ما مقاوم هستیم/ مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور خبر داد؛

حضور ۶ هزار نفری خادمین در راهیان نور امسال/ آموزش ۴۰۰ خادم نخبه دانش آموز در یادمان شهدای هویزه

دوشنبه, 17 بهمن 1401 13:53 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

حاجی رحیمی با اشاره به حضور شش هزار نفری خادمین در راهیان نور امسال گفت: حدود سه هزار نفر از این خدام طی یک ماه در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب به کارگیری خواهند شد و تقریبا همین تعداد را نیز استان‌ها در اردوگاه‌های خوزستان مستقر خواهند کرد.

به گزارش خط هشت، «محمد حاجی رحیمی» مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اعلام خبر برگزاری دوره آموزشی «ساکنان نور» در زیارتگاه شهدای هویزه اظهار داشت: این طرح در قالب چهار دوره آموزشی سه روزه ویژه دختران دانش آموز نخبه از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و طی آن حدود ۴۰۰ دانش آموز با سفر به زیارتگاه شهدای هویزه در حوزه‌های سبک زندگی شهدا و تشریح منطقه عملیاتی، جهاد تبیین، سواد رسانه و فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی توسط اساتید مجرب آموزش می‌بینند.

وی در تشریح اهداف این دوره آموزشی بیان کرد: طرح «ساکنان نور» را سال گذشته پیشنهاد دادیم تا بتوانیم نخبگانی که مخاطب راهیان نور و علاقه‌مند به این سفر معنوی هستند را فارغ از جنبه‌های سیر و سیاحتی در یک نقطه یادمانی و قتلگاه شهیدان با عنوان خادم الشهید به مدت سه روز گرد هم آوریم و در قالب آموزش، برخی از معضلات رفتاری ایجاد شده در جامعه را رفع نماییم به همین منظور نیز طی توافق با بسیج دانش آموزی سهمیه‌ای در حد ۱۰۰ نفر را برای هر دوره در نظر گرفتیم.

مسوول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور معیار انتخاب دانش آموزان شرکت کننده در این دوره را معدل بالای ۱۸ عنوان کرد و افزود: دانش آموزان پایه دهم که به عنوان فعال فرهنگی شناخته می‌شوند یا فرمانده بسیج مدرسه شان هستند نیز واجد شرکت در این دوره می‌باشند.

حاجی رحیمی دوره اول این طرح را مختص استان‌های خوزستان و مرکزی دانست و گفت: در دوره‌های بعدی دانش آموزان سایر استان‌ها حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت کنندگان در این دوره‌ها صرفا در اردو‌های راهیان نور به کار گرفته خواهند شد، گفت: فلسفه خادمی، تربیت است. خادمین برای مثل شهدا شدن دور هم جمع می‌شوند و ما می‌خواهیم آن‌ها را با سبک زندگی شهدا آشنا نماییم.

ثبت نام ۱۱۱ هزار خادم الشهید در سایت کوله بار

در حال حاضر ۱۱۱ هزار خادم الشهید در سایت کوله بار ثبت نام کرده اند و آماده اعزام به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اند، اما برای به کار گیری این عزیزان محدودیت‌هایی وجود دارد. بنایمان این است که هر نفر حداقل یک بار فرصت استفاده از این ظرفیت را داشته باشد؛ لذا بعد از این دوره به این‌ها مأموریت می‌دهیم که در برگشت به شهر‌ها سفیران خوبی برای شهدا باشند و در دبیرستان، مسجد، محله و خانواده خودشان مُبلغ سیره شهدا شوند و دست هم سن و سالان شان را در دست شهدا قرار دهند.

مسوول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور از برگزاری این دوره در ایام راهیان نور دانش آموزی پسران نیز خبر داد و درباره سطح علمی اساتید دوره اظهار داشت: اساتید این دوره‌ها از میان افرادی انتخاب شده اند که خودشان از نوجوانی در راهیان نور رشد کرده و الان در سطوح عالی علمی قرار دارند. به عنوان نمونه حجت الاسلام هاشم پور که معمولا در این دوره‌ها از محضرشان استفاده می‌کنیم طلبه فاضلی هستند که دکترای اقتصاد دارند و از اساتید و راویان توانمند ما به حساب می‌آیند یا آقای دکتر هاشمی که در حوزه سواد رسانه‌ای در خدمت شان هستیم.

حاجی رحیمی درباره پیشینه برگزاری این دوره‌ها نیز یادآور شد: طرح نخبگان دانش آموزی برای نخستین بار از اسفند ۹۱ و در یادمان فتح المبین آغاز شد و هر سال مسیر رو به رشدی را تجربه کرده است. دوره امسال نیز بعد از سه سال وقفه به دلیل برخی از مشکلات و شیوع کرونا در زیارتگاه شهدای هویزه تا ۲۶ بهمن ادامه خواهد شد و بعد از آن نیز وارد ایام پیک راهیان نور خواهیم شد.

مسوول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور، شروع بازه‌های خادمی راهیان نور امسال را اول اسفند اعلام کرد و افزود: خادمی راهیان نور جنوب در قالب سه دوره ۱۰ روزه تا سوم فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

حضور شش هزار نفری خادمین در راهیان نور

وی از حضور شش هزار نفری خادمین در راهیان نور امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود سه هزار نفر از این خدام طی یک ماه در یادمان‌های دفاع مقدس جنوب به کارگیری خواهند شد و تقریبا همین تعداد را نیز استان‌ها در اردوگاه‌های خوزستان مستقر خواهند کرد.

