چاپ کردن این صفحه

اهدای مدال طلای شهید «محمد صالحه» به موزه آستان قدس رضوی

پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1402 11:25 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

خانواده شهید «محمد صالحه» از شهدای حادثه هواپیمای اوکراین، مدال طلای المپیاد دانشجویی کامپیوتر سال ۱۳۸۹ این شهید را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کردند.

به گزارش خط هشت، خانواده شهید «محمد صالحه» از نخبگان برجسته حوزه کامپیوتر و دانشجوی دکترا رشته مهندسی نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف که در حادثه هواپیمای اوکراینی به فیض شهادت نائل گشت، با حضور در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) مدال طلای المپیاد دانشجویی این نخبه شهید را در حضور تولیت آستان قدس رضوی به موزه بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) اهدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در این دیدار امتحان الهی و ابتلاء را فلسفه خلقت انسان دانست و اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن دنیا محل آزمون بشر بوده و ابتلائات از برجسته‌ترین سنت‌های الهی برای مشخص نمودن عیار ایمان انسان‌هاست که راه سربلندی در این آزمون‌ها بردباری، استقامت و توکل است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیچ فردی نیست که مورد آزمون الهی قرار نگیرد؛ ابراز کرد: سانحه هواپیمای اوکراینی برای تمام ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده شهدای این حادثه مصیبتی بسیار سخت و جان‌فرسا است و اگر دستگیری و کمک خداوند نبود، تألم این حادثه غیرقابل تحمل بود.

وی با بیان اینکه خانواده شهید صالحه در این آزمون سخت الهی سربلند بیرون آمده و مصداق «وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ» شدند، عنوان کرد: در روایات وارد شده که هرگاه خداوند پدر و مادری را بوسیله مصیبت بر فرزند مورد امتحان قرار دهد و آنها در این مصیبت صبر و بردباری نمایند و شکوه نکنند، سوال و جواب روز قیامت از آنها برداشته می‌شود.

شهید صالحه علاوه بر عرصه علمی در حوزه ورزشی نیز فعال و موفق بود

در این دیدار پدر شهید «محمد صالحه» نیز ضمن بیان خاطراتی از این شهید نخبه، ابراز کرد: شهید «محمد صالحه» از نخبگان حوزه نرم افزار و همسر ایشان شهیده «زهرا حسنی سعدی» از نخبگان فیزیک هسته‌ای دانشگاه صنعتی شریف بودند که هر دو در حادثه هواپیمای اوکراینی به فیض شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه هر دو این شهیدان عزیز از مدال آوران مسابقات و المپیادهای علمی مختلف داخل و خارج کشور بودند؛ افزود: شهید صالحه علاوه بر عرصه علمی در حوزه ورزشی نیز فعال و موفق بود و همچنین ایشان به همراه همسرشان هر دو از فعالان حوزه قرآنی بودند و جلسات دانشجویی انس با قرآن را در کشور کانادا برگزار می‌کردند که بسیار بر روی دوستان‌شان در آن کشور تأثیرگذار بود.

پدر شهید گفت: شهیدان «محمد صالحه» و «زهرا حسنی سعدی» در عرصه‌های مختلف علمی، معنوی و سبک زندگی اسلامی سرآمد بودند، به عبارتی این شهیدان هر دو بال «علم و معنویت» را توأمان داشتند؛ از این رو شخصیت آنها ظرفیت معرفی به جامعه به عنوان الگوهایی از جوانان موفق را دارد؛ معنویت، تقوا، انقلابی گری، سخت کوشی، الهام بخشی و تلاش‌های علمی، مؤلفه‌های الگویی است که این شهیدان نخبه در آن‌ها سرآمد بودند.

گفتنی است؛ شهید «محمد صالحه» همچنین از خادمان علمی حرم مطهر امام رضا (ع) بوده.

 

 

منبع: مهر

خواندن 143 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)