکان و نوجوانان با تلاوت یک سوره از قرآن و اهدای آن به شهدای قرآنی از دیگر برنامه‌های این غرفه بود. همچنین در طول دوره برگزاری نمایشگاه، دعوت از خانواده شهدای قرآنی برای حضور در غرفه و انجام گفت‌وگو و پرسش و پاسخ با استقبال خوب مردم همراه بود.

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به اهداف برگزاری غرفه شهدای قرآنی یاران سلیمانی اظهار داشت: تمام اهدافی که همه ما از فعالیت‌های قرآنی در نظر داریم که برپایی نمایشگاه قرآن هم بر همین مبنا است ایجاد انس و الفت بیشتر مردم با قرآن کریم است تا به مرور سبک زندگی قرآنی و اسلامی در زندگی رسوخ پیدا کند.

وی بهترین الگو، اسوه و نمونه عینی و عملی که می‌توان به مردم معرفی کرد را شهدای قاری قرآن، معلم و فعال قرآنی دانست و افزود: این شهدا علاوه بر فعالیت در عرصه قرآنی، در عمل هم زندگیشان براساس زندگی قرآنی و تفسیر عملی آیات قرآن بود تا جایی که در جهت آرمان‌های قرآنی تا پای جان ایستادگی کردند. آشنایی با این شهدا تاثیر ویژه‌ای در الگوگیری و انس با قرآن و زندگی قرآنی در بین عموم مردم و جوانان دارد.

اشک و تاثر جوانان در غرفه یاران سلیمانی

قربانی در خصوص غرفه شهدای قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: غرفه در جایی بود که محل ورود بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف نمایشگاه از آنجا آغاز می‌شد و عموم بازدیدکنندگان با ادای احترام به شهدای قرآنی و شهید سلیمانی وارد نمایشگاه می‌شدند. فعالیت‌ها بیشتر حول ایجاد حال و هوای معنوی و شهدایی بود که وقتی نامی از این‌ها می‌بریم خود حضور پیدا می‌کنند. انس و ارتباطی که نوجوانان و جوانان ما از این غرفه داشتند قابل پیش بینی نبود و دلنوشته‌هایی که نوشتند این را نشان می‌داد. اشک و تاثر جوانان با حضور در غرفه نشان از ارتباط خوب آنان با شهدا بود.

وی در پایان بیان کرد: در نهایت زمینه‌ای فراهم و ارتباطی بین بخش‌های مختلف برقرار شد تا بخشی از فعالیت‌های کمیته شهدای قرآنی که مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای پایتخت است، در این غرفه ارائه شود.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 215 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)