چاپ کردن این صفحه

به مناسبت انتصاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی؛

رستاخیز فرهنگ انقلابی با رهبری امام خامنه‌ای

شنبه, 15 خرداد 1400 20:00 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

امامین انقلاب اسلامی را باید با هم شناخت و درک کرد، امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و امام خامنه‌ای این امانت الهی را یا درایت و شجاعت از تنگناهای سخت بسیاری عبور داد و به این حد از اقتدار و شکوفایی رساند که یکی از دستاوردهای آن رستاخیز فرهنگ انقلابی در سطح جهان است.

 

به گزارش خط هشت، رسول حسنی؛ امام خمینی (ره) با به دست گرفتن زعامت مسلمانان جهان طرح انقلابی را درانداخت که با رهبری داعیانه خود به پیروزی رسید و انقلاب اسلامی در ایران مستقر شد. بعد از ارتحال آن عالم بزرگ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که خود تربیت یافته امام راحل بود، نظام اسلامی وارد مرحله‌ای تازه شد که باید از آن با عنوان رستاخیز فرهنگ انقلابی یاد کرد.

فرهنگ انقلابی ایجاد بستر و فضایی بود که از دل آن اقتدار و توان نظامی، رشد هسته‌ای، سرکوبی گروهک‌های متعدد تروریستی که در صدر آن نیروی ویرانگر داعش قرار داشت، بود. در کنار آن به انفعال کشاندن رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 روزه لبنان و 12 روزه غزه از ثمرات گسترش فرهنگ انقلابی است. فرهنگ انقلابی با توجه به منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت در خط امام است.

خط امام همان صراط منیر و مستقیمی است که شیخ زکزاکی‌ها، شیخ نمرها و ... در آن طی طریق کردند و هر کدام از آن‌ها تبدیل اسوه‌ای شدند که می‌تواند الگوی همه ما قرار بگیرند. رهبری امام خامنه‌ای در واقع رستاخیز بزرگی در جهان سلطه بود که نتوانست هیمنه پوشالی مستکبرین را در حوادثی نظیر حمله موشکی به عین‌الاسد به هم بریزد.

آتش‌آفروزی‌های گروهک‌های معاند در ابتدای انقلاب اسلامی و بعد از آن جنگ تحمیلی هشت ساله به حضرت امام خمینی (ره) این فرصت را نداد تا به همه اهداف الهی خویش جامه عمل بپوشاند، اما شاگرد خلف ایشان، امام خامنه‌ای توانست آن اهداف عالیه را به سرانجام برساند، هر چند که رسیدن به این مرحله از اقتدار و شکوهمندی دشوار بود، اما محقق شد.

فرهنگ انقلابی اگر تداوم یابد که باید چنین باشد می‌تواند تمدن نوین اسلامی را در همه جای جهان مستولی کند، رسیدن به این مرحله دشوار نیست به شرط همدلی همه مسئولین کشور، یک‌صدایی هم‌رأیی می‌تواند منجر به تحقق این آرمان بلند رهبر نظام اسلامی باشد. انتظار این است که دستگاه فرهنگی کشور، نهادهای اجرایی، دستگاه دیپلماسی بخصوص در بخش خارجی، ارگان‌ها و نهاد‌های نظامی باید به مثابه سربازان یک جبهه علیه دشمنان بجنگند.

باید بدانیم افتراق و تقابل آرا و شعارهای بی‌اساس نمی‌تواند ثمره خوبی داشته باشد، این رستاخیز بزرگ فرهنگی که امام خامنه‌ای در سطح جهان آن‌را ایجاد کرده‌اند فقط وجهه بیرونی ندارد، شهید حججی، احمدی روشن، مجید شهریاری از ثمرات همین حرکت جهانی است که نیازمند ضریب دادن توسط اقشار مردم و همه نخبگان و مسئولان و مدیران است. عمر این حرکت انقلابی بحمدالله طولانی است ثمرات آن مداوم است پس بهتر این‌که ما نیز در حرکت الهی امام خامنه‌ای سهمی داشته باشیم و به‌قدر توان خود آن رهبری عالی‌قدر را یاری دهیم.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 473 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)