×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 689

شهید سید محمد حسین بهشتی

آخرین مصاحبه آیت الله بهشتی پیش از شهادت ؛ منافقین و روزهای قبل از مرگ یک گروه شکست خورده!

شنبه, 11 ارديبهشت 1400 09:06 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

در حالی که گروه کثیری از اهالی مهاباد جهت شرکت در تشییع جنازه پاسدار شهید خالد براقی در میدان آزادی مهاباد اجتماع کرده بودند به وسیله مهاجمین مسلح غیرقانونی به رگبار بسته شدند که در همان لحظات اول ۵ شهید و ۲۲ نفر مجروح از این اعمال وحشیانه بر جای ماند

وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۳ شهر و بخش روز جمعه فردا حداقل به مدت ۱۰ ساعت انجام می گیرد.

 

تیمسار فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تفویض اختیارات فرماندهی کل قوا که از سوی امام خمینی رهبر انقلاب به ایشان داده شد در اولین مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و گفت : کلیه ارتفاعات مسلط به خاک عراق در کنترل کامل ایران است .

 

محمد علی رجایی نخست وزیر در پیامی برای هیجدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان وحدت آفریقا که از تاریخ دوم تا پنجم تیرماه جاری در نایروبی بر پا است تاکید کرد دولت ایران که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب کلیه روابط سیاسی و اقتصادی خود را با اسرائیل غاصب و نیز رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی قطع کرده است خواستار تشدید مبارزه علیه نژاد پرستان آفریقای جنوبی است و قویا بر این اعتقاد است که استقلال سرزمین نامیبیا جز از راه ادامه و تشدید مبارزه قهرآمیز مقدور نیست..

 

آیت الله بهشتی رئیس دیوا ن عالی کشور :  بنا بر این است که این گروه ها و سازمان ها و جمعیت هایی که با یکدیگر هم فکر هستند بنشینند و یک جا کاندیدا معین کنند بنابراین حزب جمهوری اسلامی هم همین کار را می کند و جداگانه کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نخواهد کرد.

 

دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم طی نامه ای از حرکت انقلابی دادستام کل انقلاب در برخورد با جنایات هولناک گروهک های آمریکایی پشتیبانی کرد.

 

دادستانی فرودگاه مهر آباد اعلام کرد هوشنگ همایون همدانی مشاور حقوقی بنی صدر ساعت ۱۰ دیروز در فرودگاه مهرآباد هنگامی که قصد عزیمت به فرانسه را داشت توسط برادران سپاه دستگیر شد . 

ضد انقلاب در مهاباد تشییع کنندگان شهدا را به گلوله بست

 

مهاجمین یک بار دیگر در مهاباد فاجعه آفریدند .

بر اساس اطلاعی که ستاد خبری سپاه پاسداران مهاباد در اختیار رسانه ها قرار داده است ساعت دو بعد از ظهر دیروز در حالی که گروه کثیری از اهالی مهاباد جهت شرکت در تشییع جنازه پاسدار شهید خالد براقی در میدان آزادی مهاباد اجتماع کرده بودند به وسیله مهاجمین مسلح غیرقانونی به رگبار بسته شدند که در همان لحظات اول ۵ شهید و ۲۲ نفر مجروح از این اعمال وحشیانه بر جای ماند.

با انتقال مجروحین به بیمارستان سه تن دیگر از زخمی ها نیز به شهادت رسیدند .

احمد صالح زاده فرماندار مهاباد نیز جزو مجروحین این حادثه است که در بیمارستان بستری است.

به مناسبت این فاجعه سه روز در مهاباد عزای عمومی اعلام شد . (۱)

انتخابات میان دوره ای در ۱۹ شهر فردا برگزار می شود

وزارت کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد که انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۳ شهر و بخش روز جمعه فردا حداقل به مدت ۱۰ ساعت انجام می گیرد.

