رونمایی از مجموعه مردان فاتح در کرمان

دوشنبه, 03 خرداد 1400 23:53 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

همزمان با سوم خرداد، مجموعه مردان فاتح، نقاشی خاطره(تصویرسازی) ۵ نفر از سرداران شهید عملیات بیت المقدس در گلزار شهدای کرمان رونمایی شد.

 

به گزارش خط هشت از کرمان، سردار محمد مطهری ظهر امروز در مراسم ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: ۱۰ فروردین بود که از غرب شوش کوچ و به حمیدیه آمدیم، آن زمان کرمانی‌ها دارای یک تیپ به نام ثارالله به فرماندهی حاج‌قاسم سلیمانی بودند و در حمیدیه یک خط به ما داده شد که شناسایی در آن صورت گیرد.

فرمانده پیشکسوتان دفاع مقدس ادامه داد: از آنجا هم عملیات شروع شد و این اتفاق افتاد و کمتر از یک‌ماه نیروها آماده و در ۱۰ اردیبهشت اولین مرحله عملیات بیت‌المقدس شروع و رزمندگان اسلام توانستندبه پیروزی برسند.

وی عنوان کرد: این عملیات از شمال رودخانه کرخه، شرق در رودخانه کارون و جنوب در منطقه اروند و غرب در منطقه مجموعه هورالعظیم قرار داشت و صدام خاطرجمع بود با توجه به شرایط محیطی،  رزمندگان ایرانی نمی‌توانند این منطقه را باز پس بگیرند، اما اراده رزمندگان و اراده الهی موجب شد بعد از ۲۴ روز تلاش و مقاومت سرزمین‌هایی که دشمن اشغال کرده بود را بازپس بگیریم.

مطهری با اشاره به اینکه در این عملیات تیپ ثارالله کرمان با بچه‌های تیپ ۵۸ ذوالفقار ادغام شدند، گفت: برای آزادسازی خرمشهر کرمانی‌ها سه گردان به نام گردان خونین‌شهر یک، گردان خونین‌شهر ۲ و گردان حضرت ابوالفضل(ع) ساماندهی کردند و نقش زیادی در آزادسازی خرمشهر عزیز داشتند.

فرمانده پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید فولادی در ابتدای آزادسازی خرمشهر بنر تبریک آزادسازی خرمشهر را بر سر در مسجد جامع خرمشهر نصب کرد که این خود گویای حضور پررنگ و پرقدرت  تیپ ثارالله کرمان به همراه فرمانده حاج‌قاسم سلیمانی در کنار سایر رزمندگان بود.

وی افزود: وحدت، همدلی و همراهی همه نیروهای مسلح با محور کلیدی نیروهای بسیجی و مردمی، کلید پیروزی ما در همه عملیات‌ها به‌ویژه عملیات بیت‌المقدس بود.

مطهری خاطرنشان کرد: امروز اگر سربلندی، سرافرازی، آزادی و استقلال می‌خواهید باید همیشه در صحنه چه صحنه سیاسی و چه اجتماعی و ...حضور داشته باشیم.

امیر ساسانیان‌فرد معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش اظهار داشت: در ۳۱ شهریور ۵۹ صدام با پشتیبانی دو ابرقدرت که برای اولین بار در کنار هم قرار گرفتند و دیگر کشورها به ایران حمله کرد.

وی عنوان کرد: مردم شهید پرور و غیور خرمشهر به همراه فرماندهان خود به مدت ۳۴ روز در مقابل آنها مقاومت کردند و صدام با اولین شکست مواجه شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش گفت: عراق دو لشکر ۴ تیپی را با ۱۰۰ درصد توان رزمی مامور تصرف خرمشهر کرد و این نیروی اندک در خرمشهر آنها را ۳۴ روز پشت درب‌های شهر خرمشهر نگه داشتند.

ساسانیان‌فرد گفت: صدام خرمشهر را بعد از اشغال بسیار مستحکم کرده بود و بارها گفته بود که اگر ایران بتواند خرمشهر را تصرف کند کلید طلایی بصره را به ایران خواهم داد، اما همین رزمندگان در سلسله عملیات بیت‌المقدس توانستند خرمشهر را باز پس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس ۲۶ روز طول کشید، عنوان کرد: ۷ لشکر و ۵ تیپ مستقل از ارتش، سپاه و ژاندارمری در این عملیات حضور داشتند و توانستند در سوم خرداد خرمشهر را آزاد کنند.

وی ابراز داشت: عملیات فتح خرمشهر در طول جنگ پیچیده‌ترین، گسترده ترین، طولاترین و بزرگترین عملیات نیروهای مسلح ما در طول جنگ بود.

به گزارش فارس، در این مراسم از نقاشی خاطره (تصویرسازی) ۵ سردار شهید عملیات بیت‌المقدس رونمایی شد.

 

 

منبع: فارس

خواندن 488 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family