چاپ کردن این صفحه

راهیان نور غرب ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود/ سردار قریشی: مدعیان آزادی با زنان کردستان چه کردند؟

چهارشنبه, 13 ارديبهشت 1402 14:31 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

فرمانده قرارگاه راهیان نور گفت: گذشته ملت ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن، در تحلیل و برآورد دشمنان و صحنه واقعی زندگی، نشان می‌دهد از دفاع مقدس دستاوردهای مهم خودباوری، اعتماد به نفس، مقاومت، ایثار و ایستادگی به دست آمده است.

به گزارش خط هشت، نشست خبری قرارگاه مرکزی راهیان نور با حضور سردار قاسم قریشی و سردار مجید سوری دبیر قرارگاه راهیان نور و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. سردار قریشی در این نشست گفت: توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس، راهیان نور، کنگره‌های شهدا و به تصویر کشاندن دستاوردهای دفاع مقدس، با استفاده از ابزار و بهره‌مندی از هنر و رسانه به نکات بسیار آموزنده و با ارزشی برخورد می‌کنیم.

دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که در جنگ نظامی نتیجه‌‌ای عایدشان نمی‌شود

وی ادامه داد: گذشته ملت ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن در تحلیل و برآورد دشمنان و صحنه واقعی زندگی نشان می‌دهد از دفاع مقدس دستاوردهای مهم خودباوری، اعتماد به نفس، مقاومت، ایثار و ایستادگی به دست آمده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه گفت: با اتکاء به دستاوردهای دفاع مقدس توانسته‌ایم با برخورداری از روحیه خودکفایی و رهایی از وابستگی نتیجه‌ای را رقم بزنیم که نه تنها ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نقشه‌های دشمن را بر باد داد، بلکه تا امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که در جنگ نظامی نتیجه‌‌ای عایدشان نمی‌شود.

دشمن از عملیات نظامی علیه ایران می‌ترسد

قریشی بیان داشت: اینگونه است که امروز دشمنان از هرگونه حمله و عملیات نظامی علیه ملت و کشور ما هراس دارند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه در بسیاری از فناوری‌ها و زیرساخت‌های علمی و دانشی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، افزود: شما ببینید کشورهایی که مورد حمایت غرب هستند امروز در چه شرایطی هستند و ایران که تحریم بود و اجازه صدور تکنولوژی را در ایران نمی‌دادند در چه شرایطی است.

راهیان نور ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود

وی افزود: این خودباوری از دفاع مقدس به دست آمد و راهیان نور گنجی است‌که به تعبیر مقام معظم رهبری باید از آن معارف را استخراج کنیم.

فرمانده قرارگاه راهیان نور بیان داشت: بعد از کرونا کمی دچار کاهش سفرها شدیم. ولی برنامه‌ای داریم که مانند گذشته با حضور رزمندگان اسلام در ۱۵ اردیبهشت و در منطقه بازی دراز این سفرها آغاز شود و در ایام عید نوروز به نقطه اوج خودش برسد.

وی گفت: برنامه راهیان نور ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود و با تجلیل از مقام شهید شیرودی برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین حدود ۴۰ هزار نفر از زائران سفرهای خود را به این منطقه آغاز می‌کنند. 

سردار قریشی بیان داشت: یکی از ارزش‌های مهم دفاع مقدس همکاری مردمی است، خصوصاً در ماجرای فتح خرمشهر و عملیلت‌های غرب کشور که سعی می‌کنیم به خوبی در این سفرها نشان داده شود.

سردار سوری: آنهایی که امروز حامی زنان شدند در گذشته چه کردند؟

سردار سوری دبیر قرارگاه راهیان نور نیز دقایقی صحبت کرد و گفت: ما امسال در راهیان نور رویکردی را دنبال می‌کنیم که بنا داریم الگوهای راهیان‌نور را با راهیان پیشرفت ملی تلفیق کنیم. یعنی علاوه بر بازدید یادمان‌های دفاع مقدس، عزیزان از دستاوردهای کشور نیز دیدن کنند.

وی ادامه داد: بنا داریم راهیان نور را امسال تخصصی و قشری برگزار کنیم. مثلاً بسیج پزشکی و یا مهندسین عمران، اردو داشته باشند و راهیان پیشرفت را هم در حوزه تخصصی خود دنبال کنند.

سوری افزود: در بحث راهیان پیشرفت استانی تلاش می‌کنیم، جوانان در بازدید استانی خودشان از پیشرفت‌های همان استان بازدید داشته باشند.

سفرهای راهیان غرب و شمال غرب و دریایی هم داریم

وی با بیان اینکه راهیان نور مختص جنوب نیست، اظهار داشت: ما سفرهای راهیان غرب و شمال غرب و دریایی هم داریم و امسال می‌خواهیم غرب و شمال غرب را برجسته کنیم زیرا آنجا علاوه بر جنگ با دشمن بعثی، رزمندگان با منافقین و‌ گر‌وهک‌ها هم می‌جنگیدند. امروز همین‌گروهک‌های‌کومله و‌ دمکرات که دلسوز مردم شده‌اند همان کسانی هستند که رزمندگان را به شهادت می‌رساندند. همین ها که شعار حمایت از زن می‌دهند چقدر زن‌های ما را شهید و شکنجه کردند.

سوری افزود: در سال گذشته و در چهار منطقه راهیان نور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر داشتیم. و اطلاع دادیم که می‌توانیم میزبان خودروهای شخصی باشیم که ۱۶۰ هزار نفر با خودروی شخصی در اسفندماه به این مناطق آمدند.

 

 

منبع: فارس

خواندن 167 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)