گزارش| وقتی عطش بشریت برای رستگاری به اوج می‌رسد

یکشنبه, 11 خرداد 1399 16:58 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

دوره انتظار فرصت خوبی است تا با جلا و صیقل دادن دل‌های خود بنا بر دستورات الهی و سفارش ائمه‌اطهار (ع) در زمره منتظران واقعی مهدی موعود (عج) قرار گیریم.


 به گزارش خط هشت،  همه ما به‌خوبی می‌دانیم که با ظهور تنها منجی عالم بشریت، عدالت در زمین اجرا و مستضعفان جهان به تغییر و دگرگونی امیدوار خواهند شد، به طوری که آیه 5 سوره قصص روایتگر این موضوع است که می‌گوید؛ بر مستضعفان زمین منت گذاشته و آنان را پیشوا و وارثان روی زمین قرار خواهیم داد، پس چه شیرین است انتظاری طولانی برای رسیدن به عدالت جهانی و دیدار با یک منجی که دنیا را نجات خواهد داد.

از ابتدای تاریخ سراسر جهان منتظر یک منجی بوده تا نجات‌بخش باشد و با ظهور خود دنیا را دگرگون سازد، به شکلی که عدالت بر زمین حاکم شده و بی‌عدالتی تا ابدیت ریشه‌کن شود.

در واقع اعتقاد به آمدن مصلح در آخر‌الزمان ریشه در دل تاریخ دارد و اختصاص به مذهب خاصی چون شیعه یا سنی نداشته و ندارد، اما واژه انتظار و ماحصل این دوره برای همه یک معنی متفاوتی دارد، برای کسی به معنی سعادت و خوشبختی است، برای دیگری در معنای وصال و برای عده‌ای رستگاری و نجات.

اما از طرفی برای عده زیادی از جامعه بشریت انتظار به دعا و طلب ظهور محدود و خلاصه می‌شود، در صورتی که تا زمانی که خلق به فکر کمک به یکدیگر نباشند، عدالتی برقرار نخواهد شد، این به این معنی است که با رفع حاجت فقرا و نیازمندان هم می‌توان قدم مثبتی در بهتر بودن حال دنیا برداشت و زمینه را برای تسریع در ظهور فراهم آورد.

به گفته سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهور حضرت بقیة‌الله ضرورت خلقت است به طوری که عقلانیت و معرفت از اصلی‌ترین عوامل تحقق این ضرورت و واقعیت می‌باشد، به گونه‌ای که بشریت باید با بهره‌گیری از دین اسلام؛ به عنوان کامل‌ترین دین جهان در راستای رفع نیاز برادران دینی خود تلاش کرده و خود را برای دوران ظهور آماده سازد.

وی معتقد است جهان بدون عقلانیت، همچون قطار بدون لوکوموتیوران است که ثبات این خصلت نیکو در جهان نهایتا به ظهور منجی عالم بشریت ختم شده و ظلم و جور را برای همیشه نابود ساخته و عدالت الهی و بی‌همتا را در گستره جهان حاکم می‌سازد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری عطش جهان و جهانیان برای ظهور را در وضعیت حاد دانسته و اعتقاد دارد فاسقین عصر حاضر که دشمنان بالقوه اسلام و مسلمانان هستند، هم‌اکنون که نظاره‌گر آتش خود‌افکنده در دنیا هستند این را نشانه نزدیکی ظهور مهدی صاحب‌الزمان دانسته و از این موضوع به شدت هراس و واهمه دارند.

حقا که امام زمان (عج) واسطه فیض بین خالق و مخلوق است و نور وجود، هستی و هدایت به واسطه ایشان به مخلوقات می‌رسد و ظهور تنها منجی عالم بشریت به عنوان هدف نهایی آفرینش انسان و جهان است.

پیوند معرفت و مهدویت التزام ظهور

تکامل یا تنازل معرفت دینی شاید اصلی‌ترین مهم در راستای گرایش و عدم گرایش به سمت مهدویت باشد، اصلی که این روزها ارتباط تنگاتنگی با اعتقاد ما به حقانیت حضرت صاحب‌الزمان(عج) دارد.

از آنجا هم که زندگی امروزه با معرفت و فرهنگ مهدویت و انتظار، معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گرایش به سمت فرهنگ مهدویت می‌تواند نجات‌بخش روح انسانیت باشد، اما در کنار این موضوعات مهم باید ترویج و تبیین سبک زندگی مهدوی را نیز در دستور کار قرار دهیم. طوری که با پیوستن به جرگه منتظران بنیاد مهدویت در دنیا را مستحکم‌تر سازیم.