وزارت کشور همچنین طی اطلاعیه ای به کلیه دست اندرکاران انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی تذکر داد کاملا رعایت حسن بیطرفی را در جریان انتخابات نموده از تبلیغ نامزدهای انتخابی خودداری کنند و بخشداری و فرمانداران موظفند متخلفان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه دیگری اعلام کرد : بر اساس تصمیم شورای نگهبان تصمیمات هیئت های اجرایی انتخابات و هیئت های سه نفری و ۵ نفری نظارت شورای نگهبان بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه و استان ها مبنی بر تائید صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس فقط تا پایان روز هیجدهم خرداد ماه دارای اعتبار قانونی بوده است و از این تاریخ به بعد هرگونه تغییری که دال بر رد یا قبول صلاحیتداوطلبان نمایندگی مجلس داده شده باشد ارزش و اعتبار قانونی ندارد . (۲)

 

کلیه ارتفاعات مسلط به خاک عراق در کنترل کامل ایران است

تیمسار فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تفویض اختیارات فرماندهی کل قوا که از سوی امام خمینی رهبر انقلاب به ایشان داده شد در اولین مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرده و گفت : کلیه ارتفاعات مسلط به خاک عراق در کنترل کامل ایران است .

وی در مورد آخرین وضعیت جبهه ها گفت : در منطقه آذربایجان غربی از مرز مشترک ایران و ترکیه و عراق تا جنوب پیشرفتگی شیلر عناصر ضد انقلاب مثل حزب منحله دمکرات کردستان حائل شده است بین نیروهای نظامی ما و عراق و با تمام قوا تلاش می کند که نگذارد ما در این منطقه نیروهای نظامیمان به مرز برسد و داخل خاک عراق بشود و درگیر با عناصر ضد انقلاب هستیم از جنوب پیشرفتگی شیلر تا شمال نوسود لشکر پیاده ۲۸ کردستان به منطقه مرزی رسیده است و نیروهای منظم عراقی را از مناطق مرزی بیرون رانده است و در آستانه ورود به خاک عراق آن هم روی هدف های کم عمق و شهرهایی مثل طویله که بلافصل مرزها هستند می باشد.

فلاحی گفت : منطقه نودشه از عناصر ضد انقلابی و نیروهای عراقی پاک شده  و امید فراوانی داریم که ظرف چند روز آینده نوسود را هم به کلی پاک کنیم .

وی اظهار داشت : از جنوب نوسود تا شمال ازکله نیروهای ما به مرز رسیده اند و از شمال ازگله تا جنوب سومار عراقی ها در مرز ما حضور دارند ولی عمق مناطقی که عراقی ها حضور دارند از چند کیلومتر تجاوز نمی کند.

تیمسار فلاحی همچنین گفت : تمام ارتفاعات مشرف و سرکوب و مسلط بر خاک عراق در کنترل نیروهای ما می باشد و انشاء الله با یک حرکت هماهنگ دیگر ما قادریم که به مرز برسیم .

وی ادامه داد : از جنوب سومار تا تپه شماره ۳۴۳ در رضا آباد که شمال مهران است نیروهای ما به مرز قراردادی قبلی رسیده اند و نیروهای عراقی دیگر در خاک ما حضور ندارند و اگر ما مرز قرارداد سال ۱۹۷۵ را بپذیریم ما از سومار تا رضا آباد از مرز قرارداد ۱۹۷۵ جلو رفته ایم ، اگر این مرز را بپذیریم ما در این منطقه در داخل خاک عراق هستیم از تپه شماره ۳۴۳ عراقی ها در داخل خاک ما هستند تا چند کیلومتری جنوب مهران ، تنها منطقه قابل ارزش نظامی همین تپه شماره ۳۴۳ است که انشاء الله اگر توفیق پیدا کنیم با بازگرفتنش مهران آزاد می شود.

وی همچنین گفت : از رودخانه چنگوله که جنوب شرقی مهران است عراقی ها در  مرزها حضور ندارند تا موسیان و در این منطقه مرز کوهستانی است و دامنه ارتفاعات کویر کوه می باشد و نیروهای نامنظم ما در این منطقه حضور دارند پس در این منطقه هم به مرز رسیده ایم ولی از موسیان تا بستان عراقی ها در مرز حضور دارند و در منطقه مقابل دزفول و شوش بیشترین عمق را دارند ، در منطقه رقابیه کم و در منطقه بستان کمتر ، از جنوب بستان مناطق هورالهویزه و هور العظیم شروع می شود و در این منطقه هم حضور ندارند. از حدود حوفیر و هویزه مجددا عراقی ها حضور دارند تا شمال آبادان و در منطقه جنوب غربی اهواز هم عمق زیادی در اختیار عراقی ها می باشد.(۳)

رجایی : ایران از مبارزات بر حق مردم آفریقا حمایت می کند

محمد علی رجایی نخست وزیر در پیامی برای هیجدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان وحدت آفریقا که از تاریخ دوم تا پنجم تیرماه جاری در نایروبی بر پا است تاکید کرد جمهوری اسلامی از مبارزات بر حق مردم آفریقا حمایت می کند.