حاجی رحیمی شرایط و آمادگی نسبی یادمان‌های جنوب را خوب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون در حال رفع مشکلات هستیم و امسال شرایط برای یک سفر راهیان نور خوب مهیاست. به عنوان مثال یادمان شهدای هویزه که چند روزی است در آن مستقر هستیم واقعا فضای خوب و دلچسبی دارد و می‌تواند حال زائران و خادمان را خوب کند. شهدای هویزه تنها یادمانی است که شهدا در محل شهادت شان دفن هستند؛ این یادمان به شدت تأثیرگذار است و شما می‌توانید همان حماسه را دریافت کنید. اینجا همه شرایط فراهم است و مدیریت و عوامل یادمان حداکثر همکاری را شکل دادند تا بتوانیم این دوره را به خوبی برگزار کنیم.

عضو ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تأکید بر این نکته که خاک سرزمین‌های نور، قدرت و انرژی عجیبی در رفع بیماری‌های روحی آدم‌ها دارد به روایت خاطراتی از حس و حال خادمان و زائران راهیان نور پرداخت و اظهار داشت: زندگی شهری خسته کننده و جذابیتش زودگذر است؛ لذا وقتی از شهر خسته می‌شویم، دنبال بهانه‌ای می‌گردیم که خودمان را به این سرزمین برسانیم و با استشمام هوا و تبرک جستن از خاک اینجا حال دل مان را خوب کنیم. این سرزمین حال ما و خیلی‌ها را خوب می‌کند.

افراد با هر روحیه و مدلی وارد اینجا می‌شوند و هرچه زمان می‌گذرد دگرگون‌تر شده و کم کم به نقطه تحول می‌رسند. امروز عصر یکی از دختر خانم‌های خادم به من گفت: «قبل از اینکه به هویزه بیایم یک آدم دیگری بودم و الان آدم دیگری هستم. خواهش می‌کنم اجازه بده امشب را کنار قبور این شهدا بیتوته کنیم.» واقعا هر شب این‌ها متفاوت‌تر از شب قبل است و شب آخر به اوج تحول می‌رسند.

حاجی رحیمی ادامه داد: من معمولا خدمت خادمان عرض می‌کنم اگر روز اول به این شهدا دل بدهید، روز آخر چنان از شما دلبری می‌کنند که در عمرتان تجربه نکرده اید. این البته به شرطی است که ما به دنبال تأثیرپذیری از شهدا باشیم. بعضی وقت‌ها با اینکه به راهیان نور آمده ایم، اما درگیر خودمان می‌شویم؛ درگیر نفس و عنوان و اجرا؛ طوری که از محتوا باز می‌مانیم. در این سرزمین اگر کسی طالب این باشد که شهدا را پیدا کند و با آن‌ها ارتباط برقرار نماید؛ بستر کاملا فراهم است.

با راهیان نور می‌توان بخشی از معضلات فرهنگی جامعه را حل کنیم

این فعال فرهنگی در ادامه، راهیان نور را حلال برخی از معضلات فرهنگی امروز جامعه برشمرد و تصریح کرد: به عنوان یک فعال فرهنگی و نه کسی که در راهیان نور مسوولیت دارد، معتقدم که ما می‌توانیم با راهیان نور بخشی از معضلات فرهنگی جامعه را حل کنیم؛ نه اینکه ما حل می‌کنیم؛ شهدا حل می‌کنند؛ ما فقط ابزاریم؛ قدرت و انرژی هسته‌ای ما این شهدا هستند. مردم در مقابل شهدا تسلیم اند. این شهدا برای مردم جان دادند و مردم هم نسبت به آن‌ها حب و علاقه دارند.

وی تأکید کرد: اگر خوب برنامه ریزی و پشتیبانی کنیم و همدل پای کار بیاییم می‌توانیم قلوب مردم را تسخیر کنیم. اگر امروز در دبیرستان و کف جامعه معظل داریم دلیلش حال بد آدم هاست. دل که به هم بریزد، فکر و مغز هم به هم می‌ریزد. فکر تغییر می‌کند و باعث تصمیم گیری غلط می‌شود. آن وقت است که دشمن با سوءاستفاده، بخشی از جوانان را مدیریت می‌کند، اما راهیان نور ظرفیت اینکه فضای کشور را دگرگون و توطئه دشمن را خنثی کند دارد.

محمد حاجی رحیمی گفت: استخوان یک شهید بعد از ۴۰ سال برمی گردد و شهری را دگرگون می‌کند، اما منِ زنده نمی‌توانم در یک روستا تحول آفرین باشم و این یعنی ما از چنین قدرت و ظرفیتی خوب استفاده نمی‌کنیم.

وی یادآور شد: نباید به راهیان نور به عنوان فرصتی محدود و مقطعی نگریست. جایی مثل یادمان شهدای هویزه که یک دانشگاه است را جوان‌ها باید در طول سال بیایند و آموزش سبک زندگی شهدا و مقاومت ببینند و تجهیز بشوند و دوباره به خط مقدم جبهه امروز که شهرهایمان هستند برگردند.

مسوول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نوردر خاتمه ابراز امیدواری کرد با تغییراتی که در ساختار و نیروی انسانی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اتفاق افتاده است، راهیان نور در آینده از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود.

 

 

منبع: دفاع‌پرس

خواندن 171 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...
cache/resized/59473b7526a7b1245ba86423bd3b4912.jpg
عکس رزمندگان استان اردبیل در جبهه‌های حق علیه ...
cache/resized/c388db15b9aea6f541ad0fd1dc3e7f86.jpg
به مناسبت گرامی داشت روز شهدا آیین رونمایی از ...
cache/resized/cc13499ebc08016c8970234fdd9aa860.jpg
اولین کتاب کشور در رثای سپهبد شهید قاسم سلیمانی، ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family