آیت الله معلمی در دیدار با عوامل فیلم سردار شهیدشیرسوار:

تولید کارهنری بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس است/ شهدا پرچمدار انسانهای قهرمان در کشور هستند

پنج شنبه, 29 آذر 1397 10:45 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری کار هنری را بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس بر شمرد.

 

 به گزارش خط هشت از مازندران ، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با عوامل و دست اندرکاران فیلم سردار شهید «جعفر شیرسوار» اظهار داشت: دشمن در دفاع مقدس از یک سمت ما را تحریم کرده بود که نه تنها ابزار جنگی، سلاح دفاعی یا تهاجمی وارد نکنیم بلکه حتی از سیم خاردار که کاربرد دوگانه داشت ممنوع بودیم ولی متقابلا به طرف مقابل ما سلاح شیمیایی و کشتار جمعی داده بود.

وی با بیان اینکه دشمن در گرماگرم جنگ 50 فروند هواپیمای جنگی پیشرفته میراژ 2000 در اختیار عراق گذاشته بود، افزود: رژیم بعث با استفاده از این سلاح ها در روز روشن مناطق مسکونی را بمباران شیمیایی می کرد و کسی در دنیا از حقوق بشر حرف نمی زد.

معلمی با اظهار اینکه در پایان جنگ چیزی عاید دشمن نشد، ادامه داد: دشمن می خواست نظام را ساقط کرده و امتیازات آبی خاکی دریافت کند و عربها را که برای تسلط به اروند، از آن تعبیربه شط العرب کردند، امتیاز بدهد، ولی نه در آب امتیاز گرفتند و نه در خاک.

وی با بیان اینکه دشمن حتی موفق نشد در بعد حیثیتی مسئولان جمهوری اسلامی را به سازش با استکبار بکشانند، ادامه داد: اگر این اتفاق می افتاد بازی حیثیتی دیده بود ولی به فضل الهی دفاع تحقق گرفت؛ لذا ملت و شهدا عزیزند که اهل دفاع بودند و هر کسی که اهل تهاجم و تجاوز باشد ذلیل است.

امام جمعه قائمشهر کار هنری را بهترین شیوه تبلیغ ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: یک جلسه نیم ساعته کار هنری خیلی اثرگذارتر از ده جلسه سخنرانی توجیهی است؛ بنابراین کار هنر کار فاخر تبلیغاتی و فرهنگ سازی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

آیه الله معلمی با بیان اینکه عوامل تبلیغاتی بیگانه سعی دارند که جامعه و نسل جوان ما را از آن روحیات و باورمندی های دوران دفاع مقدس دور نگه دارند، افزود: در واقع دشمن در پی ایجاد فاصله انداختن بین نسل جوان و آموزه های دینی ماست؛ اگر آموزه های دینی نبود این دفاع جانانه قطعا اتفاق نمی افتاد.

وی صلابت و شجاعت و هوشیاری و رهبری حکیمانه و الهی حضرت امام و برخورداری جامعه از اندیشه های ناب و ارزشی را از مولفه های پیروزی در دفاع مقدس عنوان کرد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ساخت فیلم سردار شهید شیرسوار، عنوان کرد: این کار ارزشمند قطعا مورد عنایت خدای رحمان قرار می گیرد چون شهدا با خدا معامله کردند و هر کس که با خدا معامله کند ضرر نمی بیند.

معلمی بر ضرورت همکاری دستگاههای زیربط مانند صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد در این راستا تأکید کرد و گفت: امیدواریم از سفره ای که پهن شده استفاده موثر صورت گیرد و یک اثر ماندگاری تولید بشود.

در ادامه جلسه «مسعود تکاور» کارگردان و تهیه کننده فیلم سردار شهید شیرسوار با بیان اینکه نسل جوان تغییر کرده و دیوارهای فرهنگی هر چه قدر بلند تر باشد هیچ فایده ای ندارد، گفت: باید به دنبال دریچه های جدید فرهنگی باشیم؛ چرا که دشمن دریچه های متفاوت و شکیل و زیباتری را برای جذب جوانان و جامعه ما باز کرده و ما هم باید پنجره ها و دریچه های زیباتری را باز کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم شهید شیرسوار نیاز به بودجه دارد بر ضرورت تأمین اعتبار از سوی دستگاههای فرهنگی استان تأکید کرد و گفت: سرمایه گذاری برای ساخت فیلم های ارزشی با موضوع شهدا نیاز به منابع مالی بوده و با حمایت دستگاههای متولی این امر محقق خواهد شد.

«الهام چرخنده» بازیگر و عضو اصلی شورای نویسندگان این فیلم، شهدا را پرچمدار انسانهای قهرمان در کشور دانست و به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای هنر اشاره کرد و اظهار داشت: این بیانات برای ما وظیفه ای ایجاد کرده که در راستای آن باید حرکت کنیم و راه را ادامه دهیم تا کار ماندگار و ارزشی تهیه و تولید بشود.

 

 

منبع: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران

خواندن 1551 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family