پیروزی مردم غزه نزدیک است

دوشنبه, 01 آبان 1402 10:56 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

حادثه این روز‌های غزه با عینک دوربین قابل تفسیر است؛ با این عینک، آینده از آن جبهه مقاومت و جهاد اسلامی است و اسرائیل نابود می‌شود.

به گزارش خط هشت، حجت‌الاسلام «علی شیرازی» جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ هر حادثه‌ای را با دو عینک حال و نزدیک‌بین و عینک آینده و دوربین می‌توان دید و تفسیر کرد؛ در این رابطه خداوند در قرآن می‌فرماید: «قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى یَذْکُرُهُمْ یُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِیمُ» (گروهی) گفتند: شنیدیم جوانی از (مخالفت با) بت‌ها سخن می‌گفت که او را ابراهیم می‌گفتند.

«قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانصُرُوا آلِهَتَکُمْ إِن کُنتُمْ فَاعِلِینَ»گفتند: او را بسوزانید و خدایان خود را یاری کنید، اگر کاری از شما ساخته است.

قوم نمرود تصمیم گرفت، ابراهیم را به جرم توحید و خداپرستی و شکستن بت‌ها با آتش بسوزاند؛ لذا به جمع‌آوری هیزم پرداختند و مردم نیز از همه نقاط، برای شرکت در این مراسم دعوت شدند و همه با خود هیزم آوردند تا اینکه کوهی از هیزم فراهم شد، سپس در زمین همواری دیواری ساختند و در آن آتش را شعله‌ور ساختند، شعله‌های آتش آن‌قدر زیاد بود که هیچ پرنده‌ای نمی‌توانست از بالای آن پرواز کند.

نمرودیان برای انداختن ابراهیم به درون آتش دچار مشکل شدند. به فکر ساختن منجنیق افتادند تا از راه دور ابراهیم را به درون آتش پرتاب کنند. منجنیق آماده شد و ابراهیم را در آن قرار دادند.

حال اگر این واقعه را با عینک نزدیک‌بین تحلیل کنیم، فریاد می‌زنیم: وا مصیبتا! ابراهیم را سوزاندند! دین تمام شد، اما اگر با عینک دوربین تفسیر و تحلیل کنیم، ابراهیم زنده می‌مانَد و امید هم پابرجا خواهد ماند.

«فَأَنجَاهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ» ولی خداوند او را از آتش رهائی بخشید.

«قُلْنَا یَا نَارُ کُونِی بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِیمَ» گفتیم: اى آتش براى ابراهیم سرد و بى‌آسیب باشد.

همچنین خداوند بزرگ می‌فرماید: «وَلَقَدْ أَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنْ أَسْرِ بِعِبَادِی فَاضْرِبْ لَهُمْ طَرِیقًا فِی الْبَحْرِ یَبَسًا لَا تَخَافُ دَرَکًا وَلَا تَخْشَى». ما به موسی وحی کردیم شبانه بندگانم را (از مصر) با خود ببر و برای آن‌ها راهی خشک در دریا بگشا که نه از تعقیب (فرعونیان) خواهی ترسید، و نه از غرق شدن در دریا!

«فَلَمّا تَراءَى الجَمعانِ قالَ أَصحابُ موسى إِنّا لَمُدرَکونَ». هنگامی که دو گروه یکدیگر را دیدند، یاران موسی گفتند: ما در چنگال فرعونیان گرفتار شدیم!

اگر با عینک حال‌بین تفسیر کنیم، کار را تمام شده می‌دانیم.

خداوند فرمود:«فَأَوْحَیْنَا إِلَى مُوسَى أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاکَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ فَکَانَ کُلُّ فِرْقٍ کَالطَّوْدِ الْعَظِیمِ» و به دنبال آن به موسی وحی کردیم: عصایت را به دریا بزن! (عصایش را به دریا زد) و دریا از هم شکافته شد، و هر بخشی همچون کوه عظیمی بود!

«وَاتْرُکِ الْبَحْرَ رَهْوًا إِنَّهُمْ جُنْدٌ مُغْرَقُونَ» (هنگامی که از دریا گذشتید) دریا را آرام و گشاده بگذار (و بگذر) که آن‌ها لشکری غرق شده خواهند بود! بنی اسرائیل زنده می‌مانند و فرعونیان غرق می‌شوند.

«وَإِذْ فَرَقْنَا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَیْنَاکُمْ وَأَغْرَقْنَا آلَ فِرْعَوْنَ وَأَنْتُمْ تَنْظُرُونَ» و (به خاطر بیاورید) هنگامی را که دریا را برای شما شکافتیم و شما را نجات دادیم و فرعونیان را غرق ساختیم، در حالی که شما تماشا می‌کردید.

تفسیر و تحلیل این آیات بیانگر آن است که چنانچه وقایع را با عینک آینده‌نگر نگاه کنیم، امید می‌آورد و یاران موسی نجات پیدا می‌کنند و یاران فرعون نابود می‌شوند.

پس حادثه عاشورا را هم باید با این دو عینک تحلیل و تفسیر کرد؛ وقتی با عینک نزدیک‌بین حادثه روز یازدهم محرم ۶۱ هجری را نگاه می‌کنیم، تصور می‌کنیم که باید فاتحه اسلام را خواند! ولی هنگامی که همین واقعه را با عینک آینده‌نگر می‌نگریم، متوجه می‌شویم که عاشورا عامل بقاء دین می‌شود.

همین‌طور حادثه انقلاب اسلامی را هم می‌توان با دو شیوه مورد اشاره تحلیل کرد؛ با عینک فردابین، طاغوت می‌رود و جمهوری اسلامی شکل می‌پذیرد؛ حادثه جنگ هشت ساله و جنگ در سوریه را هم با همین دو عینک قابل تحلیل است؛ بنابراین حادثه این روز‌های غزه هم با عینک دوربین قابل تفسیر است؛ با این عینک، آینده از آن جبهه مقاومت و جهاد اسلامی است و اسرائیل نابود می‌شود.

گرفتاران در دام تحلیلگران وارونه، فقط عینکشان را عوض کنند و آینده را ببینند؛ عصر پیروزی فلسطین و محاکمه سران رژیم غاصب صهیونیستی را مشاهده کنند و بدانند که خداوند تاکید کرده:

«إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ» حزب شیطان همان زیانکارانند.

«إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» باطل همواره نابودشدنى است.

«إِنَّ حِزْبَ اللهِ هُمُ الْغالِبُونَ» حزب خدا همیشه پیروزند.

«إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» حزب خدا رستگاران عالمند.

این اشارات خداوند تأکید می‌کند که اگر عینک‌مان را درست انتخاب کنیم به جای ناامیدی، امیدوار می‌شویم.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 100 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family