«رژیم صهیونیستی» در بحرانی‌ترین مقطع زمانی

یکشنبه, 05 شهریور 1402 12:08 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

رژیم صهیونیستی در دشوارترین و مخاطره‌آمیزترین شرایط تاریخی خود قرار گرفته و علت آن هم روبرویی همزمان تل‌آویو با مسائل و مشکلات امنیتی و نظامی در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی است که زمینه‌های فروپاشی این رژیم نامشروع و اشغالگر را بیش از پیش مساعد کرده است.

به گزارش خط هشت، روزبه قمصری؛ شاید کمتر مقام رژیم صهیونیستی قبل از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو و به نخست وزیری رسیدن بنیامین نتانیاهو پیش‌بینی می‌کرد که سرزمین‌های اشغالی و «اسرائیل» در وضعیت و شرایطی قرار بگیرد که هرلحظه بیم زوال و فروپاشی آن به گوش برسد. ضمن اینکه تنش‌های موجود بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از یک طرف و وضعیت خطرناک بین این رژیم و حزب‌الله لبنان از طرف دیگر اوضاع بسیار تیره و تاری را برای سران و مقامات تل‌آویو رقم زده است.

با بررسی شرایط حال حاضر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار است که مشاهده می‌کنیم این رژیم از چند جبهه با تهدیدات و بحران‌های بسیار خطرناکی روبرو شده است. باید گفت این بحران‌ها خوشبختانه برای مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت منطقه‌ای و یا بدبختانه برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی به نحوی باهم هماهنگ شده‌اند که سران و مقامات این رژیم نامشروع و اشغالگر حتی اگر بخواهند هم نمی‌توانند در شرایط کنونی راه چاره‌ای برای فرار از این وضعیت پیدا کنند.

در حقیقت باید گفت رژیم صهیونیستی در حوزه داخلی شاهد برگزاری مداوم تظاهرات‌های هفتگی صهیونیست‌های مخالف طرح اصلاحات قضائی موردنظر نتانیاهو است. این تظاهرات‌ها شب گذشته وارد سی و چهارمین هفته خود شده است. در تظاهرات شب گذشته بیش از صد‌ها هزار نفر از صهیونیست‌ها به خیابان‌های تل‌آویو و دیگر شهر‌های سرزمین‌های اشغالی آمدند و برعلیه سیاست‌های افراطی و تندروی نتانیاهو راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

از طرف دیگر هنوز زمان زیادی از جنگ‌های چند روزه ارتش رژیم صهیونیستی با جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمله نظامی به شهر و اردوگاه جنین نمی‌گذرد که اخبار و اطلاعاتی که سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم اشغالگر کسب کردند حاکی از این است که کرانه باختری به شدت در حال افزایش قدرت و توان نظامی خود است که این موضوعی بسیار خطرناک برای رژیم صهیونیستی است.

در کنار این دو بعدی که به آن اشاره کردیم باید به آغاز و افزایش سریع تنش‌های نظامی بین ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان بر سر میدان گازی «کاریش» و چادر‌های حزب‌الله لبنان در مرز با سرزمین‌های اشغالی اشاره کنیم که هر لحظه می‌تواند شعله‌های جنگ ویرانگر دیگری را در منطقه روشن کند.

با توجه به تمامی موضوعات و مطالب گفته شده اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که سران و مقامات رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که اگر جنگ دیگری را در منطقه ایجاد کنند با یک جنگ متعارف و عادی روبرو نخواهد بود بلکه در جنگی منطقه‌ای و چند جبهه‌ای درگیر خواهند شد که ممکن است آغاز این جنگ با آن‌ها باشد، اما قطعا نمی‌توانند پایان آن را مشخص کنند.

در حقیقت با توجه به وضعیت و شرایطی که رژیم صهیونیستی امروز با آن روبرو بوده و در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است شاهد هستیم که سران و مقامات این رژیم اشغالگر برای اینکه به صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطمینان خاطر بدهند که از قدرت و توان لازم برای محافظت از آنها برخوردار هستند به تهدیدات پوچ و توخالی روی آوردند و از این روی است که می‌بینیم فرماندهان و مقامات نظامی این رژیم، کشور لبنان را تهدید می‌کنند در صورتی که جنگی را آغاز کنند «اسرائیل» آن‌ها را به عصر حجر بازمی‌گرداند.

بر همین اساس است که شاهد هستیم در روز‌های اخیر برخی از اعضای تندرو و افراطی کابینه نتایناهو پیشنهاد دادند که سیاسیت ترور رهبران فلسطینی مجددا در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی «اسرائیل» قرار بگیرد. در واقع آن‌ها به دلیل ضعف و ناتوانی فراوانی که در خود و در برابر گروه‌های مقاومت منطقه می‌بینند در یک فرار رو به جلو دست به تهدید‌های توخالی می‌زنند تا از این طریق قدرت و توانایی نداشته خود را به رخ صهیونیست‌های ساکن شهرک‌های صهیونیست نشین بکشند تا بلکه اعتراضاتی که سی و چهار هفته از آغاز آن گذشته و به نظر هم نمی‌رسد پایانی برای آن وجود داشته باشد را کنترل و یا خاموش کنند.

در پایان باید گفت به نظر می‌رسد مجموعه مسائل و مشکلاتی که رژیم صهیونیستی این روز‌ها با آن‌ها سروکار دارد و در حال دست و پنجه نرم کردن با آن‌ها است در آینده‌ای نزدیک قابل رفع و برطرف شدن نباشند و این موضوع پایان موجویت رژیم اشغالگر را نزدیک‌تر از هر زمانی کرده است و گذر زمان این را ثابت خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 108 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family