نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» در میدان امام حسین (ع) برگزار شد/ طراحی چهره شهدای اغتشاشات برای قدردانی از آنها

پنج شنبه, 25 خرداد 1402 15:17 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» با حضور مردم شهیدپرور تهران و رئیس بنیاد شهید روز ۲۳ خرداد در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خط هشت، «غیرت» خصیصه‌ای است که از قدیم‌الایام شنیده‌ایم که در خون ایرانیان رگ و ریشه دارد؛ جدای از آنکه مسلمانان و آزادگان دنیا هم مزین به این خصیصه هستند.

«حمیدرضا الداغی» که متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار (شهری در غرب استان خراسان رضوی) بود، یکی از همین جوان‌ها بود که روز هشتم اردیبهشت امسال به دفاع از دو دختر برخاست که دو شرور در خیابان‌های سبزوار برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده بودند. وی در این دفاع، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

دفاع حمیدرضا از این دو دختر، خود، مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. این جوان برای دفاع از ناموس خود، از جان خود گذشته است تا از آنان دفاع کند. همان کاری که جامعه برای بالندگی همواره به آن نیاز دارد.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

«امر به معروف» و «نهی از منکر» از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به‌شمار می‌روند و اصل وجوب آن‌ها جزء ضروریات دین اسلام محسوب می‌شوند و نقش تأثیرگذاری در استقرار و دوام دین اسلام دارند. «امر به معروف» و «نهی از منکر» دو مورد از موارد ۱۰ گانه فروع دین اسلام هستند.

اربعین شهادت شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» و نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» عصر روز سه‌شنبه (۲۳ خرداد) با حضور مردم شهیدپرور تهران و «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

طراحی چهره شهدای اغتشاشات برای قدردانی از آنها

زمانی که وارد میدان امام حسین (ع) شدم، متوجه حضور بسیاری از هنرمندان شدم که به‌وسیله ابزار هنری خود شهدای اغتشاشات اخیر و شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» را به تصویر می‌کشند، یکی به‌وسیله نقاشی و دیگری به‌وسیله خطاطی و من دقایقی چند با برخی از آن‌ها هم‌کلام شدم.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

یکی از این هنرمندان که نامش «فاطمه لطیفی» بود و داشت چهره شهید «حمیدرضا الداغی» را طراحی می‌کرد، گفت: من خودجوش این کار را کردم. فکر می‌کنم شهید، خودش من را دعوت کرده است؛ چون من دیروز نمی‌دانستم که امروز قرار است به اینجا بیایم؛ اتفاقی شد.

شهید، خودش مرا دعوت کرده است/ شهید، خودش کمکم کرد که او را طراحی کنم

هنرمند دیگری که نامش «محدثه سادات حسینی» بود و با گروهی هفت نفره به نام «قدیر» که ذیل بسیج هنرمندان فعالیت می‌کند و «اشرف نبوی» سرپرستی این گروه را برعهده دارد، به میدان امام حسین (ع) آمده بود تا شهدای اغتشاشات اخیر را به تصویر بکشد، ادامه داد: از من خواستند تا شهید «آرمان علی‌وردی» را طراحی کنم. من خیلی خوشحالم که شهید به من اجازه داد تا قیافه‌اش را طراحی کنم. امیدوارم که همیشه راه شهدا را ادامه دهیم.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

وی افزود: ما از طرف بسیج هنرمندان به اینجا آمده‌ایم و شهدایی که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسیدند را طراحی می‌کنیم. من خیلی اتفاقی به مراسم امروز دعوت شدم. در یک روز، خودِ شهید کمکم کرد تا او را طراحی کنم. ما به مراسم میدان امام حسین (ع) دعوت شدیم که در خدمتشان باشیم.