اما پیش‌تر از همه این موضوعات مهم، باید بدانیم که امام زمان ما برای ظهور به چه وظایفی از سوی ما نیاز دارد. اینکه ما چطور باشیم و چگونه در مسیر والای انسانیت قدم برداریم بی‌شک در امر ظهور بی‌تاثیر نخواهد بود. 

بنا به سفارش بزرگان دین و علما تقویت دو خصلت نیک در وجود انسان زمینه را بیش از پیش برای ظهور آماده می‌سازد؛ خصلت معرفت و مهدویت که پیوند این دو مهم در کنار عمل به سفارشات الهی مسافت زمانی تا حضور و ظهور آقا ولی عصر(عج) را کوتاه‌تر می‌کند.

نهایتا با نگاه به گذشته و حال درمی‌یابیم که تاریخ بشریت همواره تشنگی خود از حضور یک ناجی را به اشکال مختلف نمایان کرده که این عطش روز به روز با گذشت زمان بیشتر می‌شود، تا جایی که مردم دنیا همه؛ اعم از فاسقین و پرهیزگاران طالب برقراری عدل جهانی و حاکمیت بیشتر اسلام در دنیا باشند.

بلاتکلیفی؛ چه تکلیف سنگینی است

چه تکلیف سنگینی است بلاتکلیفی، وقتی نمی‌دانیم منتظران واقعی تو هستیم یا خود را به انتظار زده‌ایم، چه سخت است وقتی می‌دانیم برای آمدنت چه باید بکنیم، اما عاجزیم از انجام آن،  و چه سخت‌تر است مهدوی بودن و در راه تو قدم برداشتن وقتی تمام دنیا در منجلاب غفلت فرو رفته است.

لیکن وقتی امید به آینده و استقرار صلح و عدل جاویدان، امری فطری و طبیعی است، نمی‌توان منکر آن بود و تو را انکار کرد، وقتی احیای کتاب الهی و تنها مرجع دینی مسلمانان جهان، گسترش عدالت و گرایش مجدد به اسلام از اصلی‌ترین اهداف آمدنت است، چه کسی می‌تواند در مقابل این واقعیت محض بایستد؟!

پس بی‌ریا می‌نویسم برایت مولاجان؛ این وضع جهان فقط تو را می‌طلبد، این همه سیاهی و تباهی، این اندازه طوفان غم و اندوه، این ناآرامی‌های جهان بشریت یقین جملگی با آمدنت تسکین می‌یابد و به آرامش می‌رسد.

دعا پشت دعا برای آمدنت...

در طول تاریخ تا به امروز کارهای زیادی برای رضایت ولی عصر(عج) در اقصی‌نقاط دنیا انجام شده است، خیلی‌ها با نیت پاک خود سه‌شنبه‌های مهدوی راه انداخته‌اند، بسیاری جمعه‌ها را نذر کرده‌اند برای شادمانی دل مردم و گره‌گشایی نیازمندان، تا شاید جمعه‌ای از این جمعه‌ها به آمدن او ختم شود و بسیاری دیگر از کارهایی که هر یک بی‌شک علاوه بر رضای الهی پاداش اخروی بی‌نظیری به همراه دارد.

اما در استان حسینی‌ اردبیل هم کم‌ نبوده از این دسته از اقداماتی که توسط عاشقان خط ولایت و امام عصر انجام شده باشد، کارهای اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی، هنری و ... که هر یک گوشه‌ای از ارادت مخلصانه یاران مهدوی این دیار را به تصویر می‌کشد.

اثر زیبا و کم‌نظیر در قالب نماهنگ "منتظر یعنی..." کاری فاخر از گروه سرود الغدیر استان اردبیل با هنرنمایی اباصلت ابراهیمی است که همین اواخر با همت معاونت فرهنگی سپاه حضرت عباس (ع)، حوزه هنری، گروه فرهنگی و رسانه‌ای عماد و با همکاری سازمان سراج استان اردبیل به تهیه‌کنندگی مهدی طوماری کلید خورد. کارگردانی این کار زیبا را رحیم نجفی بر عهده داشت که ماحصل تلاش این گروه هنری، اثری زیبنده در قالب نماهنگی ملی است که به دو زبان آذری و فارسی به زیبایی، عشق به مولا را به تصویر کشیده است.

و اما همه ما به سهم اندک خود در انتظار تو سهیم هستیم، گرچه عمریست چشم به راهمان گذاشته‌ای، اما ما هنوز هم دل به آمدنت خوش کرده‌ایم.

هر جمعه که می‌آید با تمام عجز و ناتوانی‌مان چشم به جاده می‌دوزیم، اما همچنان غافلیم از بایدها و نبایدهایی که برای شرط آمدنت پیشِ‌روی‌مان گذاشته شده است، مولاجان، خود لطفی کن و آگاه‌مان ساز.

اللّهُم عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَجْ

خواندن 638 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family