غزه را دریابیم

پنج شنبه, 18 آبان 1402 11:07 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

اکنون غزه است و قهرمانان حماس و دنیایی از تنهایی و درد و آلام و سکوت جهانی در قبال وحشی‌گری صهیونیست‌هایی که تصمیم دارند به پشتیبانی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه کار را یک‌سره کنند. وظیفه دنیا در قبال این نسل‌کشی آشکار، جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های هدفمند چیست؟ محکومیت این رژیم خون‌خوارِ تقویت‌شده باید عملی و بازدارنده باشد.

به گزارش خط هشت، «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ اسرائیل کودک‌کش شب و روز بی‌وقفه و بی‌امان اقدام به بمباران هوایی، موشکی و خمپاره‌ای باریکه غزه با سلاح‌های ممنوعهٔ خوشه‌ای، فسفری و آتش‌زا می‌کند و گوش خود را به کری زده و قطعنامه‌های منطقه‌ای، بین‌المللی و اخطارهای بی‌حاصل سازمان ملل را به پشیزی تحویل نمی‌گیرد.

علی‌رغم اینکه در تمام دنیا محکومیت جنایات این جرثومهٔ وحشی‌گری، فساد و خونریزی با حضور میلیون‌ها نفر صورت می‌گیرد، اما اسرائیل چون اقدام عملی بازدارنده‌ای در مقابل خود نمی‌بیند، پا را از کشتار و انفجار و تخریب خانه‌های مردم عادی غزه فراتر گذاشته و اقدام به بمباران هدفمند و تخریب مراکز تجمع آوارگان، بیمارستان‌ها و مدارس آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) می‌کند. کاری که حتی هیتلر و چنگیز هم نکردند. دشمن غداری که سودای حمله زمینی سراسری دارد و با ارتش مجهز و تقویت شده‌اش توسط آمریکا و اروپا تصمیم به محو غزه و الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی و اخراج میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین و خانه و کاشانه‌شان گرفته است.

صدایی از حکام وابسته عربی بلند نیست محکومیت‌ها هم دردی از مردم غزه دوا نمی‌کند. اجتماع صدها هزار نفری پشت مرزهای اردن، مصر، لبنان و سوریه نیز بازدارنده نیست چون فقط در حد شعار و تهدید است.

سازمان ضد ملل جرأت محکومیت قطعی و جدی ندارد چون رژیم آپارتاید صهیونیستی رئیس این سازمان را تهدید کرد و دهانش را بست. حکام عربی و کشورهایی مثل ترکیه و آذربایجان و... جز محکومیت ظاهری هیچ کاری نمی‌کنند حتی از بستن شیرهای نفت صادراتی به رژیم اشغالگر هم ابا می‌کنند.

اکنون غزه است و قهرمانان حماس و دنیایی از تنهایی و درد و آلام و سکوت جهانی در قبال وحشی‌گری صهیونیست‌هایی که تصمیم دارند به پشتیبانی آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه کار را یک‌سره کنند. وظیفه دنیا در قبال این نسل‌کشی آشکار، جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های هدفمند چیست؟

محکومیت این رژیم خون‌خوارِ تقویت‌شده باید عملی و بازدارنده باشد. باید به گونه‌ای عمل کرد که تمام منافع اسرائیل در دنیا خصوصاً آمریکا و اروپا به خطر بیفتد، به‌طوری‌که هیچ صهیونیسی در عالم احساس امنیت نکند.

باید به هرطریق شده با شکستن محاصرهٔ شانزده سالهٔ این باریکه، وارد غزه شد و احتیاجات ضروری مردم از قبیل آب، غذا، دارو، سامانه‌های برق‌رسانی، انواع سلاح‌ها و موشک‌های ضدهوایی را به آن‌ها رساند تا هواپیماهای جنگنده رژیم اشغالگر جرأت نکنند در دسته‌های صدتایی این سرزمین کوچک و متراکم را به‌راحتی و بدون روبرو شدن با هیچ خطری بمباران کنند. باید با تجمعات و راهپیمائی‌های گسترده و اعتراضی، سران کشورها را در جهت محکومیت واقعی رژیم اشغالگر مجبور به واکنش کرد.

فضای رسانه بهترین بستر برای بیان هنرمندانه واقعیت‌ها و اقدامات جنایتکارانه این رژیم خبیث است تا صهیونیزم که تمام رسانه‌های پرتیراژ و پربینندهٔ جهان را در اختیار دارد نتواند با جعلیات، دروغ‌پردازی‌ها و وارونه‌نمایی‌ها، مثل آنچه در پخش اخبار دروغ و جعلی از اتفاقات و اغتشاشات داخل ایران انجام می‌شد، حقایق را انکار و افکار عمومی جهان را مدیریت کند.

می‌طلبد کرانه باختری دست به قیام عمومی بزند. باید سوریه و لبنان از این اوضاع پیش آمده نهایت استفاده را بکنند و رژیم آپارتاید اشغال‌گر را مجبور به عقب‌نشینی از خاک‌ سرزمین‌شان در بلندی‌های جولان و مزارع شبعا کنند.

اگر این رژیم خونخوار بی‌رحم توسط آمریکا و متحدینش حمایت و پشتیبانی شود و جان دوباره بگیرد، این‌بار نه تنها غزه که تکلیف کرانه باختری را هم یک‌سره خواهد کرد. تجاوزات گسترده‌ای را علیه لبنان، سوریه و کشورهای همسایه به اجرا خواهد گذاشت تا به رؤیای نیل تا فرات دست یابد.

این وسط می‌ماند وجدان‌های خفته و آلام و رنج بازماندگان کودکان و زنان کشته شده در بمباران‌های وسیع و هدفمند رژیم ضد بشری اسرائیل و سرزمین‌های از دست رفته فلسطین و آلام جهان اسلام.

نیروهای مقاومت در جهان اسلام باید بسیار جدی‌ و با برنامه‌ وارد شوند و با حساسیت بالا به‌صورت عملی، تمام منافع آمریکا را در عراق، سوریه، لبنان و یمن به خطر بیندازند و به سمت خروج کامل آمریکای دزد و غارتگری که از عمر ۲۴٠ ساله‌اش فقط ۱۶ سال بدون جنگ بوده و اقدام به غارت نفت مردمان این کشورهای منفعل می‌کند، گام بردارند.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس‌

خواندن 127 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family