در بخشی از این پیام آمده است : گرچه ما درگیر مبارزه با تجاوز رژیم عراق به خاک میهن اسلامی خود هستیم اما مشکلات این جنگ تحمیلی به احساس مسئولیت ما نسبت به مسائل برادرانمان در قاره آفریقا خدشه ای وارد نمی سازد .

در این پیام همچنین آمده است : دولت ایران که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب کلیه روابط سیاسی و اقتصادی خود را با اسرائیل غاصب و نیز رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی قطع کرده است خواستار تشدید مبارزه علیه نژاد پرستان آفریقای جنوبی است و قویا بر این اعتقاد است که استقلال سرزمین نامیبیا جز از راه ادامه و تشدید مبارزه قهرآمیز مقدور نیست و در این رابطه حمایت استکبار جهانی به رهبری آمریکا از رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی و تلاش آنان را برای مشروع جلوه دادن این رژیم غیرقانونی شدیدا محکوم می سازد . (۴)

آیت الله بهشتی مسائل مهم کشور را تشریح کرد

آیت الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کرد و نظرات خود را درباره آخرین مسائل کشور تشریح کرد .

آیت الله بهشتی در پاسخ به این سوال که چرا برای مقابله با منافقین مردم را به موقع به صحنه وارد نکردید گفت : این تصمیمات با دادستانی انقلاب تهران است با شورای عالی قضایی نیست با رئیس دیوان عالی کشور هم نیست دادستان انقلاب تهران نظرش این بود که باید مقابله با توطئه ها از طریق مردم و از طریق نیروهای انتظامی باشد در این مورد آن ها فکر کردند که با نیروهای انتظامی مقابله کنند و اگر لازم شد مردم به میدان بیایند نه این که از پیش مردم دعوت بشوند اما نتیجه عملی که از این به دست آمد رسوا شدن و فاش شدن و افشای هرچه بیشتر چهره واقعی این گروه ها بود . معلوم شد که عده ای که اساسا جمهوری اسلامی را نپذیرفته اند آمده اند با یک ماسک توی جامعه و توی نسل جوان و نوجوان گفته اند که ما طرفدار جمهوری اسلامی هستیم اما نه این جمهوری اسلامی و توانسته اند عده ای از مردم و بخصوص عده ای از جوانان و نوجوانان را بفریبند.

وی ادامه داد : در این جریان این ماسک دریده شد و چهره واقعی معلوم شد معلوم شد که این ها که می گویند ما طرفدار خلقیم یک جوان مسلمان با ایمان صدیق خدمتگزار که خودش را وقف خدمت به خانواده های شهدا کرده این را با آن وضع فجیع شهید کردند .این مدعیان دفاع از اسلام و دفاع از حقوق خلق ، خوب این ها خودشان را رسوا کردند البته با قیمت شهادت عده ای از جوانان پاک ما و به قیمت زخمی شدن نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر .

آیت الله بهشتی ادامه داد : حالا شما ۳۰ خرداد را پرسیدی و نپرسیدی که این مسافران بی پناه در ایستگاه راه آهن قم چه گناهی کرده بودند با کی دعوا داشتند که این ها آمدند در آن جا بمب منفجر کردند و چند نفر را شهید کردند و عده ای را زخمی کردند؟

پاسخ ایران به اولاف پالمه چه بود؟!

رئیس دیوان عالی کشور در مورد حضور اولاف پالمه در ایران نیز گفت : مسئله اساسی ایشان این بود که مسئله ایران و مسئله این منطقه مسئله حساس و مهمی است برای آن ها ما به او گفتیم ما یک ملت صلح دوست هستیم اما ملت ما در عین این که صلح دوست است مرد جنگ نیز هست . بنابراین اگر این متجاوزان عراقی با پای خودشان رفتند بیرون بروند و اگر با پای خودشان بیرون نرفتند قهرمانان ما آن ها را از سرزمین اسلامیمان بیرون خواهند راند.

