مقاومت اسلامی و «وعده صادقِ» حضرت روح‌الله

دوشنبه, 23 مرداد 1402 12:17 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

امام خمینی (ره) در پیام راهبردساز خود به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از تحقق استمرار روح اسلامی انقلابی در پرتو جنگ سخن گفت که نتیجه آن احیای مقاومت اسلامی در منطقه بود.

به گزارش خط هشت، «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ دوره آقایی صهیونیسم به پایان رسیده است. از همان روزی که مردم منطقه، غبار ترس و تسلیم را از تن تکاندند و به باور مقاومت رسیدند. برای ایستادن زانوهای خود را به ایمان و توکل قوت بخشیدند تا «مقاومتِ اسلامی» مثل یک نهال قد بکشد و مثل درخت تنومند شود.

همه می‌دانیم که مقاومت اسلامی یک راهبرد دفاع‌پایه است. بسترِ این راهبرد نیز دفاع مقدسِ ۸ ساله ماست. وقتی قرار شد به مناسبتِ روز مقاومت اسلامی بنویسم قبل از آن که به لبنان و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله با اسرائیل فکر کنم، تقویم برایم تورقی معکوس داشت تا زمان پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پیام راهبردساز امام خمینی در این باره.

پیامی که در شرایطی که همه احساس بن‌بست داشتیم، پنجره‌هایی رو به فردا گشود. در سال‌های بعد با همه وجود، وزش نسیم‌های تازه از آن را احساس کردیم. آن روز، حضرت روح‌الله امروزها را می‌دید و حتی به ما نشان می‌داد.

او آن روز به تاکید گفت «ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم.» نتیجه این کنش تمام ساحتی در بستر حق را هم کلمه به کلمه برای‌مان ترسیم فرمود: «جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام‌های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیداری پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت.»

امام از تحقق استمرار روح اسلامی انقلابی در پرتو جنگ سخن گفت که نتیجه آن احیای مقاومت اسلامی در منطقه بود. تحقق منطق دفاع از حقِ خویش و تسلیم‌ناپذیری بود که در جنگ ۳۳ روزه در قامت کشیدن حزب‌الله لبنان در برابر ماشین جنگی صهیونیزم، دنیا به چشم دید.

در مکتبِ روح‌الله آموختیم که «جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام‌شدنی نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد.» همین درس بود که جانِ هر کدام‌مان را مدرسه کرد تا هر لحظه حیات‌مان، جهاد به‌عنوان پیشران موفقیت حرکت‌مان را جهت بدهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیز هم انقلاب را در همین راهبرد، راهبری کردند و هم مقاومت را به‌عنوان یک بایستگی بزرگ روی میز موفقیت گذاشتند. در کلاسِ کلامِ حضرتِ ایشان بود که آموختیم اگر چه مقاومت هزینه دارد اما در یک حساب و کتاب منطقی این هزینه کمتر از تسلیم است به علاوه این که تسلیم جز ذلت نتیجه‌ای ندارد اما نتیجه مقاومت با همه هزینه‌هایش پیروزی واقعی است.

در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و اسرائیل و جنگ ۲۲ روزه مقاومت فلسطینی و صهیونیست‌ها هم نه ما که همه دنیا به چشم دید، مقاومت، به مشتی محکم تبدیل شده است که می‌تواند دستِ چدنی مخملپوش را هم بشکند.

آنچه امروز ما در آینه اخبار می‌خوانیم، خمینی روح‌الله در خشتِ خام چند دهه پیش دید و نشان هم داد. اگر چه بسیاری نتوانستند دید اما امروز همه می‌فهمیم که پیروزی مقاومت اسلامی و قد کشیدنِ محور مقاومت در امتداد خاکریزهای دفاع مقدس ماست. همین منهج و منطق است که کلام رهبر فرزانه انقلاب را با امید بیشتر باورپذیر می‌کند تا تقویم‌ها را بشماریم از وعده ۲۵ ساله.

راستی چند تقویم کهنه شده است تا به روزهای روشن فردا امیدمان بیشتر و چشم‌مان روشن‌تر شود. الیس الصبح بقریب؟

 

 

منبع: دفاع‌پرس‌

خواندن 113 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family