چاپ کردن این صفحه

همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار شد؛

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم در اردبیل

سه شنبه, 09 اسفند 1401 14:34 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم همزمان با اعیاد شعبانیه در حوزه علمیه ملا ابراهیم اردبیل برگزار شد.

 

به گزارش خط هشت اردبیل، یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم  با حضور جمعی از روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه شهرستان اردبیل، مسئولین جمعیت هلال احمر و به همت هیئت امام صادق(ع) در حسینیه مدرسه علمیه ملاابراهیم اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام سلیمان حیدری از ایثارگران و مبلغین دارالارشاد اردبیل در این یادواره ضمن روایت خاطراتی از دوران دفاع مقدس به اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با تأسی از ائمه معصومین(ع) به‌ویژه مکتب عاشورا حماسه آفرینی کردند.

وی به تبیین مولفه‌های سبک زندگی نبوی و علوی پرداخت و گفت: سبک زندگی ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) مبتنی بر عبودیت پروردگار متعال است.

حیدری گفت: عبادت و بندگی شاه کلید سبک زندگی دینی در جهان است.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به سبک زندگی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: معرفی و ارائه الگوی عملی در حیطه عمل به مکارم اخلاق و رفتارهای فضیلت‌مدارانه است به‌طوریکه  آن حضرت در ایثار و گذشت، مبارزه با کینه، ستیز با ظلم و ظالم، بخشش، رحمت و امدادرسانی به مستمندان سرآمد، پیشتاز و الگوی همه انسان‌ها است.

وی از عدل و داد و عفاف و حجاب به عنوان آرمان‌های انقلاب اسلامی نام برد و گفت: بصیرت افزایی و روشنگری، بیان واقعیت‌ها به زبان تأثیرگذار هنر از جمله روش‌های مقابله با توطئه‌‌های روز افزون دشمنان است.

 حیدری در پایان سخنان خود به تربیت اسلامی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: آشوب‌های اخیر نشأت گرفته از سبک زندگی غربی رایج در خانواده‌ها است بنابراین لازم است دستگاه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی با تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی جامعه را از مکر دشمنان نجات و به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی و مدینه فاضله رهنمون کنند.

امیرمهدی گل آور دبیر گروه جهادی و برگزاری یادواره شهدای روحانی، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از اهداف برگزاری محافل شهدایی به ویژه طلاب و روحانیون نام برد و گفت: تجلیل از روحانیون پیشکسوت حاضر در جبهه مقاومت و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از اهداف برگزاری این یادواره در اردبیل بود.

وی به برنامه‌های این یادواره اشاره کرد و گفت: تجلیل از حاضرین که نامشان برگرفته از نام امام حسین(ع)، حضرت ابولفضل (ع) و امام سجاد (ع) بود از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

اجرای شعر در وصف مدافعان حرم، مداحی و پخش نماهنگ و تجلیل از روحانیون و طلاب جهادگر و عضو جمعیت هلال احمر از جمله برنامه‌های این مراسم در اردبیل بود.

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم در اردبیل

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم در اردبیل

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم در اردبیل

یادواره شهدای روحانی و طلبه مدافعان حرم در اردبیل

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 150 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)