دختر ایران قهرمان آسیا شد

جمعه, 17 شهریور 1402 13:06 اندازه قلم کاهش اندازه قلم کاهش اندازه قلم افزایش اندازه قلم افزایش اندازه قلم

پسرک نوجوان با شال عزا برای دوستش که مشغول پذیرایی از زائران امام حسین (ع) بود سایه درست کرد. گاهی هم لیوانی شربت به او می‌داد تا تشنه و گرمازده نشود. این برکت مکتب امام حسین (ع) است که چنین فرزندانی می‌پرورد. خدا نسل ما را حسینی قرار دهد.

به گزارش خط هشت، امروز برای ورود به خبرهای خوب، چند جمله‌ای دربارهٔ شخصیت کم‌نظیر آیت‌الله «سیدمحمود طالقانی» از کتاب «تک‌درختی در کویر» برایتان جدا کرده‌ایم. به یاد این روحانی روشن‌فکر که در اوج محبوبیت درگذشت. محبوبیتی که حتی در میان ناهمفکران و مخالفانش نسبت به او جاری بود. امروز سالروز وفات ایشان است و ما برایشان آرزوی علو درجات را داریم.

 


سیدمحمود طالقانی قرآن را به میان زندگی مردم آورد

این روحانی را مخالفانش هم دوست داشتند

زندگی سیدمحمود از کشت‌وکار مختصر و املاک پدری‌ که اقوامش روی آن کار می‌کردند و پولش را با هم نصف می‌کردند، می‌گذشت. آنهایی که او را می‌شناختند می‌گفتند حساب خمس کسی را نمی‌کرد و اگر هم پولی برای خمس برایش می‌آوردند، می‌گفت خودتان خانوادهٔ بی‌بضاعتی پیدا کنید و پول را به آنها بدهید یا خرج مدرسه‌ای کنید. به تشریفات و تجملات علاقه‌ای نداشت و ساده زندگی می‌کرد. از نوآوری استقبال می‌کرد. سیدمحمود سفارش کرد که فرزندانتان را به مدرسه بفرستید و بین دختر و پسر فرق نگذارید.

در زندان‌های شاه، با شور خاصی مثنوی می‌خواند. طوری که زندانیان را تحت تأثیر قرار می‌داد. آن زمان‌ها مردم قرآن‌ها را سر طاقچه می‌گذاشتند یا به بازوی پهلوانان می‌بستند. گاهی هم در مراسم عقد ازدواج چند آیه‌ای می‌خواندند. اما کمتر به تفسیر آن توجه داشتند. سیدمحمود بود که قرآن را به میان زندگی مردم آورد. خود ایشان گفته بودند: «وقتی شروع به تفسیر قرآن کردم، برخی مجامع دینی می‌گفتند که کسی چه حقی دارد تفسیر قرآن بگوید؟ این قرآن باید دربست خوانده شود و مردم فقط آن را قرائت کنند... و من چقدر فشار تحمل کردم تا بتوانم این راه را باز کنم که قرآن برای تحقیق و تفکر است، نه فقط خواندن.» بسا سعادت که تاریخ انقلاب اسلامی ایران از این مردان دانشمند و روشن‌فکر کم ندارد.

برویم سراغ خبرهای خوب امروز...

اطلاعات سپاه شبکهٔ سازماندهی اغتشاشات را زمین زد

بترکد چشم حسود و بخیل. کم هم نیستند متأسفانه. از تجزیه‌طلب و منافق و برانداز پلاستیکی گرفته تا صهیونیست و روباه مکار پیر و گربه‌نرهٔ آمریکا که رفیقشان باشد! همگی دسته‌جمعی چشم ندارند آرامش و امنیتی را که به قیمت خون‌دل خوردن و بذل جان سربازان امام زمان (عج) در ایران ما ایجاد شده ببینند. به هر دری می‌زنند تا دامن این امنیت را به لکهٔ آشوب و بلوا، ولو چندروزه، آلوده کنند.