در ادامه «اشرف نبوی» سرپرست گروه هنری «قدیر» و متخصص نقاشی و طراحی چهره اظهار داشت: شهدایی که نقاشی می‌شوند، شهدای مدافع امنیت هستند که در این مدت برای امنیت بانوان کشورمان زحمت کشیدند و شهید شدند. ما آمدیم و برای آنکه از آن‌ها قدردانی کنیم، چهره آن‌ها را طراحی کردیم.

وی افزود: مراسم امروز باعث می‌شود تا مردم شهدا را بشناسند و کنجکاو شوند تا بفهمند آنها برای چه شهید شده‌اند و آن‌ها را بشناسند.

گروهی به نیت ظهور حضرت حجت بن الحسن (عج)

در ادامه گروهی از دختران را دیدم که روی چادر‌های خود چفیه و سربندی سبز دور آن بسته بودند. «فائزه باقرزاده» سرپرست این گروه با نام «دختران امام زمانی (عج)» بود، گفت: این گروه که یک گروه ۷۱ نفره است، متشکل از دختران نوجوان و جوانی است که بین ۱۰ تا ۲۰ سال سن دارند. ما این گروه را به نیت ظهور امام زمان (عج) و علاقه بچه‌ها که خیلی اصرار داشتند تا این گروه تشکیل شود، تشکیل دادیم.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

از میان این افراد، گروه‌های مختلف سرود، جهادی و گروه‌های مختلف تشکیل داده‌ایم. همه آن‌ها از محله کیانشهر جنوبی هستند.

وی ادامه داد: این‌ها امروز برای دفاع از حق آمده‌اند تا نشان دهند همه حمایتگر شهید الداغی هستند و ارادت خود را به شهدا و آقا صاحب‌الزمان (عج) نشان دهند.

«ما هم» اتحاد نوجوانان و جوانان بر مدار «ایمان» و «امید»

در ادامه پوستری را دیدم که نشانی برای اسکن کردن و هشتک «# ما_هم» بر روی یک بنر بود. ادمین فضای مجازی این شبکه آنجا بود و دقایقی با او هم‌کلام شدم. وی در این مورد توضیح داد: یک شبکه مجازی است به اسم «ما هم». ما با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری می‌کنیم. قرار است نوجوانان و جوانان را با توجه به رویکرد ایمان و امیدی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، در یک شبکه‌ دور هم جمع کند؛ سپس یک سری رویداد، چالش و پویش برایشان برگزار شود.

گروه هدف ما، نوجوانان و جوانان ۸، ۹ سال تا ۲۰-۳۰ سال هستند؛ اگر دیگران هم از آن استقبال کنند، چه بهتر. ما می‌خواهیم با این کار، این افراد راه شهدا را ادامه دهند و بتوانیم دستاورد‌های انقلاب را حفظ کنیم.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

مردم باید این نشان را اسکن کنند تا به سایت ما دسترسی پیدا کنند. ما در اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی گروه و کانال داریم. آنجا می‌توانند با ما همراه باشند که در رویدادها، پویش‌ها و چالش‌های ما شرکت کنند. شرکت آن‌ها در این چالش‌ها مجازی است و علاقه‌مندان در برخی رویداد‌ها مانند این رویداد که حضوری است، می‌توانند حضوری با ما بیایند و در آن شرکت کنند.

ما می‌خواهیم خلاقیت‌ها و روحیات آن‌ها را بشناسیم و استعداد آن‌ها را بشناسیم که خودمان بتوانیم کار جدیدی را در همه حوزه‌ها شروع کنیم.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

فرم‌هایی روی میز بود که وی در مورد این‌ها گفت: این‌ها فرم‌هایی هستند که ما در آن شماره و اسم این‌ها را می‌گیریم، شماره آن‌ها در بانک اطلاعاتی ما می‌رود و زمانی اگر پویش، رویداد و چالشی داشتیم، برایشان از طریق پیامک ارسال می‌شود و آدرس سایتمان هم از طریق پیامک برایشان ارسال می‌شود که به آنجا مراجعه کنند، از برنامه‌هایمان آگاه شوند و اگر دوست داشتند، شرکت و با ما همکاری هم بکنند.

