چاپ کردن این صفحه

شهید «آیت» سردمدار دولت‌سازی نوین اسلامی

چهارشنبه, 03 خرداد 1402 11:18 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

شهید «حسن آیت» بیشترین تلاش و فعالیت را برای اینکه جمهوری اسلامی از ساختار بحران‌شکن و بن‌بست‌شکن ولایت فقیه برخوردار باشد را بر عهده داشت.

به گزارش خط هشت، پوریا کریم‌پور؛ واژه‌ی لاتین «دموکراسی» که قریب به دو هزار و ۳۰۰ سال دستخوش آرای متکثر فلاسفه و اندیشمندان جهان بوده است، از زیباترین مفاهیم بشری با بن‌مایه دینی به شمار می‌آید.

ساخت اولین دولت ملت اروپایی در «فلورانس» ایتالیا سرآغاز تمدن غرب امروزی موسوم به مدرنیته بود که به گفته فیلسوفان غربی اساس آن در حکومت‌داری، دموکراسی است، اما این واژه ابتدا حاصل تراوشات ذهنی ارسطو بود که در نظریه مشهور خود شش نوع حکومت را معرفی کرد که یکی از آن‌ها مردم‌سالاری یا دموکراسی است.

مردم‌سالاری امروزه بهانه و دست‌آویزی برای ایالات متحده قرار گرفته است تا در عرصه بین‌الملل موانع این کشور را در رسیدن به مطامع خود بردارد و به نوعی دشمنان آمریکا را منزوی کند. اما اعجاب‌آور این است که درست زمانی که سران واشنگتن ایران، روسیه، چین و کره شمالی را محور شرارت می‌خواندند و این کشور‌ها را محکوم به نداشتن دموکراسی می‌کردند، در اندیشکده‌های آمریکا اساتید حقوق اساسی و علوم سیاسی راه برون‌رفت آمریکا از بحران‌ها را الگوبرداری این کشور از اصل ولایت فقیه در ساختار سیاسی ایران اعلام می‌کردند.

موضوعی که مردم ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون رشادت‌های بزرگ‌مردانی همچون شهید «حسن آیت» عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی هستند، بیشترین کوشش و فعالیت را برای اینکه جمهوری اسلامی از ساختار بحران‌شکن و بن‌بست‌شکن ولایت فقیه برخوردار باشد را شهید «آیت» داشتند.

ایشان که خود از مبارزان قبل از انقلاب بود در بسیاری از محافل دانشگاهی حضور داشت و با نظریات روز علوم انسانی آشنا بود.

یکی از موضوعاتی که همواره اذهان اندیشمندان غربی را نسبت به خود درگیر کرده است، استقامت و تاب‌آوری ملت ایران و جمهوری اسلامی در مقابل سنگین‌ترین و سخت‌ترین هجمه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش است، در بُعد خارجی تحریم‌های اقتصادی و جنگ نیابتی که طی سال‌های اخیر منطقه خاورمیانه را به خاک و خون کشاند، یکی از بحران‌هایی است که نهاد، ولی فقیه در ساختار ایران از آن فرصت ساخت. به نحوی که ۷ تریلیون دلار آمریکا هدر رفت و منطقه خاورمیانه منسجم‌تر از همیشه تحت تسلط محور مقاومت به رهبری ایران است.

در بُعد داخلی سرویس‌های جاسوسی همچون سیا و موساد تمام ظرفیت خود را برای ایجاد گسست اجتماعی و دو قطبی کردن جامعه ایران بکار گرفتند، اما نهاد ولایت فقیه که بزرگانی همچون آیت‌الله طالقانی و شهید حسن آیت برای آن تلاش فراوانی داشتند، هر بار بیش از قبل دشمنان ایران را مأیوس کرده است.

امروز در جامعه نخبگانی آمریکا الگوبرداری از ساختار ولایت فقیه در ایران یکی از موضوعات جدی است که به مدرسه‌ها و دبیرستان‌های این کشور نیز کشیده شده است، نظام آموزش و پرورش آمریکا به گفته مقیمان این کشور درصدد است تا جایگاهی همچون، ولی فقیه برای رئیس جمهوری این کشور نزد کودکان و نوجوانان آمریکایی قائل شود، تا شاید این کشور از بحران‌های احتمالی که در آینده مواجه می‌شود، جان سالم به در ببرد.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 107 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)