حالا خبر رسیده که سازمان اطلاعات سپاه کهگیلویه و بویراحمد ۶ نفر از شبکهٔ سازماندهی اغتشاشات را که در ۵ صفحه در فضای مجازی با تشویش اذهان عمومی به دنبال تحریک افکار عمومی با هدف ایجاد ناامنی بودند، دستگیر کرده است. این افراد از فعالان اغتشاشات پارسال و دارای سوءسابقه هستند و در حال برنامه‌ریزی برای تجمع و ایجاد آشوب در روزهای آتی بودند که صفحات آنها مسدود و از دسترس خارج شد. خودشان هم دستگیر شدند تا مردم کمتر بهای قانون‌شکنی و اغتشاش‌آفرینی آنها را بپردازند.

 


«زینب شهریاری» قهرمان پومسهٔ نونهالان آسیا شد

دختر تکواندوکار ایران، قهرمان آسیا!

دختران ایرانی باز هم افتخار آفریدند. اصلاً این در سرشت بانوان این مرز و بوم سرشته که مدام کارهای بزرگ انجام بدهند و با افتخارآفرینی نگاه حاکی از تحسین و تمجید دنیا را به خود معطوف کنند. بزرگ و کوچک ندارد. از نونهال تا جوان و مسن.

الان از چه کسی حرف می‌زنیم؟ از «زینب شهریاری». دختر تکواندوکار ایرانی که در مسابقات آسیایی پرچم ایران را بالا برد و موضوع داغ بحث در فضای مجازی شد.

زینب شهریاری، ملی‌پوش پومسهٔ نونهالان ایران است که در فینال بخش انفرادی استاندارد رقابت‌های قهرمانی نونهالان آسیا در بیروت لبنان، مقام نخست را کسب کرد و به مدال طلا رسید. در این مسابقات، ایران مقام اول، چین تایپه مقام دوم، و تایلند مقام سوم را به دست آوردند.

چشم ما روشن زینب خانم؛ دمت گرم و سرت خوش باد، دختر ایران‌زمین!

 


رفیق امام حسینی و دهه‌نودی!

دهه‌نودی‌های... امام حسینی!

خدا از سر تقصیرات ما بگذرد که گاهی از سر ناآگاهی به یک قشر، صنف یا نسل برچسب چسباندیم. مثلاً گلاب به رویتان، گاهی در خفا یا آشکار به غلط گفتیم دهه‌نودی‌ها گودزیلا هستند! این بچه‌های بامرام و بامعرفت و انسان‌دوست را ببینید... کجا رفتار گودزیلاگونه دارند؟ این غلظت از رفاقت مشفقانه را کجا پیدا می‌کنید؟

این پسرک نوجوان با شال عزا برای دوستش که مشغول پذیرایی از زائران امام حسین علیه‌السلام بود سایه درست کرد. گاهی هم لیوانی شربت به او می‌داد تا تشنه و گرمازده نشود. این برکت مکتب امام حسین علیه‌السلام است که چنین فرزندانی می‌پرورد. به امید آنکه خدا نسل ما را حسینی قرار دهد...

 


ما برای زنده کردن زمان مردهٔ خود چه تدبیری اندیشیده‌ایم؟

اینجا ساندویچ را با چاشنی مطالعه نوش جان کنید

«کتاب مجموعه‌ای است از محصولات یک فکر، یک اندیشه، یک ذوق، یک هنر؛ مجموعه‌ای است از یافته‌های یک یا چند انسان. ما خیلی باید مغتنم بشمریم که از محصول فکر آحاد گوناگون بشر استفاده کنیم؛ این هدیهٔ کتاب به ماست... در جامعه باید سنت کتابخوانی رواج پیدا کند... یکی از بدترین و پرخسارت‌ترین تنبلی‌ها، تنبلی در خواندن کتاب است.». این‌ها بخشی از بیانات رهبر عزیزمان دربارهٔ کتاب و کتابخوانی است که کاش آویزهٔ گوشمان کنیم.