ما پویش داریم و قرار است اینجا یکی از آن‌ها با هشتک «# ما هم غیوریم» حضوری برگزار شود، هر که اینجا حضور دارد، از خود عکس سلفی بگیرد یا آنکه دل‌نوشته، عکس‌نوشته یا هر کار تولیدی دیگری که دارد، با همین هشتک برایمان بفرستد، کسانی هم که نتوانستند شرکت کنند و می‌خواهند شرکت کنند، آن‌ها هم می‌توانند با دل‌نوشته برایمان بفرستند.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

ما کاروانی داریم که از اینجا به سمنان می‌رویم، روز بعد به مشهد و بعد از آن به سبزوار سر مزار شهید می‌رویم. از حاضرین قرعه‌کشی می‌شود و کمک‌هزینه سفر به مشهد به آن‌ها داده می‌شود.

زن ایرانی نه تنها حجاب دارد؛ بلکه حیا دارد

در ادامه فردی را دیدم که دو مقوا با جملات «قانون حفظ حجاب، اجرا باید گردد/ وصیت شهیدان، احیا باید گردد» و «لایحه صیانت از بی‌حجاب، احیا باید گردد» در دستانش بود. در مورد آن‌ها از او پرسیدم. وی گفت: «حجاب» جزء وصیت هر شهیدی بوده است. حفظ حجاب همیشه جزء خواسته‌های شهدا بوده است؛ حتی ما جانبازانی را داشتیم که در بیمارستان‌ها به پرستارانی که چادرشان را کنار می‌گذاشتند تا به آن‌ها کمک کنند، می‌گفتند: چادرتان را سرتان کنید، نمی‌خواهیم به ما کمک کنید؛ آن‌ها دنبال حجاب بودند.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

امروز برای چهلم شهادت شهید الداغی، شهید غیرت آمده‌ام. شهید غیرت نشان داد که ایرانی غیرت دارد. به حجاب، عفاف و حیا پایبند است. زن ایرانی نه تنها حجاب دارد؛ بلکه حیا دارد. اگر آن دختر‌ها حجاب خود را رعایت می‌کردند و حیا و عفت داشتند و ساعت ۱۰ شب در خیابان‌ها نبودند، شاید شهید الداغی الآن شهید نشده بود و بالای سر دختر خودش بود.

این نشان می‌دهد که بی‌حیایی را کسی دوست ندارد و این‌ها بدانند که زمانی که کسی بی‌حیایی می‌کند، باعث شهادت بچه‌های ایران‌زمین؛ چه بچه‌های حزب‌اللهی و چه بچه‌های انقلابی می‌شوند.

نخستین قرار پویش «کاروان غیرت» برگزار شد/ ناقص

خداوند شهید الداغی را برای چنین روزی انتخاب کرده، نگه داشته و پرورانده است

سخنران این مراسم، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سخنرانی پرداخت. وی در مورد شهید الداغی گفت: شهید الداغی جوانی است که به حسب ظاهر، جزئی از عموم مردم و قشر خاکستری مصطلح است، اما کسی است که خدا او را برای چنین روزی انتخاب کرده، نگه داشته و پرورانده است تا در روزی که کسانی که چون احساس می‌کنند نظام هنجاری جامعه دچار خدشه شده است، به خود، اجازه جسارت به یک بانو را بدهند، دست غیرت از بازوی این شهید بزرگوار (شهید الداغی) دربیاید، او به میدان بیاید و همزمان با او، عده‌ای باشند که از این واقعه فیلم بگیرند و او دیده شود که در نتیجه آن، قلوب مردم در سراسر کشور به جنبش درآید و این، جز کار خدا چیزی نیست.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید:

 
 
 
منبع: دفاع‌پرس
خواندن 260 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family