اهمیت ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی

چهارشنبه, 18 مرداد 1402 11:54 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه‌ای در دیدار با کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش ماموریت آن‌ها در سفر به پیرامون کره زمین را یک افتخاری بزرگ دانستند.

به گزارش خط هشت، روزبه قمصری؛ ماموریت بسیار بزرگ و استثنائی ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران به دور کره زمین در کنار اینکه پیشرفت و دستاورد بزرگ و بی‌نظیری برای ارتش و کشورمان است یک بار دیگر قدرت و توان نیرو‌های نظامی کشورمان به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشید و به آن‌ها یادآوری کرد که سرزمین ایران اسلامی توسط نیرو‌های نظامی قدرتمندی، چون سپاه و ارتش نکهداری می‌شود.

ماموریت بزرگ و بی‌نظیر ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام سفر پیرامون کره زمین و پایان موفقیت‌آمیز آن آنقدر بزرگ و باعظمت بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران صبح روز ۱۵ مردادماه دیداری بسیار خاص و ویژه و در عین حال صمیمانه با کارکنان و خانواده‌های این ناوگروه داشتند و با تقدیر و تشکر از چنین دستاورد و موفقیت بزرگ و بی‌نظیری، این پیروزی آن‌ها در انجام ماموریت بسیار سخت و طاقت‌فرسای نظامی را حاصل اعتماد به نفس، همت بلند، اراده راسخ و دانش پیشرفته نظامی دانستند. این سخنان ایشان به خوبی و روشنی نشان از این مهم دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دقت فعالیت‌های نیرو‌های نظامی کشور ازجمله ارتش و سپاه را زیرنظر داشته و به صورت دائم و پیوسته آن را رصد می‌کنند.

از طرف دیگر این سخنان امام خامنه‌ای نشان از این امر دارد که ایشان در کسوت رهبر جامعه اسلامی با مدیریت صحیح و اصولی جامعه اعتماد به نفس و اراده خاص و ویژه‌ای را به نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور بخشیدند که در سایه این امتیازات ویژه شاهد هستیم که نیرو‌های نظامی که وظیفه اصلی آن‌ها حفظ و حراست از تمامیت ارضی کشورمان است با مسلح شدن به سلاح قدرتمند اعتماد به نفس و اراده راسخ ضمن ایستادگی در برابر دشمنان انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی نیز همچون سفر به دور کره زمین در عرصه بین‌الملل انجام می‌دهند.

دانش پیشرفته نظامی، امتیاز بسیار مهمی دیگری بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سخنان خود خطاب به کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره کرده بودند. زیرا انجام چنین سفر‌های دریایی طولانی مدت و چالش برانگیزی فقط از دست و عهده ارتشی قدرتمند، پیشرفته و باانگیزه و اراده‌ای برمی‌آید که از همه نظر و تمامی جهات ضمن اینکه به خودکفایی تسلبحاتی و تجهیزاتی رسیده باشد از اعتماد به نفس و اراده و انگیزه بالایی برای به رخ کشیدن توان خود در برابر دشمنان خارجی برخوردار باشند.

امام خامنه‌ای در بخش مهم دیگری از فرمایشات خود حرکت ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران را نتیجه اقدامات و فعالیت‌های نیرو‌های نظامی ایران شامل ارتش و سپاه دانشتند که خروجی نهایی آن سفر ۸ ماهه ۶۵ هزار کیلومتری به دور کره زمین شد که ضمن اینکه در تاریخ دریانوری ایران بی‌سابقه بوده مایه غافلگیری و شگفتی کارشناسان و فرماندهان نظامی دنیا شده و تحسین آن‌ها را هم به همراه داشته است.

ایشان در تکمیل صحبت‌های خودشان به این مهم اشاره کردند که نباید به این سفر دریایی به چشم یک حادثه نظامی نگاه کرد. رهبری در این بخش صحبت‌های خود همانند یک معلم و آموزگاری باتجربه و متبحر خیلی عمیق تمامی جوانب و زوایای این سفر را مورد بررسی قرار دادند و خطاب به حاضران در این نشست به این موضوع پرداختند که «هر یک از عوامل شکل دهنده آن درخور توجه و درس‌آموزی است». این سخن یعنی اینکه ایشان از صفر تا صد این سفر را همانند یک درس می‌بینند که باید به خوبی بررسی و کنکاش شده و قابلیت آموزش به صورت یک درس را دارد.

در پایان باید گفت، اما مهمترین بخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که ایشان حرکت ناوگروه ۸۶ را مصداق دستور صریح قرآن که «در مقابل دشمنان هر چه می‌توانید آمادگی‌های خود را افزایش دهید» خواندند. این مهم یعنی رهبری بسیار فراتر از تمامی فرماندهان و کارشناسان نظامی به آینده نیرو‌های نظامی کشور نگاه می‌کنند و اعتماد به نفس و اراده نیرو‌های نظامی و مردم کشور را زمینه‌ساز پیشرفت و ترقی کشور در تمامی زمینه‌ها به خصوص حوزه‌های نظامی می‌دانند.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 118 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family