حالا یک ساندویچ‌فروش خوش‌ذوق و دغدغه‌مند برای اینکه مشتریانش را تشویق کند تا از زمان‌های مرده‌شان استفادهٔ مفیدتری کنند، در مغازه‌اش تعدادی کتاب گذاشته و از مشتریانش خواسته تا زمانی که منتظرند تا سفارششان را تحویل بگیرند، خودشان را با مطالعهٔ این کتاب‌ها سرگرم کنند.

ما برای زنده کردن زمان‌های مرده‌مان چه تدبیری اندیشیده‌ایم؟ چقدر در این مسیر به اطرافیانمان کمک می‌کنیم؟

وقتی امام زمان با خط خودش برایت نامه می‌نویسد

نقل شده علی بن مهزیار در نامه‌ای به امام جواد علیه‌السلام از ایشان می‌پرسد آیا می‌تواند مبلغی را که از امام نزد اوست مصرف کند؟ و بعد خواهش می‌کند که او را دعا کنند. پاسخ امام به علی بسیار عاشقانه و دلچسب است. طوری که از میزان لطافت و محبت ایشان شگفت‌زده می‌شود: «در مورد حلال بودن آنچه در اختیار داری، سؤال کرده بودی؛ امیدوارم خداوند به تو و برای هر کسی از خانواده‌ات که وسعت رزق می‌طلبی، گشایش و وسعت عنایت فرماید... و اما از من خواسته بودی که دعایت کنم. تو نمی‌دانی که خدا چه جایگاهی برای تو در دل من قرار داده است. آن‌چنان که به نام و نسب برایت دعا می‌کنم. چرا که بسیار دوستت دارم و بسیار به یادت هستم... با خط خودم برایت نوشتم...».

حجت‌الاسلام حامد کاشانی می‌گوید: «منظور امام جواد علیه‌السلام این است که نگفتم کاتب من بنویسد. خواستم دست‌خط خود من را داشته باشی تا هر بار این نامه را باز می‌کنی بگویی امام جواد علیه‌السلام به من چه چیزی گفته است. مولای ما، مهدی موعود (عج) نوهٔ این آقاست...».

ای کاش این‌طور محبوب امام زمانمان باشیم...

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

 

 

منبع: فارس

خواندن 116 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

یادداشت

فرهنگ و هنر

cache/resized/e74448b873f603a4f42ec58e33f82fff.jpg
کتاب «با نوای نینوا» زندگینامه و خاطرات مداحان ...
cache/resized/5294b821324a5882cbb7dd0ac62a340a.jpg
کتاب «اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است» مجموعه ...
cache/resized/63c3fafe42b7e5bc226584a02494afd7.jpg
کتاب «کانال پنجم» مجموعه خاطرات جانباز دفاع مقدس ...
cache/resized/669598a0446a1fa471909d62cdaecc5a.jpg
کتاب «صدقه یادم رفت» زندگی‌نامه و خاطرات سردار ...
cache/resized/36f0b73acd70e5bbbe7e9931e1854b38.jpg
بعضی از زن‌های جهادی خوزستان چندین شهید تقدیم ...
cache/resized/1394b05dc2b6e8a5cca087b66a029622.jpg
«یاقوت سرخ» عنوان کتابی است که در آن، زندگی نامه ...
cache/resized/f7feb7106320e4056d6f270bde631ff6.jpg
ماجرای فکر آوینی کتابی است با موضوع گفتارهایی در ...
cache/resized/9fbeadaffe6db7f248c99c58e4be83af.jpg
کتاب «همسایه حیدر» نوشته فاطمه ملکی با تحقیق بتول ...

مجوزها

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Black Blue Brow Green Cyan

Body

Background Color
Text Color
Layout Style
Patterns for Boxed Version
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family