فرازی از وصیتنامه سردار شهید شاپور برزگر؛

حب دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است

شنبه, 01 ارديبهشت 1403 16:38 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

در بخشی از وصیتنامه سردار شهید شاپور برزگر آمده است: دوست‌داشتن دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است.

به گزارش خط هشت از اردبیل، سردار شهید شاپور برزگر یکی از شهدای ورزشکار استان اردبیل و از کشتی‌گیران نام‌آور دیار سبلان بود. بیست و دوم آبان 1336، در شهرستان اردبیل چشم به جهان گشود. پدرش اسکندر، دامدار و کشاورز بود و مادرش سریه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1359 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سیزدهم آبان 1362 با سمت جانشین فرمانده محور در لشکر 31عاشورا در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای غریبان اردبیل قرار دارد. برادرش علیرضا نیز به شهادت رسیده است.

حب دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است

 در بخشی از وصیتنامه شهید سرافراز شاپور برزگر آمده است:

 لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

 تاریخ را که می‌نگرم پر از حوادثی است که در جوامع مختلف بشری رخ داده و در اکثر آن عده‌ای از انسان‌ها به‌خاطر تعدادی دیگر از بین رفته‌اند و قدرتمندترها، ضعیف‌ها را از سر راه خود برداشته‌اند تا بدون مانع بتوانند به نیت و آمال کثیف و ناپاک خود برسند.

 در زمان حضرت نوح (ع)، قوم نوح، چه شکنجه‌هایی و چه دردسرهایی که به آن حضرت ندادند؛ در زمان پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) مشترکین مکه چقدر به اذیت و آزار آن فرستاده خداوند پرداختند و این مطالب را خداوند در قرآن کریم برای پند و عبرت نسل آینده، ذکر کرده است.

 اما تنها عاملی که این عده را به کارهای ناپسند وامی‌دارد، دنیاپرستی است. هرچه از بدها بر سر انسان بیاید از مادیات و خودرأیی انسان است.

 «ما اصابک من حسنه فمن الله و ما اصابک من سیئه فمن نفسک» این بیان قرآن کریم بود و در حدیثی نیز آمده است که «حب الدنیا رأس کل خطیئه» که دوست‌داشتن دنیا سرچشمه تمام گرفتاری‌های انسان است.

 آنها که مخالف راه انبیا می‌روند، بدانند و آگاه باشند که سرنوشتشان غیر از سرنوشت دوستانشان در تاریخ نخواهد بود و مخالفت آنها نیز از مادی بودن آنهاست نه چیز دیگر.

 تو پنداری جهانی غیر از این نیست زمین و آسمانی غیر از این نیست

 دسته دیگری که در جامعه راه قرآن و انبیا را الگوی خود قرار داده‌اند، همیشه سعی در اجرای فرامین خداوند متعال کردند، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهند بود. همچنان است که جامعه اسلامی امروز کشورمان به رهبری امام امت با گام‌های استوار خویش در جهت پیاده‌کردن احکام الهی پیش می‌تازد و جوانان حزب‌اللهی امت مسلمان نیز پرچمدار این نهضت اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل هستند.

 این وارستگان مسلمان دنیا را با تمام مظاهر فریبنده رها کرده و به اسلام روی آورده‌اند. پس در مسیر هدف مقدس الهی صمیمانه به جهاد و کارزار با دشمنان دین حق پرداختند و اسلام نیز جز بر پایه این نوع از ایثارگری‌ها استوار نمی‌گردد.

 اساساً جانبازی در مسیر حق یعنی دست‌کشیدن و خالی‌شدن از هر چه نفس را به رسوب‌کردن و بازنشستن فریب دهد و اوج‌گرفتن به‌سوی حیات جاودانه که همه چیز است و تعالی و کمال. مسلماً اگر اندیشه و جان هر فردی سرشار از این هدف مقدس شود دیگر عذاب و شکنجه دشمن بر او کارگر نخواهد شد، چرا که او روح خود را چنان در آسمان بلند کمال اوج داده است و مجذوب جهان پر شکوه ابدیت گردانیده که هر نوع معصیت و دردی که در این جهان خاکی بر آخرت دوستان با صفایی که روحی شعله‌ور از عشق به قربانی شدن در مسیر حق و پاسخ به ندای روحانی بخش خدا و رسولش داشتند، گرد هم اجتماع می‌کنند.

 جهانی که از همه زشتی‌ها و پستی‌ها مبرا است، و تمامی این دوستان صمیمی در دنیا مجاهدین وفادار به حق بوده‌اند و در آخرت شهیدانی جاوید.

 دل بر جهان مبند که این بی‌وفا عروس/ با هیچ‌کس شبی به محبت به سر نکرد

 

 

منبع: نوید شاهد

خواندن 34 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/566bf99eb90c7928abcb494fb4bef3f6.jpg
فقط کافی‌ست این کتاب را انتخاب کنی.‌ کتابی که ...
cache/resized/10d9dc457f21601ad63f8a048f0872df.jpg
«نخل‌های بی‌سر» نوشته قاسمعلی فراست در سال۱۳۶۱ ...
cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family