در مراسم تجلیل از شهدای فتح خرمشهر مطرح شد؛

سردار کارگر: «وحدت» کلید پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس/ اولین «بمب‌های شیمیایی» را آمریکایی‌ها به صدام دادند

پنج شنبه, 04 خرداد 1402 13:53 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وحدت را کلید پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس دانست و گفت: در دفاع مقدس همه اقشار، اصناف و همه جناح‌ها حضور داشتند و به تعبیر شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی؛ اگر ما دفاع مقدس را نداشتیم، در مقاومت پیروز نمی‌شدیم.

به گزارش خط هشت، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در مراسم تجلیل از شهدای فتح خرمشهر که شب گذشته (چهارشنبه) در مسجد مسلم بن عقیل (ع) یوسف‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران «ما می‌توانیم» را در عملیات بیت‌المقدس تمرین کردند، اظهار داشت: فاتح اصلی دفاع مقدس، عملیات بیت‌المقدس و خرمشهر، ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بود.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به نقش تاثیرگذار امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با درایت امام راحل(ره) و به برکت ایستادگی و مقاومت ملت ایران به پیروزی رسید و ما باید در تبیین این مسئله خیلی کار کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که عملیات بیت‌المقدس یک ایران کوچک بود، تصریح کرد: ارتش، سپاه، بسیج، اقشار و اصناف و همه مردم ایران بودند و مهم‌ترین اصلی که در دفاع مقدس خصوصاً عملیات بیت‌المقدس می‌شود به آن اشاره کرد، اتحاد و وحدت ملت ایران بود.

وی با اشاره به حضور جوانان در دفاع مقدس بیان داشت: ما هرچه داریم از جوانان بوده و امروز هم هرچه داریم از جوانان است. متوسط سن شهدای دفاع مقدس ۲۰ تا ۲۳ سال است. در عملیات بیت‌المقدس نیز از فرماندهی کل عملیات تا همه کسانی که حضور داشتند، متوسط سن آن‌ها بین ۲۰ تا ۲۵ سال بود. این موضوع نشان می‌دهد که انسانی دانا و عالم مانند حضرت امام خمینی (ره) به جوانان اعتماد کردند.

سردار کارگر عملیات بیت‌المقدس را بزرگ‌ترین، پیروزمندترین و وسیع‌ترین عملیات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شادی که مردم پس از آزادسازی خرمشهر در سراسر کشور داشتند، مانند پیروزی انقلاب اسلامی بود. یعنی می‌توان گفت که یک انقلاب دیگری اتفاق افتاد؛ نه در داخل ایران؛ بلکه در خارج از کشور.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ما از مهر سال ۱۳۶۰ تا خرداد سال ۱۳۶۱ چهار عملیات پیروزمند داشتیم؛ عملیات ثامن‌الائمه که به شکست حصر آبادان منجر شد، عملیات طریق‌القدس که موجب آزادسازی بستان شد، عملیات فتح‌المبین که یک عملیات فوق‌العاده بزرگ بود و بعد هم عملیات بیت‌المقدس که این عملیات‌ها در ۳۰۰ کیلومتر از مرز‌های ما انجام شد.

وی با تأکید بر این‌که در عملیات بیت‌المقدس معادلات جنگ تغییر کرد، گفت: مردم پس از عملیات بیت‌المقدس خودباور شدند، فرماندهان جنگ به این نتیجه رسیدند که می‌شود عراق را شکست داد، عراق هم باور کرد که شکست می‌خورد و استکبار جهانی نیز به این نتیجه رسید که ارتش عراق نمی‌تواند یک ارتش پیروز باشد؛ بلکه ممکن است شکست بخورد؛ لذا در آن‌جا بود که دشمن با تمام قوا عراق را تقویت کرد.

سردار کارگر با بیان این‌که ارتش رژیم بعث عراق قوی‌ترین ارتش خاورمیانه بود، بیان داشت: ارتش رژیم بعث عراق در ابتدای جنگ با ۱۳ لشکر مجهز و آموزش دیده به ایران اسلامی حمله کرد، ما تقریباً ۱۳ لشکر آن را متلاشی کردیم؛ اما عراق در پایان جنگ بیش از ۶۰ لشکر نیرو داشت. همچنین ارتش بعث عراق در ابتدای جنگ ۳۰۰ هواپیما داشت، ما ۳۰۰ هواپیمای آن را هدف قرار دادیم؛ اما در پایان جنگ ۶۰۰ هواپیما داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به این‌که رژیم بعث عراق نماینده استکبار جهانی بود و آن‌ها برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران آمده بودند، گفت: عراقی‌ها اعلام کرده‌اند که بین ۳۶ تا ۳۷ کشور دنیا از ارتش بعث پشتیبانی می‌کردند و براساس اطلاعاتی که بعد از سقوط صدام منتشر شد، اولین بمب‌های شیمیایی را آمریکایی‌ها از ذخیره استراتژی خود در خاورمیانه به‌واسطه کشور‌های عربی از جمله اردن به صدام داده بودند.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه عظمت نظام جمهوری اسلامی و کار‌های بزرگی که در کشور انجام شده است را باید تبیین کرد، بیان داشت: برخی نظام جمهوری اسلامی را با نظام ستم‌شاهی مقایسه می‌کنند، درحالی که قابل مقایسه نیست؛ جمهوری اسلامی ایران از روز اول که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، تحریم بوده و تهدید شده؛ اما پیشرفت‌های زیادی داشته است. ما در دوران دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کردیم؛ اما امروز دنیا می‌گوید که شما دارید پهپاد و موشک صادر می‌کنید و به انرژی هسته‌ای رسیده‌اید.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تأکید بر این‌که همه ملت ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهم دارند و کسی دفاع مقدس را نباید مصادره کند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند ملت ایران از مردم زمان پیامبر اکرم (ص) و علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) باوفاترند؛ لذا ما باید قدر مردم خصوصاً جوانان را بدانیم.

سردار کارگر ادامه داد: دلیل پیروزی ما در دفاع مقدس این بود که فرماندهان و مسئولان ما خودشان در میدان بودند، فرماندهان ما از رزمندگان جلوتر بودند و می‌گفتند بیایید؛ نمی‌گفتند بروید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: وحدت کلید پیروزی دفاع مقدس است؛ در دفاع مقدس همه اقشار، اصناف و همه جناح‌ها حضور داشتند و به تعبیر شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی؛ اگر ما دفاع مقدس را نداشتیم، در مقاومت پیروز نمی‌شدیم.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 88 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...
cache/resized/505cb221be92ac5c13de72cd306e1ce8.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/9f3ee00aea2f66d90cf98785cbebd844.jpg
کتاب «هوای سرد تیرماه» خاطرات شهید «صفرعلی یوسفی» ...
cache/resized/e6af305268b0763d7b4e18071bd7a0bf.jpg
کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز ...
cache/resized/5c17989fdda46ad8b631c928992f7c9b.jpg
کتاب «پسر رنج» خاطرات و زندگی نامه آزاده سرافزار ...
cache/resized/1a30ce51315f59ae0c01a525fd63c5cc.jpg
«کتاب پرواز مازیار» خاطرات همسر شهید خلبان ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family