با حضور اقشار مختلف مردم انجام شد؛

تشییع پیکر مطهر ۴ شهید روستای سد عمارت در پارس‌آباد

سه شنبه, 19 تیر 1397 12:00 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

پیکر مطهر ۴ شهید دوران دفاع مقدس روستای سد عمارت با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدادر شهرستان پارس‌آباد تشییع شد.

 

به گزارش خط هشت ،با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا پیکر مطهر 4 شهید دوران دفاع مقدس روستای سد عمارت در گلزار شهدای پارس‌آباد آرام گرفت.

یاسر شاهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: دلیل اصلی انتقال پیکر مطهر 4 شهید روستای سد عمارت در گلزار شهدای پارس‌آباد عملیات ساخت و ساز سد عمارت بود که به همین منظور اقدامات لازم در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که این سد تا شهریور ماه امسال آبگیری می‌شود افزود: با توجه به این که ادامه روند ساخت و ساز سبب زیرآب رفتن مزار شهدای والامقام در این منطقه می‌شد با تعاملات با دستگاه‌های مربوطه قرار بر این شد تا مراز این چهار شهید والامقام انتقال یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل بیان کرد: اجازه شرعی از دفتر مقام معظم رهبری با انتقال این قبور مطهر موافقت شده که به همین منظور در طی 10 روز آینده این اقدام انجام می‌شود که در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های لازم این اقدام انجام شد و پیکر مطهر شهدا بااحترام کامل انتقال یافت.

امام جمعه اصلاندوز نیز در این مراسم اظهار کرد: امنیت و اقتدار کنونی کشورمان را در سایه خون پاک شهدای والامقام به دست آمده و باید قدردان این رشادتها و دلاورمردی‌ها بود که با گذشت از جان و مال و فرزندان خود درس ایثار و شجاعت را به ما آموختند.

یاد وخاطره شهدا را باید در بین جوانان نسل جدید جامعه زنده نگه داشت

حجت الاسلام اسدزاده افزود: یاد خاطره شهدا را باید همیشه و درهر حال در بین نسل جدید جامعه و جوانان امروزی زنده نگه داشت.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد: درجه و جایگاه شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود چرا که شهادت یک افتخار بزرگ است که نصیب کسانی که لیاقت دارند می‌شود و شهدای والامقام مایه خیر و برکت برای ما هستند که باید قدردان این تلاش‌ها و زحمات باشیم.

وی تصریح کرد: باید مراسم تجلیل و بزرگداشت شهدا به طور مستمر در استان تداوم یابد تا بتوانیم دین خود را نبت به شهدای والامقام ادا کرده و از ارزش‌ها و آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی دفاع کنیم که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی در بین همگان و به ویژه نسل جوان و امروزی است.

تمام داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم

سرپرست فرمانداری شهرستان پارس‌آباد نیز در این مراسم گفت: تمام داشته‌هایمان را مدیون خون پاک شهدای والامقام هستیم و اگر هم‌اکنون در هر جایگاهی قرار دایم به خاطر وجود خون پاک شهدای والامقام است که این امر باید در جامعه تداوم یابد که راه و مسیر شهدا را ادامه دهیم.

علی علایی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و تجلیل  قدردانی از خانواده‌های شهدای والامقام باید در جامعه فراگیر شود و در این زمینه نیاز است تمام مسئولان و دستگاه‌های مرتبط همکاری و مشارکت‌های همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرد: اهداف و ارزش‌های نظام مقدس انقلاب اسلامی باید به طور فراگیر و همه‌جانبه در جامعه ترویج یابد که در این زمینه رسالتی خطیر و حساس بر عهده مسئولان است.

خواندن 1042 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/391590a8aca5da3a1ddddb1d98711ec2.jpg
کتاب «رمل‌های بی قرار» مجموعه دلنوشته‌های زائران ...
cache/resized/c6bf9c5c91b6c87d60cd13ac5b241698.jpg
کتاب «دو طبیب عاشق» زندگینامه شهیدان دکتر سلیم و ...
cache/resized/5d5caac97b7cd3afa7a2eed056bbf2e3.jpg
کتاب شرح عاشقی؛ زندگی پژوهشی شهید جهانبخش عباس ...
cache/resized/9a32a597cb4a8f56f2bd87966bc37ce1.jpg
کتاب «دره در آتش» با موضوع زندگی پژوهی شهدای شمال ...
cache/resized/5f0c2fde1443275108fe3c7784dd51dc.jpg
کتاب «خونین شهر تا خرمشهر» سه فصل دارد: فصل اول ...
cache/resized/ae368b4fe1dcf13bbe5dfb823cce4597.jpg
کتاب «مرزبانان عاشورایی» در مورد شهدای شهرستان ...
cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family