«آزادگان» راست قامتان پیروز و اسطوره‌های صبر و پایداری

شنبه, 28 مرداد 1402 11:13 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در طول سال‌های سخت اسارت نه تنها روحیه دشمن را خرد کرد بلکه ملت ایران را رو سفید و سربلند و همگان را به تعظیم و احترام در مقابل سرو قامتان همیشه استوار کشور وادار کرد و قدرت‌های جهانی متوجه شدند در صورت مواجهه با ملت ایران با حریفی سخت و مقاوم مواجه هستند.

به گزارش خط هشت، روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ چشمان منتظر ملت شاهد بازگشت غرورآفرین مردانی بود که در راه عهد و پیمانی که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند در سال‌های زجر و شکنجه با وجود درد و بیماری جسمی، روح و روان خود را حفظ و تقوا و مردانگی خود را مضاعف نمایند تا در بازگشت به ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف اجتماعی سرمشق و نمونه‌ای برای صلابت واستقامت مردان و زنان ایران اسلامی باشند.

روز ۲۶ مرداد سالروز بازگشت کبوتران سبکبالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آور رهایی شده و این کبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند و آن روز عشق طلوع کرد؛ همان عشقی که هشت سال پیش بدرقه شده بود، چشم‌های همگان اشک‌بار بود، نه به خاطر غم و اندوه، بلکه از شوق وصال...

آزادگان، هیچ‌گاه متعلق بـه یک مقطع از تاریخ نیستند، بلکه همواره مانند روحی در همه ارکان این کشور و ملت جاری شده‌اند زیرا  پیام و سیره آن‌ها، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران اسلامی اسـت کـه برای همیشه ماندگار اسـت و در هر زمان و میدانی می‌توان از آن بهره جست.

ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در طول سال‌های سخت اسارت نه تنها روحیه دشمن را خرد کرد بلکه ملت ایران را رو سفید و سربلند و همگان را به تعظیم و احترام در مقابل سرو قامتان همیشه استوار کشور وادار نمود و قدرت‌های جهانی متوجه شدند در صورت مواجهه با ملت ایران با حریفی سخت و مقاوم مواجه هستند.

سلول تاریک و پر از شکنجه اسارت نه تنها سربازان ایثار و رشادت را از پای نیانداخت، بلکه آنان را آبروی ایران اسلامی و سفیران سربلند وطن نمود تا صدای آزادگی و آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم و سرسپردگی را از همان سیاه چال‌های بعثی به گوش جهانیان برسانند لذا آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند، آنان سینه‌هایی فراخ‌تر از اقیانوس داشتند که از همه جا و همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند.

آزادگان گنجینه‏‌های‌ ارزشمندی هستند که سال‌ها عمرشان را در اردوگاه‌های مختلف عراق از جمله صلاح‌الدین یا تکریت ١٢، موصل یک تا چهار، تکریت ١١، رمادیه و الانبار که تعدادشان به ۲۰ اردوگاه می‌رسید پشت سر گذاشتند و با الهام از مکتب انسان‏‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار(علیهم‌السلام) و با درس ‏گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‏‌ساز حضرت زینب(س) که اسوه صبر، پایداری و «جهاد تبیین» بود، توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر نهند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر صحیفه درخشان ایران اسلامی ثبت نمایند.

در واقع حوادث و رخدادهای هشت ساله ملت ایران حاوی نکات آموزنده و الهام‌بخشی برای همیشه این سرزمین است،  ۲۶ مردادماه سالروز ورود باشکوه و قهرمانانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یکی از این وقایعی است که یادآوری آن در هر سال می‌تواند برای نسل جوان جامعه که آن دوران پرمعنا و افتخارآمیز را درک نکرده‌اند، راهگشا باشد.

نسل جوان و نوجوان جامعه باید با واقعیات زندگی آزادگان در دوران اسارت آشنا شوند و بخشی از این وظیفه بر دوش خود آزادگان عزیز است که با گفتن و نوشتن خاطرات و انتقال آن به دیگران در این راه قدم بردارند.

به یاد داشته  باشیم امنیت کشور مرهون زحمات شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که جان خود را برای حفظ شرافت، تمامیت ارضی و دفاع از میهن اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و از کشور خود دفاع کردند و بدون تردید ما قدردان جوانانی هستیم که با عشق به ایران و اسلام ضمن دفاع از میهن اسلامی، بازگشتی عزت‌مندانه به کشور خود داشتند.

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 122 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family