شرط پیروزی در جنگ نرم

یکشنبه, 08 مرداد 1402 15:32 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

ایمان به نصرت الهی، نهراسیدن از هیاهوی دشمنان، داشتن بصیرت و چشم دوختن به اشارات حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ملزومات مهم حضور موفقیت‌آمیز در عرصه جنگ نرم است.

به گزارش خط هشت، صادق اسدی؛ یقیناَ هشت سال دفاع مقدس، حماسی‌ترین قطعه تاریخ ایران اسلامی است که باید تجارب و آموزه‌های آن در نهایت دقت و صداقت به آیندگان منتقل بشود.

دفاع مقدس از چنان ظرفیتی بزرگ برای تجلی استعداد‌ها و خلاقیت‌های هنرمندان، نویسندگان و اهل قلم برخوردار است که باید از آن به مثابه یک فرصت برای بالندگی در عرصه هنر، اندیشه و قلم استفاده کرد.

فرهنگ حماسی آن دوران همچنان زنده، پویا، فعال و راهگشاست و این پویایی ریشه در دست یافتنی و باورپذیر بودن الگو‌های حماسه‌آفرین آن دارد. الگو‌هایی که عاشورا را به تاثیرگزارترین زبان که همان زبان عمل است به آزادگان جهان یادآور شدند تا، چون مولایشان در تاریخ جاودانه بمانند.

ارزش‌های آن دوران باشکوه برای زندگی تک‌تک ایرانیان راهنماست و جوانان در هر برهه زمانی و مکانی مشتاق حقایقی، چون شرافت، عدالت، ایثار، شجاعت، خلاقیت و ابتکار هستند و دفاع مقدس پاسخگوی مناسبی برای نیاز آنان در عصر‌ها و نسل‌های متمادی است.

هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران عمق اقتدار و قدرت جذب و محبوبیت حضرت امام خمینی (ره) در بسیج اقشار و صنوف مختلف مردم تحت فرمان، ولی فقیه در یک آرمان و مسیر واحد را به منصه ظهور و بروز رسانید و نشان داد که در جامعه اسلامی رهبری به معنای واقعی کلمه بر دل‌ها حکومت و رهبری می‌کند.

بر همه دستگاه‌های فرهنگی بخصوص اصحاب رسانه و مطبوعات فرض است؛ در معرفی و شناساندن شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت که اصلی‌ترین و حقیقی‌ترین چهره‌های ماندگار تاریخ ایران اسلامی هستند از رساترین هنرها، قلم‌ها و شیوه‌ها بهره بجویند.

در حال حاضر دشمنان با جنگ نرم و ترکیبی و بهره‌گیری از فضای مجازی در پی شبهه‌سازی، اختلاف‌افکنی به منظور تخریب اتحاد و همدلی و تضیعف ایرانیان برآمده است، فرهنگ غنی دفاع مقدس به‌عنوان ظرفیتی بی‌بدیل بوده که در صورت استفاده بهینه و به دور از هرگونه تحریف، اضافه گویی و با رعایت امانت و صداقت می‌تواند بعنوان ابزاری مهم و تاثیرگزار در جهت روشن ساختن اذهان جوانان و نسل‌های آتی از حقایق نهفته در آن و از نقش مخرب و جنایت بار دشمنان ایران اسلامی در تجهیز صدام و به راه اندختن جنگ تحمیلی معرفی شود.

امروز دشمنان ما توطئه نوینی را در قالب جنگ نرم و ترکیبی علیه اسلام و بلکه فراتر از آن علیه تاریخ ملت ایران تدارک دیده‌اند و در حال عملیاتی کردن آن هستند. لیکن این تدارکات دشمنان از دید نافذ رهبر حکیم و خردمند حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مردم بابصیرت ایران پنهان نمانده و اکنون نوبت رزمندگان جبهه هنر و رسانه می‌باشد که به وظایف تاریخی خود که همان «روشنگری» و «جهادتبیین» در این زمینه عمل کند.

نمود دیگری از دفاع مقدس را اکنون شاهد هستیم دفاعی که در عرصه‌ای به مراتب پیچیده‌تر، سخت‌تر، وسیع‌تر از ۸ سال جنگ تحمیلی است و رزمندگان جبهه حق در این نبرد، فعالان عرصه قلم، هنر، رسانه، معلمان مدارس و اساتید در دانشگاه‌ها هستند.

دلسوزان ایران اسلامی و حماسه¬آفرینان این تقابل تاریخی باید به نقشه‌های شوم و فتنه انگیز، منافذ رخنه و میادین مین استتار شده دشمنان در قالب‌های مختلف تقطیع شده فیلم، کلیپ، متن، خبر ناصحیح و. در فضای مجازی آگاهی داشته و متناسب با آن به طراحی نقشه و برنامه متناسبی برای خنثی سازی و عبور موفقیت آمیز از دام‌های شیطانی آنان بپردازند.

در خاتمه تاکید می‌شود ایمان به نصرت الهی، نهراسیدن از هیاهوی دشمنان، داشتن بصیرت و چشم دوختن به اشارات حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از ملزومات مهم حضور موفقیت آمیز در این نبرد نابرابر است و منطق ما منطق ادای تکلیف، پایداری و استقامت بر کلمه حق است و این سیره و سنت اولیاء الله بوده و نهایتا این منطق را خداوند متعال برای فتح و پیروزی تضمین کرده است.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 162 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family