با حضور مسئولان عالی استان اردبیل؛

اجلاسیه کنگره شهدای دانش‌آموزی اردبیل برگزار شد

یکشنبه, 24 ارديبهشت 1402 17:43 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

با حضور مسئولان عالی استان، اجلاسیه کنگره شهدای دانش‌آموزی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خط هشت از اردبیل، با حضور مسئولان عالی استان اردبیل،اجلاسیه کنگره شهدای دانش‌آموزی اردبیل برگزار شد. 
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهدا اظهار کرد: هرگاه هر کس در هر کجای دنیا تیری به سمت جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب پرتاب کرده، در جهان آواره شده و نمونه آن را در استراتژی خبیثانه آمریکا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نوع مترقّی و تعالی‌یافته حکمرانی در جهان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو شروع به هیچ‌یک از اردوگاه‌های شرق و غرب بله نگفته و تسلیم آنها نشد و همین تسلیم نشدن در سطح جهان ما را سرآمد کرده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی نه سلطه‌طلب و نه سلطه‌پذیر است و همین مؤلفه اصلی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته ما را در مقابل شرق و غرب پیروز کند.
نیکزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی اسلام نوین را احیا کرد تا بتوان در دنیا به یک اصل مترقی پایبند بود، افزود: امروز جمهوری اسلامی کارآمدی عظیمی در جهان پیدا کرده و همه در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آورند.
وی مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: مجاهدت علمی که امروز ایران از خود نشان می‌دهد، توانسته در عرصه‌های مختلف کشورمان را به قدرتی عظیم در جهان مبدل کند.
نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دنبال حقانیت و دفاع از اسلام عزیز در منطقه است و هیچ گاه از این خواسته خود در جهان عدول نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه سپاه توانسته در عرصه‌های متعدد کشور را در گلوگاه‌های مختلف نجات دهد، اضافه کرد: دیروز در جبهه‌های نبرد و امروز نیز در جبهه‌های علمی، عمران، آبادانی و اقتصاد سپاه پیشقدم بوده و قرارگاه خاتم و جهاد سازندگی امروز پیشانی نظام در عمران و آبادانی است.
نیکزاد مشکلات اقتصادی موجود در کشور را منبعث از نبود تربیت توحیدی اعلام کرد و ادامه داد: اگر امروز شاهد بسیاری از مشکلات در کشور هستیم به دلیل نبود تربیت اسلامی و توحیدی است که ضروری است برای برون رفت از این مشکلات به اصل جمهوری اسلامی رجوع کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، این شهدا را گواهی صادق بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران در جهان اعلام کرد.
سردار محمدی‌اصل در این اجلاسیه که در حسینیه ثارالله استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ۷۲۱ شهید دانش‌آموز در استان اردبیل اوج اخلاص و ارادت این استان را به انقلاب نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه اردبیل در دوران دفاع مقدس با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده است، تصریح کرد: ۴۰ دانش‌آموز شهید زیر ۱۳ سال سند حقانیت جمهوری اسلامی و پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهید مرحمت بالازاده را فهمیده آذربایجان و اردبیل اعلام کرد و گفت: این شهید ۱۱ ساله فرمان جهاد را از رئیس جمهور وقت،مقام معظم رهبری دریافت کرده و راهی میدان مبارزه و شهادت شد.
محمدی اصل برگزاری اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان را به همت آموزش و پرورش و سپاه یادآور شد و افزود: این اجلاسیه در راستای کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل برگزار می‌شود و اجلاسیه نهایی ۲۶ مردادماه در اردبیل اجرایی خواهد شد.

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 121 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family