اقدامات منافقین …روزهای قبل از مرگ یک گروه شکست خورده

آیت الله بهشتی درباره اقدامات آینده منافقین و ترورهای آینده این گروهک گفت : شروع کرده اند ، این ها معمولا با روزهای قبل از مرگ یک گروه شکست خورده همراه است با این گونه فعالیت های تخریبی که روز به روز آن ها را در جامعه منفور تر می کند . این ها فکر کرده اند اگر در زمان شاه کسی به این کار دست می زد می گفتند انقلابی ، حالا هم که در مقابل این مردم توفنده خروشنده این کار را می کنند می گویند انقلابی و واقعا این نشان دهنده کودکی آن ها است در امر انقلاب و سطحی نگری آن ها در فرهنگ انقلاب .

سعید سلطان پور چرا اعدام شد ؟! / دو ایراد اطلاعیه های دادستانی از نظر آیت الله بهشتی

خبرنگاری از آیت الله بهشتی پرسید : سعید سلطان پور که از رهبران چریک های فدایی اقلیت بود کسی بود که به همراه قاسملو پاسداران را در کردستان محاکمه می کرده و دستور تیرباران می داده . این فرد دستش به خون پاسداران و مردم بی گناه آلوده بوده چرا دادستان انقلاب در اطلاعیه خود این جرائم را ذکر نکرده ؟

آیت الله بهشتی در پاسخ اظهار داشت : در اطلاعیه های دادستانی دو نقص به چشم می خورد یکی این که جرائم اساسی و اصلی محکومان با صراحت و روشنی ذکر نشده دوم این که در کنار جرائم اساسی گاهی یک جرم جزئی را مطرح کردند که به جا است این ها مطرح نشوند مثلا برخی بر اساس این اطلاعیه ها فکر می کنند کسی را به جرم پخش اعلامیه اعدام کرده اند که این گونه نیست .

حزب جمهوری اسلامی نامزد جدا برای ریاست جمهوری معرفی نمی کند

آیت الله بهشتی درباره کاندیدای حزب جمهوری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت : بنا بر این است که این گروه ها و سازمان ها و جمعیت هایی که با یکدیگر هم فکر هستند بنشینند و یک جا کاندیدا معین کنند بنابراین حزب هم همین کار را می کند و جداگانه کاندیدا معرفی نخواهد کرد. به طور کلی سازمان های خط امام یک کاندیدا خواهند داشت.

رئیس دیوان عالی کشور در پاسخ به این سوال که آیا نامزد خواهید شد گفت : بنده در آن موقع هم خودم را کاندیدا نکرده بودم گفته بودم اگر به صورت یک تکلیف در بیاید الان که تکلیف وجود ندارد چون آن موقع ها وضع مبهم بود بنابراین من هیچ گونه آمادگی ندارم اما روحانیون دیگر اگر کسانی باشند که مایل باشند می توانند شرکت بکنند البته نه تنها من نامزد نیستم و آمادگی ندارم دوستان نزدیک ما هم که روحانی هستند و در کارها هستند آن ها هم می گفتند که هیچ آمادگی ندارند.(۵)

دفتر تبلیغات حوزه علمیه اقدام انقلابی دادستان کل انقلاب را تائید کرد

دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم طی نامه ای از حرکت انقلابی دادستام کل انقلاب در برخورد با جنایات هولناک گروهک های آمریکایی پشتیبانی کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : حرکت انقلابی شما در این چند روز اخیر حیات دیگری در کالبد امت قهرمان ایران دمیده است در گذشته به دلیل عدم قاطعیت دادگاه های انقلاب اسلامی در بعضی موارد جسارت گروهک های آمریکایی بخصوص منافقین که از سال ۱۳۵۴ سند رسوایی نفاق آنان که همان گرایش به مارکسیسم باشد به حدی رسید که امروز با وقاحت و بیشرمی اعلان جنگ مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی نمودند و سرانجام شاهد جنایات هولناک آنان در روز شنبه ۳۰ خرداد ماه در تهران و شهرستان ها شدیم . آقای دادستان بدانید که این آخرین برگ جنایات وحشیانه آنان نخواهد بود . (۶)

مشاور حقوقی رئیس جمهور معزول دستگیر شد

دادستانی فرودگاه مهر آباد اعلام کرد هوشنگ همایون همدانی مشاور حقوقی بنی صدر ساعت ۱۰ دیروز در فرودگاه مهرآباد هنگامی که قصد عزیمت به فرانسه را داشت توسط برادران سپاه دستگیر شد . (۷)

خواندن 581 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family