تنفس مصنوعی «بایدن» به «نتانیاهو» برای نجات از بحران

چهارشنبه, 28 تیر 1402 15:49 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او برای سفر به آمریکا دعوت کرد. عملی که از آن می‌توان به عنوان تنفس مصنوعی برای نجات سیاسی «نتانیاهو» یاد کرد.

به گزارش خط هشت، روزبه قمصری؛ بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان و در شرایطی که هنوز یک روز بیشتر از ترخیص «بنیامین نتانیاهو» از بیمارستان نمی‌گذرد شاهد هستیم که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او برای سفر به ایالات متحده آمریکا دعوت کرده است.

شب گذشته بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی با آب و تاب فراوان که ناشی از ذوق زدگی بی‌حد و حصری بود خبری را به نقل از دفتر نخست وزیری این رژیم منتشر کردند مبنی بر اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی که طولانی هم بود در گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سرانجام بعد از ماه‌ها تاخیر و تعلل از او برای سفر آمریکا دعوت کرده است.

اما دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی برای اینکه اهمیت و بزرگی این تماس تلفنی را به مردم داخل و خارج این رژیم نشان بدهد خیلی سریع و بدون تعلل و بر خلاف تمامی تماس‌های تلفنی گذشته نتانیاهو با روئسای جمهور آمریکا، جزئیات این تماس تلفنی را منتشر کرده و در اختیار رسانه‌های اسرائیلی قرار داد. از جمله این جزئیات می‌توان به تقویت همکاری‌های مشترک بین تل‌آویو و واشنگتن اشاره کرد.

البته این دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در ادعا‌هایی مضحک و خنده‌دار از مهار تهدید‌های کشورمان و نیرو‌های «محور مقاومت اسلامی» و تلاش برای برقراری صلح و ثبات در کرانه باختری نیز به عنوان دیگر محور‌های گفت‌وگوی صورت گرفته در تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» و «جو بایدن» اشاره کرده است! امری که با توجه به اقدامات خصمانه و تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان و همچنین دو حمله نظامی ارتش این رژیم اشغالگر به «نوار غزه» و «کرانه باختری» غیرقابل باور و فریب‌کارانه به نظر می‌رسد.

موضوع دیگری که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رسانه‌ها اعلام کرده مطرح کردن طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو در گفت‌وگوی او با «جو بایدن» است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی، رئیس جمهور آمریکا را در جریان قصد او برای تصویب این طرح در کنست که قرار است هفته آینده انجام شود گذاشته است. عملی که فقط یک هدف دارد و آن کسب حمایت و پشتیبانی آمریکا برای تصویب این طرح جنجالی است.

در واقع این مسئله به خوبی نشان‌دهنده این موضوع است که کابینه نتانیاهو و شخص او از چنین قدرت و توانی برای تصویب این طرح برخوردار نبودند. زیرا مخالفان این تصویب این طرح برای ماه‌ها است که با برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی، نارضایتی و خشم خود را نسبت به تصویب این طرح اعلام کردند. به همین دلیل هم با بیان این موضوع به رئیس جمهور آمریکا سعی کرده تا حمایت و پشتیبانی ایالات متحده را هم برای تصویب این طرح به دست بیاورد تا از توان و قدرت بیشتری برای مقابله با مخالفان تصویب طرح اصلاحات قضائی برخوردار شود.

اما با توجه به شواهد و قرائن موجود دعوت «جو بایدن» از «بنیامین نتانیاهو» برای سفر به آمریکا چیزی از اختلافات مابین آن‌ها و ناراحتی و عصبانیت «بایدن» از «نتانیاهو» کم نمی‌کند، زیرا نخست اینکه بنابر اظهارنظر‌های کارشناسان دعوت رئیس جمهور آمریکا از «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا با توجه به اینکه همیشه سنت این بوده که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از روی کار آمدن برای به آمریکا دعوت میشده، ولی این بار به جای نخست وزیر از رئیس این رژیم برای سفر به آمریکا دعوت شده توهینی بزرگ و آشکار به نتانیاهو بوده است.

از طرف دیگر برخی محافل داخلی آمریکا بعد از انتشار خبر دعوت رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سفر به آمریکا به این موضوع اشاره کردند که جو بایدن تحت فشار مشاوران خود که خواستار دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سفر به واشنگتن بودند قرار گرفته و مجبور شده تا سرانجام او را برای انجام سفر به آمریکا دعوت کند.

در پایان باید گفت فارغ از اینکه ماجرای اصلی دعوت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از «بنیامین نتانیاهو» برای سفر به آمریکا چه بوده باید منتظر شد و دید این سفر چه دستاورد‌هایی برای نخست وزیر در حال سقوط رژیم صهیونیستی خواهد داشت. موضوعی که بای توجه به تیرگی بی سابقه روابط آن‌ها برای نتانیاهو چندان امیدوارانه و مثبت پیش‌بینی نمی‌شود.

 

 

منبع: 

خواندن 133 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family