×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 690

وزارت میراث از بروکراسی منفی رنج می برد/ صدور روادید گردشگری از سرگرفته می شود/ اختصاص بیش از 100 میلیارد به حوزه گردشگری کشور

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با انتقاد از بروکراسی منفی این وزارت خانه، گفت تنها با اصلاح وضعیت موجود می توان علاوه بر جذب سرمایه گذاری ،به صنعت گردشگری نیز رونق داد.

شنبه, 01 آبان 1400 07:55 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بشریت، عوامل زندگی و شناخته شدن بیش از یک میلیون سال سابقه دارد  به موقعیت خاص جغرافیایی از دریا و جنگل گرفته تا کوهستان و طبیعت  محیط خیلی استثنایی است که علاوه بر آن  آثار باستانی و تاریخی هم که یک موقعیت ویژه و فوق‌العاده محسوب می شود.

وی به سابقه مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت:مجموعه شیخ صفی اردبیلی جزو  بیست و شش اثر جهانی مهم شناخته شده و این بقعه، در واقع میراث جهانی  محسوب شده و متعلق به همه مردم دنیا است و این افتخار مربوط به تمدن و مدنیت است که مربوط به همه انسانها است بنابراین در کنار همه ارزش ها و آثار  ارزشمند باستانی و مناظر طبیعی،تاریخی فرهنگی، موقعیت خاصی را به اردبیل بخشیده است.

ضرغامی در ادامه سخنان خود به وظایف میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری گنجینه های کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و مرمت آثار، حداقل ترین وظیفه ای است که بر عهده میراث فرهنگی است.

وی به ابنیه تاریخی ارزشمند کشور اشاره کرد و گفت: آثار تاریخی موجود که در اختیار ما است  بویژه مجموعه شیخ صفی الدین  از 700سال قبل از زمان ایلخانیان شروع شده بعد میاد به دوران صفویه و شخصیت استثنایی خود شیخ صفی الدین رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر سلسله صفوی یک نقطه عطفی در تاریخ کشور ما  محسوب می شود به لحاظ تمدن و مدنیت آتن است و این از افتخارات ما است.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به معماری فوق العاده بقعه شیخ صفی الدین اشاره کرد و با بیان اینکه شیخ صفی حالت پدری و جایگاه اولیه را نسبت به دوره صفویه دارد، گفت: این شخصیت جایگاه ویژه ای در حوزه دین و عرفان  دارد.

وی به ساختار بقعه شیخ صفی الدین اشاره کرد و گفت: هفت شهر عشق با هفت معماری در این مجموعه به خوبی صورت گرفته و در کنار آن هشت باب بهشت نیز به خوبی به تصویر کشیده شده و از همه مهمتر استفاده خوب  و عالی از صنایع برجسته دستی  در معماری نیز مجموعه است.

وی گفت: هنرهای دستی ایرانی به زیبایی هرچه تمام تر در حوزه‌های مختلف و رشته‌های مختلف این مجموعه دیده می‌شود و این نکته مهم و عالی است که از امتیازات بقعه محسوب می شود.

  وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کارکنان میراث فرهنگی استان اردبیل در حفظ و نگهداری مجموعه شیخ صفی الدین قدردانی کرد و گفت: وظیفه ما حفظ و نگهداری آثار ارزشمند تاریخی است.

 زیرساخت های سرعین جوابگوی نیاز گردشگری نیست/ شناسایی 100 چشمه آب گرم در کشور

ضرغامی به حوزه گردشگری اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: گردشگری در این منطقه باید رونق بیشتری  بگیرد چراکه گردشگری استان اردبیل به هیچ وجه درخور و شایسته این استان نیست.

وی به مناظر طبیعی اردبیل اشاره کرد و گفت: طبیعت استثنایی به خصوص در حوزه گردشگری سلامت و تندرستی که به چشمه های آب گرم آن بر می گردد  و عمدتاً در سرعین شناخته شده و سرمایه‌گذاری خوبی در سال‌های  نیز در آن صورت گرفته و یک موقعیت استثنایی دارد. البته ما در کشور 100 چشمه آبگرم شناسایی کردیم که بعضی از این ها را من در برنامه‌ها  کاری گذاشتم و باید از لحاظ ایجاد جاذبه های  گردشگری کار شود تا گردشگران را به خود جذب کنند.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سرعین موقعیت کم نظیری دارد به توریسم سلامت اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت و تندرستی  سرعین موقعیت استثنایی دارد.

وی به تشریح امکانات سرعین پرداخت و با انتقاد از زیرساخت های این شهرستان گفت: قبل از شیوع کرونا و فصل شلوغ گردشگری سرعین به پارکینگ بزرگ تبدیل می شود و این ایرادات شهر توریستی را به تصویر می کشد.

اختصاص بیش از 100 میلیارد به حوزه گردشگری کشور

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات گردشگری کشور اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از 100 میلیارد اعتبار برای حوزه گردشگری تا پایات سال اخذ شده است، گفت: 50میلیارد تسهیلات گردشگری اختصاص داده شده و مبلغ 55 میلیارد نیز برای حوزه های ماموریتی  با رعایت اولویت بندی تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه  رونق گردشگری نیازمند سرمایه گذاری در این حوزه است، به سرمایه های نقدی مردم اشاره کرد و گفت: باید زمینه های سرمایه گذاری مردم در حوزه گردشگری را فراهم کنیم.

صدور مجدد روادید گردشگری در کشور

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به روادید گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: این روادید نیز که بیش از 20 ماه متوقف شده بود با رایزنی های صورت گرفته در اینده نزدیک  مجددا برقرار خواهد شد تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم، گردشگری کشور نیز تکان بخورد.

وزارت میراث از بروکراسی منفی رنج می برد

ضرغامی در پایان سخنان خود از وجود بروکراسی نظام اداری  منفی در وزارت میراث نیز انتقاد کرد و گفت: بروکراسی عجیبی در وزارت میراث حاکم است که با اتخاذ تمهیداتی در حال کاهش ان هستیم تا با راه اندازری سریع کار مردم در این حوزه ها، زمینه های فساد اداری نیز از وزارت میراث برچیده شود.

وی خاطر نشان کرد اگر نظام اداری در وزارت میراث فرهنگی اصلاح شود  سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

منبع: سبلان ما

خواندن 375 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family